Vak yht again.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja rebel58, 7.12.2015.

  1. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Moneen kertaa täällä itketty ja itken taas. Suoraan sanoen kyseessä IF, mutta niin kuit Tixin konttori hu**a mulle Pahasti sanoi voin vaihtaa yhtiötä ja hän ei suostunut penkoo vanhoja. Tilanne tämä. Ostin pojalta camryn ja lähin rekisteröimään sitä. No way! Piti ensin ottaa vakuutus koko vuodeksi. Huom! Koko vuodeksi. Itiksen konttorin päälliköltä, ainakin puhelimella se sai kuvan että maksuhäiriö syöpäleikkauksini takia ja sain säälistä maksun kahteen erään mistä maksoin ekan kuukausi sitten kun tuli eläke ja viime viikolla loput. Homma ok? Vitut! Tänään vasta taas eläke niin Sulla ei ole vakuutusta ollenkaan! Ajoin Tixin iffiin ja sanoin että teidän pomo Itiksessä antoi mulle kahdessa erässä kun 40 vuotta useita autoja ilman kolareita! Tänää kun koitin rekisteröidä Tixis camryä niin ei vakuutusta ollenkaan. Se että olin syöpää kuoleva mille annettiin vuosmaksu kahdessa erässä oli niiden virhe ja sitä ei ollut tapahtunut mukamas. Tänään tuli eläke ja taas ois pitäny yli 200€ maksaa vuodeks eteenpäin mitkä olin jo maksanut. Ei tällä pienellä eläkkeellä ole varaa maksaa toiseen kertaan yli 200€ vuosimaksuja. Tänään maksoin verot -vuodeksi- ja tilt and game over konttorilla. En jaksa. Soitin psykalle mikä muuttanu Aurorasta Hartmaniin Meilahteen. Kaivettiin neniä etten tänne kuuluu missä olen ollutkin ennen leikkauksia. Fak no! Ota yks nappi aamulla ja yks illalla niin sulla kaikki ok.? Ei ole enkä pääse hoitoon. Itsetuhoisia ajatuksia on. Se oli si helpotus kun loppuisi tämä sietämätön helvetti. En sitä tee mutta nyt en kestä. Jakakaa faceen mun janalle ja muuallekin. Nyt on hätä ja huom sisko pronssi vai mikä sä olit en pyydä muuta kuin pois tästä helvetistä enkä pyydä rahaa. APUA! 58
     
  2. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Nih onk kelläh suhteit iffii tai muuhu vak ykt? Niillä samat säännöt jos sulla maksuhäiriö, maksa ensin, valita sitten? Onko? Hauskaa tossa 2.2 gli stw camryssa on se että sen maksut kalliimmat kuin Chevyn viilatulla Vee Kasilla olevas raacerissa. Pliis Marklin tehdään jotain että saan Ponulle maksettu velkani ennen kuolemaani. Heh, siihen tuli -taas- jatkoaikaa. Pidä Make hyvää huolta Päivistä ja Janinasta. Ok, sen siskosta ja ennen kaikkia sen pojasta ja Ponun broidista kanssa. Ne on hyviä ihmisiä. Ne haluisin nähdä vielä kerra ja sinut! Janinan kans hyvästeltiin Pukinmäessä. Se tavallaan riitti, vaikka selvisin siitäkin silloin. Samat ihmiset sulle tärkeitä. Sun privaluuri aina kiinni. Sulla munuro. 24/7 mihin aikaa vaan. Saa muutkin, mutta tämä on elämää suurempaa, paitsi niille ketkä kuolevat ennenaikaisesti..
     
  3. max

    max Double Gearhead

    Eikös autettais miestä mäessä porukalla,kun menee ns."hyvään tarkotukseen" eikä Ahmedin taskuun.Laita rebel58 tilinumerosi FI muodossa vaikkapa YV:nä,niin kolautan sulle muutaman kympin.

    Hauskaa joulua ja tsemppiä!!
     
