V8 lehdestä: Forssan pick-nick..

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Tapahtumat', aloittaja ^C.C^, 26.6.2005.

  1. Capri

    Capri 1st gear

    Itse en ole koskaan ollut mikään rasisti autoharrastajia kohtaan, mutta olen joutunut törmäämään useaan otteeseen ihmisiin, jotka ei voi käsittää esim: Capria vanhana hyvänä projektina, mutta kuitenkin Mustangit, joista suurin osa on valmistettu muualla kuin amerikassa ni onhan ne niitä "jenkkejä". No jos tarvii sen takia olla, niin itsekäs ettei suvaitse muita kuin Jotain V voimaa, niin olkoon. Itse järjestelen tapahtumat vanhoille Fordeille, kun ei mahduta mukaan perinteiseen vappu cruisingiin. Eihän siinä, onhan se hyvä jos se V jostain edes puhuu, vaikkei konepellin alta sitä löydykään :mad:
    Isot pojat ja tytöt ainakin vois ottaa itseensä ja miettii mistä jokainen on alottanu autohommat ja kunnioittaa jokaisen omaa osaamista :)
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest


    Käsittääkseni Jyväskylän "vappuajeluun" voi osallistua muitakin harrasteajoneuvoja kuin jenkkejä. Viime letkassa oli mukana ainakin volvoja.
    Eikö olisi järkevämpää kerätä kasaan yksi yhteinen letka, kuin monta erillistä ? Silloin samassa "paketissa" olisi katsomista moneen makuun.
    Uskoisin, että suurinosa eri merkkien harrastajista olisi yhden letkan kannalla, poikkeuksia tietenkin löytyy jokaisesta harrastajapiiristä.
    Luulisin, että viranomaisetkin olisivat mielissään yhteisestä tapahtumasta.

    Toivottavasti tulevina vuosina yhteisletka onnistuisi, siitä ei varmaankaan olisi kenellekkään haittaa päinvastoin... :wink:
     
  3. nash

    nash 3rd gear

    picnic

    miksei kaikki "harraste ajoneuvot" vois olla siellä sulassa sovussa???? jollekin se pt cruiser on myöskin harraste auto ja vaikka auto olis sitten kuinka vanha, ruosteinen ja paikka maalailtu niin tervetuloa.

    ps. myös piilo farmarit, jos se on jollekin HARRASTEAUTO
     
  4. kylähullu

    kylähullu 3rd gear

    Eikö näistä Jyväskylän vappu touhuista kannattaisi järjestävien tahojen keskustella keskenään.
    Sitä paitsi ei meistä kaikki ole ISOJA tyttöjä ja poikia :rotfl: :rotfl:

    Tästä asiasta keskua voisi jatkaa esim. Jyväskylä tapahtumat osiossa,
    kun on päässyt Forssa rönsyilemään Keski-suomeen asti :eek: :eek:
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Re: picnic

    Tottakai ne voi, jotkut autot vaan on enemmän harrasteautoja kuin toiset ja Forssassa jos missä on varaa karsia niitä vähemmän harrasteajoneuvoja ulkopuolelle. Se on niin supersuosittu tapahtuma, että tila loppuu kesken. Ihan varmasti jollekin on -05 Avensis harrasteauto, mutta jos sen kentälle päästäminen aiheuttaa sen, että puolilta päivin sisälle ei enää pääse street rodilla tai museoautolla, niin menikö se ihan oikein? Jokainen päättää itse, millä Forssaan menee, SMCF päättää sitten ketä radalle päästää ja me muut sitten purnataan, että mitä tuokin täällä tekee.
    Ja se ei ole mikään häpeä ajaa euroa/japsia sinne niille varatulle hiekkakentälle. Paremmin ne siellä on edukseen kaltaistensa seurassa, eikä kaikkia keskikentän malmikasat edes kiinnosta. Harva on heittäny lapsuuden mökkireissuja Imperialilla, mutta Amazonilla aika moni.
     
