Varoitus: Bilteman hallinosturi saattaa romahtaa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja veskola, 1.3.2011.

  1. electra1

    electra1 Gearhead

    Itellä on 15v vanha 3t hallitunkki, silloin suht kallis oli, ja on ollut tosi pätevä kampe. Nyt ostin kaveriksi 3t halvemman tunkin, ja jo eka käyttökerralla alkoi vituttaan, miten hepponen se on. Nämä on niitä juttuja, että "säästin väärässä paikassa"
    Käyttäkää niitä pukkeja jos menette auton alle!! :soosoo:
     
  2. -TH-

    -TH- Gearhead

    eipä sinne rotiskon alle pidä mennä olipa nostin Nike tai joku pingpongi-kopio, pukit on syytä hilata paikalle jos meinaa että ilma kiertää huomennakin...btw, kuka oikeesti menee koslan alle pelkän tunkin pidellessä taakkaa?tunkki on nostoa varten , EI kannattelua/pitoa varten.

    sillä CE -merkilltä EI ole vitunkaan virkaa, kiinalaiset laittaa ihan minkälaisen tarran asiakas pyytää, joten se siitä...onhan se nähty,että millään tyyppihyväksyntälapuilla/tarroilla tms. ei oikeasti ole mitään virkaa täällä suomistoliitossa, paskaa ja hämärävehkeitä voi raijata miten tahtoo, kukaan ei ole kiinostunut niistä.
     
  3. virta

    virta Gearhead

    No ei oikeen kättä uskalla ees laittaa auton alle ellei oo kunnolla pukeilla.
     
  4. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    ^ serkkupoika meni ca 15v sitten, pelkän tunkin varassa kun hitsaili bemarin pakoputkea, kuis kävikään, RIP serkkuni Niko, rest in piiis ! :oops:
    Sitä en tiedä oliko pilteeman tunkki.
     
  5. Senator

    Senator 1st gear

    Tämän takia kunnostan vanhat hyvät laitteet kuntoon.
    "uuden rälläkän saa parillakympillä, mitä sää tota remontoit?"

    Jos rälläkästä pettää laakerit vasta 11 vuoden lähes jatkuvan käytön jälkeen, etsin kyllä uudet samanlaiset. Mitään einhell-biltema-darkside paskoja en osta enään ikinä. Joskus sellaisen 22€ rälläkän ostin, että kai sillä lamellilaikoilla voi peltiä putsata. No ei voi ja hyytyy millisellä leikkuulaikalla ohueeseen peltiin.

    Tuntuu, että uusissa laatutyökaluissakin on säästetty. mm. bosch on menettänyt maineensa täysin mun silmissä, samoin wurthin moni tuote.
    Ja akkuvääntimiä ei kannata miettiä muita kun dewalttia, hiltiä, makitaa tai hitachia jos mielii jotakin oikeasti tehdä.

    No joo, tää mannekiini poistuu takavasempaan. :D
     
  6. teddy99

    teddy99 Double Gearhead

    Tallissani oli vanha tunkki tullut tiensä päähän niin isäni oli myös huomannut asian. Olin lähdössä reissuun ja isäni sanoi katselevansa uutta tunkkia sillä aikaa. Sanoin, että olisi parempi, jos et etsi, ettet vaan osta Kiinalaista.

    Tulin reissusta ja tallissa nökötti uusi 3 tonnin hallitunkki. Näytti päällepäin mitoiltaan hyvältä, mutta kun auton nostaa ylös, laskeutuu se alas noin 5 minuutin sisällä itsestään. Ja valmistusmaa on....... jännitys tiivistyy... ylläriylläri: MADE IN CHINA. Perusteena Kiinalaisen ostamiselle oli kuulemma se, että säästi rahaa, kun muut oli niin kalliita. Säästipä hyvinkin kun uusi tunkki pitää heittää nyt roskiin, kun ei ole enää ostokuittia tallessa, jotta saisi viedä takaisin kauppaan. :mad:
     
  7. koo koo

    koo koo 1st gear

    Olen ollut hyvin lähellä Kiinasta tulevaa työkalujen maahantuontia 30vuotta.
    Sieltä saa juuri sellaista ja sen laatuista tavaraa kun haluat, laatu maksaa sielläkin (ei Eurotasoa kuitenkaan)
    On vieläkin olemassa ja toimii moitteettomasti, pitää paineet useita päiviä, Kiinalainen hallitunkki 2,75ton vuodelta 1989. Sekä pari 2000-luvun alulta.

    jos sä meet ostamaan rälläkän parillakympillä, mieti esim. koneessa olevien laakerien määrää ja vastaavien laadukkaiden hintaa kaupassa, taitavat SKF:t maksaa jo sen pari kymppiä= kone EI voi olla huippulaatua, niissäkin on yksilöitä. Itse oon ottanut halpikset ekaks auki ja VOIDELLUT laakerit kunnolla, käyvätkin paljon hiljempaa sen jälkeen.