  4. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Kiitos Max mutta ei. En ole pummi vaikka oon pa. Yyveetä tullut, mutta en tällä kännykällä pysty vastaamaan. Tilanne siis tämä. Hain Itiksen ifistä vakuutusta ja maksuhäiröisenä mun pitäisi maksaa vuodeksi etukäteen. Mulla jotain lääkärintodistuksia mukana ja virkailija soitti esimiehelleen. Ok, sain kahdessa erässä. Sain laskun auton tiedoilla viitenumeroineen. Maksoin seuraavasta eläkkeestä. Tixiin menin hakee vakuutustodistusta niin en saanut. Sain jäännöslaskun printattuna käteeni ja kävin maksamassa sen. Sitten paperit hävisi. Yli 200 siis maksettu. Katsastuksessa tiskin kone väittää että mulla ei mtn vakuutusta ole. Paitsi 10 vuotta sitten myymäni 58 Buick mistä oli juuri tullut 111€ lasku. Tixin konttoriin missä tyly vanha tuttu muija ilmoitti että vakuutusta ei ole eikä yhtään ole maksettu. Ne oli menneet vanhoihin pystyyn jääneisiin esim toi 58n lasku mitä tulee koko ajan. Mulla ei hermoja tapella enää tuulimyllyjä vastaan. Tixissä paperit heitettiin mulle takas ja minua katsomatta tämä tyly sanoi mene maksamaan tuon auton vakuutus niin saat todistuksen. No ei helvetti sanoo nykyään uskovainen repeli rupee uudestaan jo maksetusta vakuutuksesta. Jos joku tuntee ifin henkilökuntaa, varsinkin päälliköitä niin voisitteko kertoa tästä?
     
  5. teddy99

    teddy99 Double Gearhead

    IF:stä minullakin kokemusta. Minulla oli sairausvakuutus If:ssä. Siis huom oli. Vakuutus oli hankittu jo vuosia aiemmin ja kaikki maksut aina hoidettu ajallaan. Homma oli OK niin kauan kun ei ollut terveysongelmia. Sitten minulla todettiin krooninen sairaus, johon ei ole parannuskeinoa. Täten minusta tuli ei toivottu asiakas IF:lle. Vuotuinen sairausvakuutusmaksu hinattiin noin 5 kertaiseksi, eli minut haluttiiin savustaa IF:stä ulos. Koska kyllähän ne IF:ssä tietää, ettei kukaan rupea maksamaan melkein 1000 euroa sairausvakuutusmaksua vuodessa.

    Käyty IF:n konttorissa, ja yritin selvittää, että onko IF:n tapa se, että asiakas on vain silloin tervetullut, kun vakuutusyhtiö ei joudu mitään korvaamaan. Ja jos käy niin, että vakuutusyhtiö joutuukin alkaa korvaamaan sairauskuluja, niin asiakas savustetaan tolkuttomilla vakuutusmaksukorotuksilla pihalle yhtiöstä? Sain lopulta vastauksen että näin on, ja en ole IF:n liiketoiminnan kannalta tarpeellinen asiakas... No, eipä siten ollut muuta vaihtoehtoa, kun poistaa kaikki vakuutukset IF:stä ja vaihtaa yhtiötä.

    Hain vakuutukset muualta, mutta tästä sairaudesta ei luonnollisestikaan voida myöntää korvauksia uudessa yhtiössä, koska sairaus on todettu jo ennen uuden vakuutuksen ottamista.

    Oikein vittuilulta tuntui, että IF:llä pyöri samaan aikaan mainoskampanja, jossa houkuteltiin ottamaan sairasvakuutus IF:stä. Ei taidettu muistaa mainoksessa kertoa, että olet tervetullut asiakkaaksi vain niin kauan, kuin sinulla ei ole mitään sairauksia.
     
  6. palontie

    palontie Double Gearhead

    Älä ota sitä pummaamisena,toi maksuhäiriömerkintä on niin paska just noissa vakuutuspaskoissa.Tilinumero kehiin vaan.Tartteehan sulle bilika alle saada.
     
  7. palontie

    palontie Double Gearhead

    Tai varmaankin maxin helvetin hyvälle idealle veropellet keksii sitten jonkun hienon maksun jonka sitten Rebel saa sitten lisäksi niskoilleen!HYVÄ SUOMI!
     