  6. Capri

    Capri 1st gear

    Niin samaa mieltä. Mut olen tapahtumajärjestäjien kans keskutellu asiasta ja omasta mielestä autot on kauniita on mitä vaan, kunhan näytää hyvälle. Mut kaikki ei kuitenkaan ole antanut puoltavaa vastausta :odroll: Mielelläni olisin samassa letkassa. Sainhan ekaan Vanhojen Fordien vappu cruisingiin kokoon 20 autoa, joista oli 5 Capria. http://www.suomencaprit.com/Kuvia/vappu/ .Sain vaan todella monta asiatonta osanottoa kyseisen hommaan. Minusta ainakin jenkit on hyvännäkösiä ja ne harrastajat kenen kans olen lähemmin ollut tekemisissä on ollut sitä mieltä, et kaikki samaan tapahtumaan.
    Mielipiteeni tähän Forssan Pick-Nickistä sai alkunsa siitä etten ymmärrä, jos portilla ihmetellään onko harraste vai ei? Meidän kerhosta on ainakin tulossa porukkaa paikalle :)
    Suomen Caprien Tapahtuman järjestäjänä, vaikka olemme pieni kerho, olen itse joutunut aika paljon tallatuksi ja kuitenkin yrittänyt kaikkien yhteistyötä :D
    Olen saanut kuitenkin jyväskylässä paljon posiitiivistakin palautetta, mistä olenkin tosi kiitollinen kyseisille tahoille ja mielellämme teemme yhteistyötä.
    Ja ensi vappuna tullaan samaan letkaan Fordeilla mielellämme.
    Tämä aihe on nyt varmaankin loppuun käsitelty? Ainakin minun puolesta.
     
  7. sami

    sami Gearhead

    Re: picnic

    You Are My Man´!!

    Tuohon ei paljon lisättävää ole.
    Toivotaan että joku järjestäjistä ottaa saman kannan.
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    millä perusteella?

    autoni ei ole jenkki mutta itselleni todellinen harrasteauto kylläkin, vastaavia autoja ei ole kuin muutama Suomessa ja aioin ottaa riskin ja toivottavasti myös pääsen sisälle autollani. Olisi se kiva jos tulee monen sadan kilometrin takaa! Ihmetyttää tuo jenkkiautojen omistajien putkinäköisyys että vain jenkit ovat harrasteita!!! :mad:
     
  9. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Toi nyt on turhaa bullshittiä edes väittää tollasta :soosoo: Kysehän on ollut lähinnä vaan siitä onko jotkut tuninkiautot tuonne toivottuja tai onko joku uudehko tavallinen erikoisvanteilla ja jollain vastaavilla heebeleillä varustettu auto harrastepeli vai ei. Useimpien kirjoittajien mielestähän valmistusmaalla ei oo merkitystä vaan asenteella :wink:
    Ja kun tuollakin alkaa kenttä käydä ahtaaksi niin parempihan se olis jos järjestäjä rajaa tota tapahtumaa ja pidättäydytään tuolla (valmistusmaasta riippumatta) noissa ns. vanhemmissa harrastepeleissä, tuninkiautoille tapahtumat on erikseen :wink:
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    autoni ei ole jenkki.... Näin tässä sit taas kävi, tuli ylitsepääsemätön este lähteä Forssaan! Toivottavasti tähän asiaan nyt saadaan jokin ratkaisu aikaan ja jatkossa jos autoja halutaan jollain tavalla rajata niin mainoksiin kunnon ilmoitukset ketkä sisälle pääsevät! Parkkitilaa pienentämällä (kaikki paikalliset voisivat tulla vaikka kävellen paikalle) saataisiin harrasteautojen aluetta suurennettua! :cry:
     
  11. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Jotkut caprit, amazonit yms yms ovat kymmenen kertaa kiinnostavampaa katseltavaa pick-nickissäkin kuin kromivanteilla varustetut astrot tai puupenkkicapriset joita siellä myöskin on ollut vuosittain runsaasti.
    Tila kun on rajallinen niin karsintaa on pakko suorittaa, mä ainakin alkaisin karsimaan kalustoa uudemmasta pästä, niitä nyt näkee kun menee jonnakin marketin parkkipaikalle.
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    raggare tyyning harrastaja buhahaa
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Taitaa olla raggarella huippu viimeistelty aspen, kun uskaltaa mollata Suomen harrasteautojen tasoa
     
  14. Heikki

    Heikki Gearhead Admin

    Hyvänen aika, tapahtuma ei ole vielä edes ollut kun sitä jo mollataan :D

    Pick-Nick on omanlaisensa tapahtuma, joka kyllä ainakin minusta puolustaa paikkaansa eikä sitä kannata verrata Power Big Meetiin tai muihin kotimaisiin tapahtumiin.

    Järjestäjät varmasti tekevät parhaansa, jotta tilaa olisi ja mahdollisimman moni harrasteauto mahtuisi alueelle, mutta jos tilaa ei ole tarpeeksi niin sitä ei ole. Yleisöparkkien pienennys tuskin ilahduttaisi lupaviranomaisia ja sitten varmasti harrasteautopiireissä tulisi jupinaa siitä kuka sai autonsa raviradalle ja kuka yleisöparkista raivattuun harrasteautoparkkiin...
     