    Boschilla on 2 eri sarjaa koneita, harraste ja ammattikäyttöön.

    Noh, puolet asiaa, loppupuoli OT:tä
     
  8. automies70

    automies70 1st gear

    kaikki samanlaiset hallitunkit voivat särkyä

    vianorilta ostettiin samanlainen mutta harmaa 3,5 TONNIN TUNKKI
    vinksahti auton alta vinoon kun auto liikahti ja pam ,oli jäädä alle,tunkin hitsaus saumat ratkesivat tyystin eikä tunkki enään mennyt alas,sit kun toisella nosti ja sai tunkin pois se oli kaput ei nostanut ja se oli saumoista irti,vietiin takuuseen joten ei muuta kuin seuraava uusi tilalle et semmosta meininkiä.
    tästä lähin en luota enään kuin itse tekemiin rauta pukkeihin jotka tueksi alle ..
     
  9. v 100

    v 100 1st gear

    Mistäs sait tuan et pualet asiaa ja loput jotain, eheh täähän
    on just sitä asiaa josta ne tosiasialliset tekniikan tietävät
    ottavat nokkiinsa ja sitte osaavat kirjoittaa siitä
    kuinka se je se porukka on tämän kaiken takana
    ja ylväästi leimaavat hauskuudesta mukana olevat
    lorkkijoiksi.
     
  10. chevy56

    chevy56 1st gear

    Re: kaikki samanlaiset hallitunkit voivat särkyä

    delet
     
  11. Make.S

    Make.S Gearhead

    Itellä on käytössä neljä pukkia, ja sitä mukaan mitä autoa sillä kiinantunkilla hilaan ylöspäin, laitaan pukkia alle. Pelkän tunkin varassa yritän pelleillä mahdollisimman vähän.
    Jos nostan esim. pelkästään etupään ilmaan, laitan yleensä pukin viereen vielä "varapukin" jos sattuu hitsaukset pettämään.
    Ajatus siitä, että makaan betonin ja auton välissä puristuksissa hieman pelottaa...
     
  12. misshudson

    misshudson 3rd gear

    Velipoika aikanaan (noin 20 vuotta sitten) meinasi "vähän vilkaista" Triumph TR3sen alle tunkin varassa, joku jarruputkiongelma tms.

    Kappas kummaa, tunkkihan petti ihan jetsulleen, levisi kuin jokisen eväät, oli ihan kunnollinen huollettu vanhan liiton tunkki, ei ees mikään rihveli.

    Onneks oli renkaat paikallaan että henkikulta säästyi vaan auto kun on niin matala niin sielläpä olet kuin täi tervassa, et pääse eteen et taakse. Kolme varttia oli ehtinyt siellä huudella ennenkun isäukko huomasi.

    Nykyään onkin esim. keulan nostossa 4 pukkia ja vielä renkaita helmojen alla. Hätävarjelun liioittelua ehkä vaan saapahan nähdä huomisenkin päivän.
     
  13. Make.S

    Make.S Gearhead

    Edesmennyt valmentajakin tuppas sanomaan. -Parempi väistää turhaan kuin liian vähän.
    Dödsissä nyt edessä laatikon vaihto, ja kaveri tuumaili että kyllä sen pukkien varassa tekee. Kävin hakemassa tukevat ajorampit...
     
  14. 240163

    240163 Gearhead

    Huvittaa välillä kun porukka ostelee "halvalla" työkaluja halpakaupoista. Työkalu kun hajoo heitetään menemään ja haetaan samasta liikkeestä samallainen uusi "halvalla" Kaikki jos kantas kauppaan takas kaiken paskan mitä siellä myydään niin eiköhän alkas pakosta laatu parantua. Harva viittii palauttaa rikkinäistä tuotetta kun se ei maksanutkaan "mitään". Että silleen... :-?
     
  15. mikkoma

    mikkoma 1st gear

    Jos sinulla on oikein helevetin vanhat ladonoven saranat mitkä tarvii rasvaa , sitä voi ostaa "plitlemasta" , eikä mitään muuta ...
     
  16. Mopar

    Mopar Gearhead

    Kyl mä ajattelin tällästä kokeilla, vaikka ei saranoihin tarvitakkaan. Tietty halvalla kun saa..... €15,99 :eek:

    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!