V8 lehdestä: Forssan pick-nick..

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tapahtumat', aloittaja ^C.C^, 26.6.2005.

  1. herrakani

    herrakani 1st gear

    Litsis lätsis.

    Nyt on sitten koira ja kaniinit korvia myöten kurassa.
     
  2. Yogi

    Yogi Gearhead

    Vaikka satoi, vaikka autoja ei ollut niin paljon kuin olisi voinut odottaa, vaikka swappimyyjiä ei ollut niin paljon kuin ennen... Liikenteenohjaus toimi loistavasti!!! Siitä vaan autojen ohjaus ja parkkiin mars! Ja poistuttaessa ohjattiin oikealle tielle, ettei toiselle tielle tullut sumppua kuten takavuosina. Tästä iso plussa!

    Sade lakkasi melkein heti raviradalla ja vähitellen ilma lämpesi ja aurinko alkoi paistamaan. Eli vaikka aamu vaikuttaa kaamealta, yleensä homma kääntyy voitoksi! Ja totuus pätee muihinkin asioihin.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    Lieneekö tuo laskuoppi muuttunut vuosien varrella, ostin ekan autoni 1987
    -68 dartti 4d 225 / 904 kelpas ihan hyvin jenkkiautoporukoihin ja harrastevehkeeksi vaikka käyttis mulle olikin.
    Ikää siis autolla silloin 19 vuotta. Picnicciinkin pääsi alueelle ilman polemiikkia.
    Nyt jos ajelee vaikkapa -85 mallin stw:llä jolla ikää on 20 vuotta, niin se on p...a käyttis, eikä oikein jenkki ollenkaan.
    Selittäiskös joku?
    60-luvun lopun darteista puhuttaessa, en oikein harvinaisuuttakaan pidä kriteerinä, vaikka niitä stw:tä vähempi onkin.
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    No, yritän.. se raja jolloin "vanhoja kunnon amerikanautoja" valmistettiin on jossain noin vuodessa 1972 ja vanhemmat eli ennen 'energiakriisiä' ja saastevouhotuksia. Tämä heijastui siihen, että 70-80-luvun vaihteen harrastuksessa esim. 70-mallinen jenkki oli "kunnon rauta" vaikka sillä ei ollut silloin ikää kuin 10 vuotta.
     
  5. herrakani

    herrakani 1st gear

    Nii, eli nyt kaikki on perseestä, ja sillon ennen kaikki oli paremmin.
     
  6. RAAKA

    RAAKA 1st gear

    Vorssan pojille ja tytsyille ISOISO kiitos kun taas oli niin mukavaa,vaikka joutu pelkäämään tota ilmaa.

    ps tää keskustelu mitä täällä on käyty o persiistä PISTE
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mites palkinnot meni?
     
  8. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    No niin Pick Nick onnistuneesti takana päin...ei satanut pisaraakaan,jopa aurinko paistoi,järjestelyt pelasivat ja romutorilta löytyi kaikki mitä tarvittiinkin...niin eikä tarttunut se täällä kauheasti pelätty "Ei ole oikea harrasteauto"-kuppakaan viereen pysäköidystä. :rotfl:

    Olihan siellä jenkkien alueella kieltämättä taas kulkineita joiden olemassa oloa voi hieman ihmetellä...esim.Mazda 626 ja Toyota Corolla about -88,muutama Mese,Tojota HJ 60 jne,mutta annettakoon se anteeksi.

    Yleisesti ottaen kalustoa oli laidasta laitaan ja paljon sellaisia joihin ei ole muualla törmännyt.

    Onnistunut reissu,kannatti lähteä vaikka aamulla satoi...järjestelyistä suuret kiitokset SMCF:lle ja muille järjestelyihin osallistuneille. :wink:

    Ei muuta kun odottamaan ensivuoden Pick Nick:ä...enää vuosi siihen 8)
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ei tuo STW ole kuin joka finnen veronkierto käytöauto. Niitä oli melkein joka naapurilla 15 vuotta sitten, puolet niistä taitaa tätä nykyä olla jo romutettu. Toisaalta onneksi!
     
  10. jacknicholson

    jacknicholson 3rd gear

    harrastus

    Kyllä se harrastus korvien välistä lähtee.
    Stw:it on katoavaa kansanperinnettä, ja harraste siinä missä muutkin.
    Tsemppiä.
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Jees... hyvä reissu tänä vuonna ei ainakaan voinut syyttää että STW:t ja vanit vievät tilaa "oikeilta harrastepeleiltä" sillä tuntuu että nämä kärryt eivät taida liikenteesen lähteä jos vain on pienikin sateen mahdollisuus, tosin omakin kärry on kuin offroad kisan jäljiltä, mutta kurahan lähtee tunnetusti pesemällä.

