Vaihdelaatikon vaihto?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Driver81, 11.10.2002.

  1. Driver81

    Driver81 2nd gear

    Siis millä tavalla vaihdelaatikon vaihto sujuu helpoiten? Kone on chevyn 305 ja sen perässä automaatti. Autotallissa olevan laatikon perusteella vaihdon pitäisi sujua kyllä keneltä tahansa, mutta mikä on käytäntö? Onko jotain kiristysmomentteja mitkä on otettava selville ja huomioon? Saattaa kuullostaa jostakin tyhmältä kysymykseltä, mutta mielummin myönnän osaamattomuuteni kuin alan kantapään kautta meukaroimaan. :smile:
     
  2. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Vaihto on helppo, kardaani, mittarin vaijeri, vaihevipu, lauhtuttajan putket ja mittatikku putkineen pois (ja modulaattorin letku jos on) ja sitten pultteja auki. Mä olen aina irroittanut turbiinin vetolevystä ja laatikon takapään palkin pois ja sitten taakse ja alas. Huom! öljyä tulee kun yoke ei ole paikallaan. Älä kallista laatikkoa eteenpäin huolettomasti, turbiini saatta kolista lattialle. Joku kuulemma jättää turbiinin kiinni koneeseen mutta en suosittele.
     

Kerro tästä muillekin!