Vanhoja valokuvia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja C5_Z06, 12.11.2006.

  1. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    NX-127

    YZ-72 tai jotain sinnepäin, ehkä siellä oli vielä jokin kirjain?

    UXM-48

    YFO-53

    T-6241 (lienee jokin koekilpi tms)

    NT-938

    NBV-46

    GYN-63

    XAL-509

    VLX-34

    NO-353

    NE-233

    ME-1 (tai HE-1?)

    NL-59

    NP-754 (tai NP-7x4, jossa x tuntematon)

    NC-851

    Jatkakoot joku muu jos innostusta riittää.
     
  2. Putte

    Putte 1st gear

    Totuuden nimissä on sanottava, että B-ryhmän tulo ralleihin siirsi kisat ison rahan touhuksi ja vain harvalla ykstyistallilla oli enää varaa hankkia kilpailukykyinen auto ja sille kattavavaraosapalvelu. Ennen B-ryhmää ykstyistallitkin pystyivät kiertämään koko MM-sarjan.
     
  3. fmila

    fmila Gearhead


    Noi kaksi asiantuntevaa herrasmiestä kahta puolen kilpuria näyttäis kyllä olevan sittemmin/nyttemmin Wartsikassa vaikuttaneita/vaikuttavia Herroja jos ei mun wanhat silmät ihan valehtele ??

    Mutta Tulilangalle kyssäri
    http://tulilanka.pic.fi/kuvat/Misc./Ene ... G_0014.jpg Onkos tää kuva -79 Porin kapinoista ?? On vaan sen verran reikänen, etten ihan nää varmaksi tota Camaron väriä, eli oisko oma/Pellen jos vaikka ois vanhempi ?

    t.AM
     
  4. ata

    ata Gearhead

    Vanhanmallinen peltinen siirtokilpi. Nykyään nuo on korvattu kertakäyttöisillä siirtotarroilla (värit ovat kyllä edelleen samat, punaiset merkit valkoisella pohjalla), ennen vanhaan ne piti vaan palauttaa konttorille käytön jälkeen. Noilla liikkui aikoinaan monta erikoista rakennelmaa koeajoissa ja cruisingeissa... kaikki eivät aina ihan katsastukseen kelpaavassakaan muodossa...
     
  5. Tulilanka

    Tulilanka 3rd gear

    Nyt en valitettavasti pysty auttamaan. Vaikka noi kuvat on mun copyright merkillä "suojattu" ni mä en ole noita kuvia ottanu. Kuvien ottamisen aikoihin mä olen varmaan viel leikkiny Legoilla. Mun pitää kysellä siltä joka kuvat mulle toimitti jos sillä olis tietoa.
     
  6. joriot

    joriot 1st gear

    Kun tässä nyt kerran ilmeisesti vähän peräänkuulutettin, sattuu kenkälaatikosta löytymään jotain vanhoja kuvia 1979 Pori Drag racesta. Mielestäni sieltä on myös tarttunut kuviin metallinhohtosininen -67 Camaro, jos nyt burnout-savujen seasta oikein näen. :D
    http://s1309.beta.photobucket.com/user/joriot/library/Pori Drag Race 1979

    Edit: Kuvat siirretty Photbucketiin kun menivät tekemään kuvat.fi-palvelusta maksullisen.
     
  7. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

  8. gremlin

    gremlin Gearhead

    MTZ-90 Musta Imperial valkoisen hallin edessa.
     
  9. MudMax

    MudMax Gearhead

  10. joriot

    joriot 1st gear

    Veikataan lisää. :D Täysikokoisesta kuvasta tihrustelemalla saattaisi ikkunassa lukea D/MS, ja Blokimakasiinin tulosluettelosta v. -79 löytyy sijalla 3 D/MS Kai Ojala, Plymouth Satellite 440 ajalla 14,22.

    Jos tämä nyt ei sitten ollut se toinen Satellite/Roadrunner, joka siellä burnout-savujen seassa tosiaankin näyttäisi olevan...

    Edit: no olihan siellä tulosluettelossa myös E/S Jouko Hakkarainen Bee-Gee Roadrunner 383, sijalla 4 siinä luokassa ajalla 14,62. Koska sinisessä ei mitään Bee-Gee sponssitarroja näy, se sitten tosiaankin täytyy olla tämä D/MS Satellite.
     
  11. PasiR

    PasiR Gearhead

    Burniskuvassa on JH:n -71 Runneri, silloin vielä 383-tekniikalla.
    Sininen on -71 Sebring Plus. Se rakennettiin 80-luvun alkupuolella sit Hemi-tekniikalla uusiks ja esiteltiin Street&Race lehdessä.
     
  12. fmila

    fmila Gearhead


    Hei kiitti "joriot". Kivoja kuvia aikojen "alusta", lisää tämmöisiä. Varsinkin meistä mukana olleista, ilman suurempia sponsseja mukana olleista. Nää kun tahtoo jäädä unholaan, että ketkäs siellä mukana olikaan ???

    t.AM
     
  13. gremlin

    gremlin Gearhead

    Tuolla taustalla nakyy Rantasen Tomin makasiinissakin esitelty Thunderbird. Auto on Tomilla vielakin ja samoissa maaleissa. Ja tietenkin ajanmukaiset slotti vanteet paikoillaan.
    Ja vieressa huoltoautona Lintusen Masin Jeep, myoskin viela Masilla omistuksessa.
    http://jio.kuvat.fi/kuvat/Pori%20Drag%2 ... 1_0008.jpg
     
  14. Remu63

    Remu63 1st gear

    Tuo T-bird oli ja on kyllä nostalgiaa parhaimmillaan 8) Kuuluu mun TOP 10
    listalle tuon ajan autoista.
     
  15. Remu63

    Remu63 1st gear

    Juhannuksen lähestyessä kesäinen kuva vuodelta 1984
    [​IMG]
     
  16. Mutku

    Mutku Gearhead

    Morjens,

    Putte, muut kisamiehet tai kuvaajat:

    - löytyiskö sattumalta Räyskälän kisoista vuodelta 1979 kuvaa Cuda-mies Kimmo Rutilan ajamasta punasesta Challengerista? Voi heittää tuo vuosi yhdellä, voisi kai olla siis 1980 myöskin? No, jos ajettiin noina vuosina muuallakin, niin paikkakin voi heittää...

    - myös ajettu aika jne. kiinnostaa tietysti myös, vaikka luultavasti puhutaan vaikka luokkaa 15-16 sek.

    - sori ympäripyöreät tietoni/vihjeet, mutta enempää en tiedä. Rekkari oli ehkä NB-380 tai AMB-1 . Kuskina siis Kimmo R, tuo Challenger oli kuulemma Cudalla kisaa ajaneen Kimmon "siviiliauto".

    Kiitos etukäteen jos pengotte arkistojanne.
     
  17. Putte

    Putte 1st gear

    Valitettavasti ei löydy tuolta ajalta, sillä ostin kameran vasta talvella 80-81 ja vasta seuraavana keväänä on alan tapahtumien kuvaaminen osaltani alakanut.
     
  18. Remu63

    Remu63 1st gear

  19. pequli

    pequli Gearhead

    Oisko tää, Turussa kuvattu

    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!