Vanhoja valokuvia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja C5_Z06, 12.11.2006.

  1. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    [offtopic]Näin muuten elämää villeimmän sovelluksen Finlandia-luukusta tässä kuussa Pietarissa Buhareshkajalla. Rinnalla ajeli sellainen säkillä hakattu peruslada, joku perhe matkalla datschalle tms. Tuollainen - ihan totta, Finlandia oli läiskäisty ladan takapaksin kanteen. Luukku oli raollaan ja kas, perheen koira siellä matkusti, kuono luukusta pilkottaen. :eek:

    Vauhtia liikennevirrassa oli sen veran liikaa ja kamera kaukana, että jäi kuva ottamatta..

    [/offtopic]
     
  2. Miksu.1g

    Miksu.1g Gearhead

    No niin, mun linkittämät kuvat näkyy taas :eek:

    Kuvat.fi ylläpidon kanssa vaihdeltiin e-maileja useammankerran viikonlopun aikana.. jep poijaat päivystää 8)

    kansion loppuun jossa kyseiset kuvat olivat on tullut %20 merkki joka tarkoittaa että kansion nimen perässä on välilyönti :eek:
    välilyöntiä taas ei ole mahdollista jättää loppuun eikä kyseisten kuvien ois pitänyt näkyä alunperinkään. :rotfl:

    Tämä asia jää siis mysteeriksi eikä ylläpitokaan voinut asialle mitään. :-?

    Poistin kaikkien kuvien url osoitteiden kansion nimen lopusta %20 merkit pois
    joten ne jotka ovat "lainanneet" mun kuvia niin ne eivät näy muokkaamatta.

    muutama kuva höpinän päätteeksi

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  3. Miksu.1g

    Miksu.1g Gearhead

    Kauhajoki early 90`s yllä ja alla ja kunnes toisin ilmoitetaan :wink:

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  4. WBBC

    WBBC Double Gearhead

     
  5. Remu63

    Remu63 1st gear

    Tuo GS näkyi aikanaan jonkin verran silloisen kotikaupungin Keravan
    kaduilla ja oli jotain todella hienoa silloin :D
    Ei tuo maalaus kyllä pahalta nytkään näyttäisi
    Kuva on lintsin vierestä joo, Bre-Vir auto oli tossa kadun tois puolella
    ennen Keimolaan muuttoa,Buick oli ehkä siel myynnissä silloin?

    Sama teema sitten tässäkin kuvassa, hesalaisen autoliikkeen edessä
    80-luvun alussa

    [​IMG]
     
  6. Mutku

    Mutku Gearhead


    met59 :
    - et satu muistamaan minkä värinen toi Challe oli?
    - tai että mikä oli ton kuvan ottovuosi?
    - sisustan valkonen väri täsmää kyllä jo niihin ekoihin Chalenkereihin joita tuli 7kpl joulukuussa ´69, ainakin kolmessa oli valkonen sisusta ja tummahko väri (violetti, punanen, vihreä)
    - mulla on ajossa yks noista, toisen näin eilen Forssassa ja kaks muutakin on ajossa ja rekisterissä, loputkin 3 on kyllä olemassa mutta taitavat olla tallien kätköissä?
     
  7. C-barge

    C-barge Gearhead

    Buick todellakin oli Bre-Vir autossa myytävänä, 400 motilla. Nykyään auto vaikuttanee pk-seudulla kullanvärisenä, mut taitaa olla mottivaurioinen tällä hetkellä, fiilattu 455.
     
  8. Pikku-Kalle

    Pikku-Kalle Gearhead

    Onko tuo se ainoa Suomi GS400? Kiinnostaa sinänsä kun enolla on '69 GS400 ja ollaan sattumalta tavattu yhden Suomi-yksilön omistajan poika joka kertoi että niitä on Suomeen tullu uutena 1kpl ja se oli hänen isällä joka rakensi siihen koneen ja se pasahti jollakin muulla vähän aikaa sitte.. Enolla oli myös 400-lohko, jonka joku haki muistaakseni kans johonki GS:ään.. En muista oliko sillon puhetta että oliko '69..

    Puheli muuten se poika että oli nettiautossa yks '69 GS400 myynnissä eikä uskonu ku osoteltiin että tuossa se omistaja istuu.. :rotfl:
     
  9. Remu63

    Remu63 1st gear

    Saattais hyvinkin olla Suomi GS, oli ainakin mustilla kymen läänin kilvillä
    tuolloin
     
  10. met59

    met59 Gearhead


    Tuon auton väristä ei tarkempaa muistikuvaa ole(eikä kuvan takana ollut lisävihjeitä), meille tuolloin ostettiin yksi noista seitsemästä (APF-96) 8)
     
  11. APF-96, siis se ainoa R/T
     
  12. Miksu.1g

    Miksu.1g Gearhead

  13. Mutku

    Mutku Gearhead

    Jaa että RT? Ainoa Suomi-RT lienee se 6-Pak? Eikö?
     