  8. Hai

    Hai Double Gearhead

    Tässä olis varmaan fiksuinta aloittaa vanhimmasta asiasta perkaamaan.
    Eli saada se 10v sitten myydyn Buikulan vakuutus poikki.
    Omalta osaltani voin auttaa neuvomalla alkuun.
    Trafilla on nykyään hyvä palvelu, josta saa tilata listauksen kaikista omista ja omissa nimissä joskus olleista autoista. Sen sai muistaakseni kerran vuoteen maksutta paperilla kotiin. Listassa näkyy nimiin otto ja luovutuspäivät. Olettaen, että ostaja on ottanut nimiinsä. (Luulis -58 Buickin sen verran kiinnostavan)

    https://asiointi.trafi.fi/web/asiointi/ ... topalvelut

    Tuo on viranomaisen dokumentti ja sillä pitäisi saada se Buicki poikki ja mielellään paljon hyvitystä väärin kannetuista vakuutusmaksuista.
     
  9. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Lahjasta ei me alta 4000 euron veroa ja 3 vuoden lahjat noteerataan
     
  10. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Toi trafin todistus tuttu paperi. Yhen oon saanu. Oli ilmainen ja niin ois seuraavakin, sitten menevät maksullisiksi. Mun paperi oli täynnä autoja, mutta siinä ei ollut puoliakaan autoista mitä mulla on ollut ja niitä on ollut paljon. Loppu voimat ja hermot kun otin yhteyttä ifiin tänään. Pitäs huomenna raahautua itikseen niiden pomon pakeille mitä en saanut puhelimella kiinni. Buickit selvät. Se mitä oon ifille pystyssä on vähän vastaava tapaus yhen auton kans minkä luulin olevan kunnossa kun tuli uusia maksuja täysillä bonareilla mitkä maksoin, mutta siitä oli alussa sairaala reissujen takia velkaa mistä tuli tiltti katsastuksessa. Sain sen laskun nolla bonuksilla ja siitä alkoi paini. Sanoin maksavani sen 75% bonuksilla mitä mulla on monia vapaana. Ei käy. Nämä käytännöt on samat kaikilla yhtiöillä. Niin kävisi nytkin jos otan vakuutuksen minkä maksan vuodeksi niin ostohetkestä tähän niin tuosta ajasta tuleekin niin se on ollutkin vakuutuksessa ja lasku tulee, nolla bonuksilla tietty.
     
  11. jnaukki

    jnaukki 1st gear

    käsittääkseni kun maksat tuon vuoden vakuutuksen 0 bonuksilla,saat johonkin väliin takaisin hyvityksenä sen esim 70% tai mitä sulla bonuksia onkaan siitä summasta.on vissiin ihan yleinen käytäntö vakuutusyhtiöillä...
     
  12. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Jep. Perse ei nyt kestä maksaa vuodeks 0 bonuksilla. Ei ihan halvat 20 vuotta vanhassa toyotassa. Puolet kalliimpi kuin 58 Buickissa tai 76 Jaguarissa. Pientä vääntöä aina että saan bonukset laskuun. Periaatteessa en halua maksaa samaa vuotta kahteen kertaan. "me emme anna emmekä ole antaneet maksuhäiriöiselle erissä vaikka olisitte olleetkin 40 vuotta asiakkaana ilman kolareita". Tosin toissa viikolla tönäisin samanlaista camryä takalokkarinkaareen ja tehtiin vahinkoilmoitus. Tästä if otti kilarit ja otti mulle sovitut maksut vanhaan rästiin? Nyt kun saan nopeasti maksettua vuodeks niin silloin mulla vakuutus voimassa ostohetkestä. Oon saamassa lainan ainoasta paikasta mistä voin saada eli sossusta. Vähän nolotti kun en ole niiden asiakas enää, mutta pakko. Ei monesta satasesta kiinni että pääsen tästä kuopasta ja pärjään eläkkeelläni. Selvä homma kun kävin siellä tekemäs hakemuksen, niillä vaan kestää 2kk.
     

Kerro tästä muillekin!