Varokaa kiinalaista ketjutaljaa.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Työkalut, koneet ja tarvikkeet', aloittaja jukka63, 6.9.2006.

  1. jukka63

    jukka63 1st gear

    Oma kokemus,nostin 350 kilosta mötikkää paikalleen konehuoneeseen.Kaikki meni ihan ok,moottori oli jo kerran paikallaan.Koneen kiinnikkeet ei istuneet sopivasti,joten ylös ja kiinnike hienosäätöön.Kääntyessäni pois kuului "kraks" moottori tuli sukkana alas 30cm.Ajattelin,hyvä tuuri,että kone oli kohdallaan.Ei vahinkoja.Kerroin sitten broidille asiasta.Totes, helvetin hyvä tuuri.Ajattelepa ite,jos näpit ois ollu välissä,olisit ollu kusessa.Sormet juntturissa,kännykkä kahden metrin päässä,tallissa ei ketään.Milläs soitat apuja.Verenhukkaan ois voinu kuolla,ennen kuin joku ois ihmetellyt,missäs se äijä viipyy ja poikennut tallilla.K-raudasta ostettu,Made in China talja.(mun luulon mukaan)Samaa myydään ainakin Motonetissä ja Biltsussa.Hinnat vaihtelee 30-60€:n välillä.Luvataan 1000 kg:n kestoa :rotfl: Itse suhtaudun nyt kiinalaisiin tuotteisiin suurella varauksella ja yritän ynnäillä,kuinka pystyn välttämään niitä.Hintahan se on yleensä laadun tae,köyhällä ei ole vain varaa ostaa laatua tallin perukoille pölyä keräämään.
     
  2. SportVan-75

    SportVan-75 3rd gear

    Kiinalainen laatu

    Kävipä tuuri sulla!!!
    Käy ny ihmeessä lottoomassa (ku on vielä sormetkin tallella) ennekuin onni kääntää selkänsä!!!
     
  3. napa

    napa 3rd gear

    mulle on käynyt joskus ihan länsimaisen ketjutaljan kans samoin, sille ei kyllä luvattu kuin 500 kg:n kuorman kesto, eikä siinä ollutkaan yli 200 kg kuormaa päällä, kun se antoi periksi, onneksi ei tullut silloinkaan henkilövahinkoja, olen aina jotenkin karsastanut roikkuvia ja painavia esineitä...
     
  4. Kiitti vinkistä :) . Just eilen samanlaiselle oranssilla jutulla nostin mersusta koneen laipioon. Sitten reteesti purin öljypohjan melkein moottorin alla kökkien. Kävi kyllä mielessä että saattaa piru pettää, joten osasin kyllä ottaa hieman välimatkaa jos sattuukin vaikka moksahtamaan. Tällä kertaa kävi tuuri kun ei tullut patti syliin ja nyt se on jo autossa takaisin paikallaankin. Sain sittenkin vielä jatkaa elämistä :rotfl:
     
  5. WSE

    WSE 1st gear

    Minä oon varonut jo pitemmän aikaa kaikkea missä lukee made in jotain epämääräistä tai ei made in ollenkaan. Pitääpä jatkaa siis samalla linjalla edelleenkin.

    Prkl, aikaa se tahtoo vain ottaa työkaluja ostaessa nykyään kun etsii kunnon tavaraa. Hinta ei sitten yleensä, yllätys, olekaan juuri kalliimpi kuin roskalla, kuitenkaan, kunhan se oikea kunnollinen jossakin jopa ehkä laadukkaaksi tunnetussa valtakunnassa tehty tavara vain jonkun liikkeen kautta löytyy.

    Pitäisi jonkun perustaa liikeketju joka myy vain ja ainoastaan kunnollista made in finland/germany/usa/sweden etc. tavaraa, uskoisin moiselle olevan kysyntää - tuskin olen ainoa roskan kaupitteluun suivaantunut?
     