  14. met59

    met59 Gearhead

    Jep
     
  15. Mutku

    Mutku Gearhead

    Hee :eek:

    Onnittelut ja hatunnosto!

    Kerro ihmeessä tuon 6-Pakin alkutaipaleesta, kiitos. Minkälainen se oli ylipäätään, tais olla aikas ufo verrattuna normikieseihin sillon. Kerro ihmeessä muistoja, varmasti kiinnostaa muitakin!
     
  16. met59

    met59 Gearhead

    Itseasiassa se oli faijan auto, itsellä ei vielä silloin ollut korttia :(
     
  17. Se ainoa maahantuojan kautta tullut R/T (440 Six Pack), sai ensirekisteröinnissä kilvet APF-96, josta met59 mainitsi viestissään. Viittaisin siis siihen.

    Kuvassa oleva Challenger EI ole R/T. Senhän nyt valveutunut harrastaja näkee jo mm. konepellistä.
    [​IMG]
    R/T:ssä ei ollut uutena koskaan suoraa konepeltiä. Standardina R/T:ssä oli ns. Rallye hood ja optiona Shaker. Muutamia R/T:tä on lähtenyt tehtaalta myös T/A-mallin konepeitolla, kun Shaker-peltien alihankkija ei pystynyt toimittamaan peltejä kovan kysynnän johdosta. :rotfl: Oikeasti viivästyksen syy oli crush zonen eli törmäysvyöhykkeen käyttöönotto konepellin tukirakenteessa, millä ohjataan konepellin muodonmuutosta nokkakolarissa. Crush zone erottaa ns. early ja late Shaker pellit, mutta tämä meni nyt jo ihan ohi aiheen.
     
  18. Jymy70

    Jymy70 Gearhead

    tuo APF-96 oli myös Tekniikan Maailman koeajossa v. 1970 (TM 14/70)... kannattaa kaivaa tuo vanha teknari divarista tai nettihuutokaupoista.
     
  19. C-barge

    C-barge Gearhead

    Muistelen jotain tarinaa tosta six pakista, et silloinen omistaja olis jollain Ruottin reissulla valitellut auton kulutusta jolloin paikallinen korjaamo oli vaihtanut "karmeen" six pakin tilalle yhen nelikurkkusen imusarjan ja kaasarin, vieläpä ihan korvauksetta!
    Sittemmin taas ton auton mooottori swapattiin Pekka Leinon Polaraan, jonka 383 siis tohon Challengeriin. Challenger pääty sitten kiihdytyskäyttöön ja oli silloin maamme nopein MS-luokan kilpa-auto sekä olisko ollut vuoden 80-Suomen mestari? 426 Hemi ja nelilovinen, ja kuosiltaan varcin ciimeistelty. Seuraavaks auto palautu kadulle ja sai 383:n jälkeen jälleen 440 six pack tekniikan ja sillä ajettiin jopa Stock vai oliko silloin viel Standard luokassa kisaa. Nykyiselle omistajalle siirryttyään autolla jaettiin vielä hieman katukisoja, mut on tainnut viimevuodet enimmäkseen seistä ko. harrastajan tallin koristeena. Mut onneks se ei ole siellä ihan yksin. :rotfl:
     
  20. fmila

    fmila Gearhead


    Kyllä ehdottomasti kannattaa. Siihen aikaan testasivat koeajoissa viellä 400 m:n 1000m:n repäsyt. Sen ajan renkailla, toi kilsa kertoi paljon enemmän auton voimasta kuin vartti. Toikin peli suti helposti niill polyclasseilla ekat 200 metriä. Noi kilsan ajat oli myös paremmin vertailukelpoisia noihin Ferrareihin ja muihin "super autoihin", niitä kun on tunnetusti vaikeempi saada viivalta liikkeelle. Varsinkin noi kaasareilla ja tiukalla kytkimellä olleet 60-70 luvun keksinnöt.

    Menihän taas OT, mut toi Six Pakin aika tais olla jotain 25-26 sek kilsalla ja loppunopeuttakin reilut 200, jos en ihan väärin muista 8) 8)
     

Kerro tästä muillekin!