  15. perkele

    perkele Gearhead

    ja karsintaa vois harrastaa sieltä rompetori puoleltakin.....
    kipporvaret pois sieltä ja heti :mad:
     
  16. spychobilly

    spychobilly Gearhead

    Jeps! posliini kuppendaale myyjät yms. sais kyllä pitää antiikkia antiikkia tapaamiset muualla ja tuuninki hemmot sais jo vähitellen tajuta ettei niil olis mitään asiaa harraste tapahtumiin ku niil on jo omat. Ja sais itse tapahtumien järjestäjät sais valkata autot vähä paremmin! nimimerkillä: pari kertaa käännytetty tapahtumien parkki paikalle!!eikä itse tapahtuma alueelle
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ei mollata etukäteen (eikä jälkikäteen) mutta eikös tästä aiheesta juuri keskusteltua käyty. Ongelma on tilanpuute ja jotenkin tuntuu että tilanne sais olla sellainen että klo. 11 tuleva rodiukkokin sais laitteensa raviradalle. Spoileriooppeleita, mattamustia piilofarmeja ja starcraft-astroja näkee kyllä muuallakin.

    Toi romutoripuoli on varmaan paras tulonlähde järjestäjille joten jotenkin ymmärtää että sinne halutaan niin paljon myyjiä kuin mahdollista. Jos olis 100% varmaa että osakauppiaita tulee tontti täyteen niin vois niitä kippokauppiaita tietysti karsia mut jos ei niin kassaan saattais jäädä lovi jonka paikkaaminen olis aika hankalaa. Money talks.

    Kokonaisuudessaan toi on sen luokan tapahtuma että täytyy hattua nostaa forssalaisille, pieni porukka tekee suomen suurimman harrasteautotapahtuman.
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    Täytyy lähteä käymään (tänäkin vuonna).

    Mitä tulee tuohon mitä autoja tulisi alueelle päästää ja mitä ei keskusteluun ottaisin sen verran kantaa että VANI TAI FARKKU VOI OLLA HARRASTEAUTO, vaikka kaikki mielestään "oikeat harrastajat" eivät pidä niitä missään arvossa.

    Itselläni Caprice toimittaa sekä käyttö että harrasteauton virkaa, eli sillä ajetaan kesät talvet, mutta silti se ei ole mikään ruosteinen puukylki lintta, vaan siitä pidetään huolta ja sitä rakennellaan ja laitellaan siinä missä vanhempaakin ns "oikeaa harrasteautoa".

    Joskus huvittaa kun ihmetellään sitä että miksi jenkkiporukat on ukkoontumassa, ehkä syy tähän on juuri siinä, että porukka ei osaa "kunnioittaa" nuorta harrastajaa jos sillä on vaan joku farkku, aspeni, vani. tms, vaan porukkaan pääsee mukaan vasta kun omistat jonkun "yleisesti harrasteautoksi hyväksyttävän auton".

    Ei todellakaan ole kovin mieltä ylentävää kun laittelet auton itsellesi mieluiseksi, ja nämä vanhemmat mielestään asiantuntijat tulevat tapahtumissa itkemään että taas on yks leppäjeeppi päästetty pilaamaan tapahtuma.

    Ehkä kannattaisi perustaa näille asiantuntijoille joku oma tapahtuma, jossa he saisivat kilpaa kehua toisten laitteita, mutta mielestäni jos tapahtuman nimi on harrasteauto picknic, niin sinne pitäisi kaikkien harrasteautojen olla tervetulleitta!
     
  19. nash

    nash 3rd gear


    ja mitähän luulet et tapahtuu kun meet sinne poweriin sillä tuning autollas????!!!!! Ne nauraa sut "pihalle" sieltä :rotfl: ja kurkkaa samalla sanakirjasta mitä friikki (freak) tarkottaa :rotfl:
     
  20. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Ei kai niitä kukaan ole tyrmännyt mutta tuollainen ympärivuotisessa käytössä oleva piilofarmi ei ole ainakaan mun mielestä yhtä kiinnostava kuin 30-luvun rodi. Ja kun kaikki ei mahdu alueelle niin mielummin mä kattelen pilvenmäellä sitä rodia. Yksinkertaista.

    Jos sen sijaan jonkun harrastus on siitä kiinni pääseekö autollaan picknickalueelle tai mitä joka vanha pieru ajattelee hänen autostaan on homma aika kevyellä pohjalla. Rakenna autoasi niinkuin itseä huvittaa äläkä murehdi toisten ajatuksia.
     

Kerro tästä muillekin!