    Eli hieno tapahtuma, kiitoksia järjestäjille ja kaikille paikalla olleille!
     
  12. CapriceClassic

    CapriceClassic 1st gear

    Elikkäs olen syyllinen tuohon yllä olevaan juttuun 8)
     
  13. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Joo ne sokerista tehdyt teki nyt itse tilaa tälle rahvaan"rumalle" truck-stw-van yms. kalustolle...liekö sitten sulaneet matkalla :rotfl:
     
  14. MH

    MH 3rd gear

    Paras forssan reissu ikinä , sade loppui kun jonotettiin sisälle ja sen jälkeen katto alas eikä tullut enää tippaakaan vettä.
    Normaali grillaukset ja valokuvaukset tuli suoritettua .Tosi aikaisin porukat alkaa vaan lähtemään kotiinpäin, kun puolenpäivän aikaan autoja lähti jo koko ajan pois.
    Kotiin paluukaan ei ollut normaali mälsää , kun käytiin uimassa ja vielä huittisten kautta haettin vauhtia ennen ulvilaan/poriin saapumista.
    Wasan suuntaan kiitos matkaseurasta !
     
  15. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    Olinhan siellä minäkin, sillä jokafinnen käyttöfarmarilla... :lol:

    Joku dartti tai valiantti kelpas 60-luvulla aika lailla erilaiselle porukalle (manukin ajo dartilla)
    kuin noi stw-pakut jotka on tuotukin lähinnä harrasteautoksi...

    Onks kuvia? :oops: 8) :eek:
    Vaaleensinisestä pontiac-stw:stä... :odroll:
    Tuli 1008km matkaa, yli 100L naftaa mäni itekseen ajellessa 55mph...
     
  16. Mastodontti

    Mastodontti Gearhead

    Joo oli ihan mukava keikka taas, sade loppui hyvinkin sopivasti, ja oli mukavan väljää.
     
  17. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Kun viimeks oon löijyllä käynyt forssan pick nickissä, niin se kyllä käännytettiin portilta pois. No, sehän onkin ympärivuotinen käyttöauto.
     
  18. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    Samaa mä pelkäsin kun viimeks mun tuikitavallinen ympärivuotinen (mutta 1kk/v ajossa) käyttöauto Vauxhall Cresta 201cid blueflame täysin aiheellisesti käännytettiin yleisöparkkiin. Alkoi se mamma vielä huutaa kun yritin väittää vastaan. yritti potkaista kylkeen.

    On siis virrannut vettä keravanjoessa melkoisesti, nyt oli mukava tunnelma. Yks luodinreikäford vaan onneks. Ei ollut niitä säälittäviä tapauksia joita lakipykälän mukaan saa pakettiauton perätilassa kuljettaa... :lol:
     
  19. Heikki

    Heikki Gearhead Admin

    Big Wheelsissä tarkoituksena ei ollut suinkaan rajata vaneja, pickupeja ja farmareita "pois tapahtuma-alueelta" vaan laajentaa tapahtuma-alue tuohon kaupungintalon parkkipaikalle.

    Edellisvuonna paikalla oli 400 autoa ja silloin alkoi olla loppuvaiheessa jo ahdasta, joten nyt varauduimme siihen että suosio saattaa kasvaa ja alue täyttyä. Järjestelyissä mukana olleet farmariharrastajat toivoivat, että farmarit, pickupit, vanit ja jenkkirekat saataisiin samalle alueelle ja toisaalta myös Ford Thunderbirdit ja Mustangit oli saatava omalle tontilleen. Tämän johdosta päädyimme ratkaisuun, jossa "tavalliset" harrasteautot alkoivat täyttää nurmikenttää sisääntuloreitin vierestä, T-birdit ja Musset vastarannan hiekalta ja vanit, farmarit ja pickikset sitten asfalttiparkista. Meistä se ei ollut tosiaankaan huono paikka, sillä sitä kauttahan suurin osa kävelevästä yleisöstä saapui alueelle. Osa tosiaan valitettavasti koki sen sijoittelun jotenkin "rangaistuksena", millaiseksi se ei ollut tarkoitettu.

    Asfalttiparkki tulee olemaan ensi vuonnakin käytössä ja osana Big Wheels tapahtuma-aluetta. Yleisöpaikoitus on kultturikeskuksen takana sekä Wanhojen Weturitallien parkkipaikalla noin 800m päässä.
     
  20. Anonymous

    Anonymous Guest

    Sama käytäntö oli tuolloin kuin nykyään haetaan se mese saksasta. Kuinka moni jenkkiharrastaja haki stw:n jenkeistä?
     

Kerro tästä muillekin!