Vanhoja salolaisia autoja

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Fleetline, 10.10.2003.

  1. Otto

    Otto Gearhead

    Siis Morrise-autossa???
    Onhan Salon suunnalla rodeja enemmänkin, olisivat vaan ajossa kesäisin... :rotfl: :rotfl: :rotfl:
     
  2. Fleetline

    Fleetline Gearhead

    niin ja parissa muussa,tällä hetkellä Valkeakoskella,Koskinpisassa..
     
  3. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    58 Chevy Bel Air 4D HT lähti Hyrylän autoliikkeestä Karkkilaan ja tuntuu olevan hyvässä kodissa nyt. Entisöinnistä mahdollisesti kaveri mutisi kun juteltiin. Säilyttäkää nyt joku muukin kuin minä vanha suomiflakekustom..
     
  4. Otto

    Otto Gearhead

    Taitaa Turun seudulla toi iso musta moppe vaikuttaa, näin sen Kesä-Heikissä. Se ei ollut siellä alueella, vaan sen parkkiksella, hieman pusikossa, siten että taka-akseli (punainen) ja bensatankki (punainen) näkyy kunnolla. Ja Back Off roiskeläpät! Yleensä mun kamera ei osu 70-lukulaisiin laitteisiin, mutta toi oli niin nostalgisen näköinen pysäköinti (täh..?) että oli pakko räpsästä kuva... Kenellä toi laite oli Salossa? (Fleet vissiin tietää..?)
    Missäköhän "Grasshopper" mahtaa vaikuttaa nykyisin?
     
  5. kristersuokuusi

    kristersuokuusi 1st gear

    entisenä omistajana kerrottakoon ettei "PITKÄSEISKA" ole milloinkaan ollut salolaisessa omistuksessa,eikä auto ole tietääkseni myöskään "seitkytlukuinen".(käyt.ot.68,malli69).
     
  6. Otto

    Otto Gearhead

    Niin ne sitten selvisi AA-777:n mysteerit...
    Salossa oli myös pitkään n.'65 Pontiac 4D ht, flakemaalissa. Vaihtui pitkäaikaiselta omistajalta pois joskus 6v sit. Tänä kesänä näin sitä Salossa. Sattumaako vainen, vai onko se jossain siinä lähitienoolla?

    Ja sitten Salossa nykyisin liikkuvista laitteista:
    Satellite on ollut uutena Turussa, olikos se jollain puolustusvoimien isolla pampulla ollut tai jotain. Nyt 318, mutta tekniikka saattaa vaihtua talvella...
    Valkoinen '65 4D Valtteri on ollut Salon suunnalla (Halikossa tallissa) pitempään, candy-punainen sisusta ja "saab-plyyshi" penkit kertoo historiasta Suomi-harrastuksessa. Nyt kireä 360cid ja muuta kivaa, piirtää kahta viivaa vaivatta... Tekniikka saattaa vaihtua tästäkin talvella.
    Noi kaks on ne aktiivisimmin kadulla näkyvät laitteet.
    Se toinen Valiantti jonkaa oot nähnyt, muistaakseni vm. '66, on myöskin nähnyt Suomen flake-villityksen. Ja historiaa kisa-härvelinä...
    Asutko Dart vielä Salossa? Oot saattanut nähdä myös
    '61 Cadillac 4D (ennen valkoinen, nyt sinertävän vihreä tms), ja
    '67 Valiant ja
    värikäs 80-luvun farmi 455cid koneella.
    Useimpina kesäviikonloppuina myös '57 Buick 2D ht
    Paljon muitakin tietysti, esmes noi Fleetlinen autot, mutta niitä onkin niin monta... :lol: :lol: :lol:
     
  7. Fleetline

    Fleetline Gearhead

    Ellei se taas hiljan se Pontiac ole vaihtanut omistajaa niin se on nykyään todella pitkään harrastuskuviossa olleella salolaisella kaverilla.Mukana jo ollu pitkään silloin kun mulla oli vasta mopo ja rampleri :rotfl:
     
  8. gmc63

    gmc63 1st gear

    oliko se niin että toi grasshopper varastettiin vai jotain muuta muistelisin niin :(
     
  9. lollipopchevy

    lollipopchevy Gearhead

    Hehkutetaan tätäkin aihetta pitkästä aikaa. Muistaakos joku salolainen aikoinaan salossa vaikuttaneen 64 Fury 4d ht:in rekisterinumeroa ja väriä?
    Vanhassa kasissa oleva tallikuva on sivulta ja mustavalkoinen...
     