  6. Gutless

    Gutless Gearhead

    aika rohkeesti sitä on tullut suursäkkejä (pellettejä 500kg) nostettua kiinataljalla. Täytyy muuttaa suhtautumista asiaan.
     
  7. Qjet

    Qjet 1st gear

    Niinpä... muuttuu suhtautuminen monella muullakin, kun avaa ne ketjutaljan päätykopat ( ovat kolmella " pultilla" kiinni per puolisko ) ja kurkistaa työstön jälkeä. Alkuun jo niistä kopan kiinnityspulteistakin rapsahti pari hitsauksistaan. Lopullista " rapsahdusta" odotellessa on tullut seurattua enemmälti poistumisteitä, kuin noston etenemistä. Ikävä tulee kotimaista Ammus Oy:n valmistamaa ketjutaljaa, joka tuli myytyä...Pahus.
     
  8. Jape105

    Jape105 Gearhead

    Juu mä en kans luota mihkään missä lukee:Made In Helvetin Kaukaa..
     
  9. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    oma kokemus: K-Rauta myy aivan saman näköisiä hallitunkkeja 10e kuin muualla 14e. Nämä jälkimmäiset tosin kestävät monta vuotta.

    Eli kiinasta löytyy usein samaa tuotetta eri hintaisina, mitä halvempi niin sitä todennäköisemmin jostain esim materiaaleista on tingitty

    Ottakaa huomioon että sielläkin on nykyään käytännössä liike-elämässä kapitalismi,

    ja käyttökelpoisille sekä roskalle löytyy aina kysyntää kun hinta on kohdallaan :rotfl:
     
  10. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Made in U.S.A. ? Hecho en Mexico ?

    Anteeksi... :oops:
     
  11. slant six

    slant six Gearhead

    Ja laadukkaat varaosat USA-autoon. MADE IN TAIWAN. :lol:
     
  12. petro_din

    petro_din Gearhead

    yep, sitähän se nykyään tuppaa olemaan..
    itekki miettiny tota ketjutaljan ostoa ku ois kätevämpi kö vaijeritalja, ainaki laskiessa..
    mutta taispas jäädä välistä jos ne noin hyviä on..
     
  13. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    www.tuumacid.com

    on samaan asiaan ja tuumaisten työkalujen saatavuuteen kyllästyneen harrastajan perustama.
     
  14. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    Kannattaa halvasta ketjutaljasta uutuuttaan tarkastaa jarru joko ylikuormittamalla , tai sit purkaa se. ollaan törmätty pariin missä jarru on tehtaalla mätetty vaseliiniin tai sen tapaseen. Pesu ja putsaus ja uudestaan kasaan.
     
  15. kime2

    kime2 Gearhead

    Olipa Jukalla vaan tuuria ja oikein hyvääkin!
     
  16. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    Mulla on tollanen samanlainen K-Raudan talja. Kolmannessa nostossa lähti se ketjua ohjaava rulla pihalle. Kävin tänään työkalukaupassa kyselemässä kunnollista; 500kg:n Haklift ABT 205€ ALV 0, ja 1000kg 232€ ALV 0. Mitensse oli... ihanan kallista?
     
  17. kime2

    kime2 Gearhead

    Ei,halpaa! Mietipä mitä "maksaa" jos jäät itse koneen ja etupalkin väliin,tai joku muu vaikka lapsesi? Tai lievässä tapauksessa kone vaan tipahtaa yksinään,mut jos sekin tipahtaa yli metrin etupalkkiin...
     
  18. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    Juu tottakai. Sanomattakin selvää että en tuon kiinalaisen kanssa enää riskeeraa yhtään vaan hankin kunnollisen. Täytyy vaan jo tollasessa summassa vähän köyhän katella josko jostain sais edukkaammin.
     
  19. kime2

    kime2 Gearhead

    Totta,hienoa et liikutaan samoilla linjoilla :D
     
  20. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Jep ja sponssaa vielä oodeetä 8) Suosittelen.
     

Kerro tästä muillekin!