  10. Fleetline

    Fleetline Gearhead

    Vanhoja kuvia selasin..rekkari näyttäis ehkä olevan XRC-1,mutta näkyy niin huonosti etten mene tosta takuuseen.Väri oli metallihohto sininen ei kovin kirkas.Olikohan katto eri sinistä..
    Juhannuksena kuulin villin huhun että edellä mainittu Grasshopper avo Impala olis ollu jo jonkun aikaa lähi alueella muttei ajossa :eek:
     
  11. lollipopchevy

    lollipopchevy Gearhead

    Elikkä sama katiska mikä mulla makaa Kuusjoella. Maailma on pieni, todennäköisesti ainoa uutena maahan tullut ja vasta 69 suomeen rekisteröity. Huhujen mukaan tilattu musta 64 Fury ja maahan saapunut sininen ja asiakas mennyt puihin. Vasta 69 muka löytynyt pankinjohtaja jolla rahaa rekisteröidä vehje..?
    Eli 383 + 727 sekä 4d ht + sähköikkunat+ sähköpenkki. Ei halpa vuonna 1964?
     
  12. Camaro68

    Camaro68 Gearhead

  13. Acer65

    Acer65 Gearhead

    Muutaman kerran tuli oltua tuon Camaro68'n kuskina Fury'lläkin....... :lol: silloin joskus.........

    Mulla saattaa muuten olla kuva jossain noilla XRC-1 kilvillä.
     
  14. lollipopchevy

    lollipopchevy Gearhead

    Ko katiska on taas lievästi kolaroitu keulastaan.
     
  15. eastwood

    eastwood 3rd gear

    onpahan tämä auto ollut aikoinaan meikäläisen hallussa.ostin sen raisiolaisesta autoliikkeestä jossa se oli asiakkaan tiliin myytävänä.se on ollut uutena stadissa gm:n esittelyauton.meikäläisen toimesta autoon tuli tuli v8+4 lovinen ja vihreä väri.ostovuosi oli muistaakseni -85.aa-777 monaco ei ole enään cragarin vanteilla vaan ihka uusilla american racingeilla.mutta muistaako joku -64 4-ovi bel-airia,myin sellaisen aika pahana projektina salon suuntaan,aina tuntomerkki varmaankin on sinisenraidalliset vaaleella keinonahalla uudelleen verhoillut sisustat.auto oli alunperin viininpunainen met.hohto.ai niin toi jaken -63 impalakin taitaa olla mun vanha,tuli muuten mattamustaksi sen tähden että tuli luvattua ettei auto liiku keväällä jos siinä ei ole uutta maalia päällä.olis sitten jäänyt seisomaan mutta tuli auton tarve ja ei muuta paukkupullot kiireellä kylkiin ja auto ajoon
     
  16. Camaro68

    Camaro68 Gearhead

    Silloin tuo oli takakulmasta kolaroitu, peruutettu sähkötolppaan ihme kyllä takavalo ja sivulista säilyivät lähes virheettöminä.

    http://www.kolumbus.fi/me.li/xrc1.jpg

    Toivottavasti auto nähdään vielä liikenteessä koska se on ilmeisen harvinainen tuolla tekniikalla ja varusteilla ja historiakin tuntuu olevan hyvin tiedossa.
     
  17. vespa68

    vespa68 Gearhead

  18. Otto

    Otto Gearhead

    Mulle ainakin ihan tuntematon laite. Johtuuko sitten siitä että on niin uus... ;)
     
  19. Fleetline

    Fleetline Gearhead

    Oon mä ton täällä joskus nähnyt,muttei muuta havaintoa;edes omistajasta. :odroll:
     
  20. vespa68

    vespa68 Gearhead

    Niin uusihan tuo on, vasta 26 vuotias nuorukainen. :lol:
    Minulle kerrotun mukaan:
    - olisi ollut Salossa uudesta (-79) lähtien.
    - ensimmäisellä omistajallaan (R Turklin) ollut -98 saakka, pappa ollut kai viimeisinä vuosina jo huonokuntoinen ja ulkoiluttanut autoa hyvin vähän
    - seuraava omistaja (J Tähtinen) oli katsastanut auton viimeksi v. 2001 ja sen jälkeen auto suurimmaksi osaksi seissyt jarruvikaisena siihen asti kunnes sen ostin
    - Auton mittarissa oli ostaessani 37tkm ja olisi vasta toisella kierroksella

    Oliko nämä tiedot myyntipuheita vai pitänevätkö paikkansa.
     

Kerro tästä muillekin!