varsin kovat harrastajat

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja kantri64, 23.6.2006.

  1. Ahis

    Ahis Gearhead

    Niinpä, siks huvittaakin että kaikille jenkkikuskeille tulis morjestella... Ilmeisesti asia on niin että lankkukyljet ja pikapit/vanit on automaattisesti harrasteautoja ja niille ilman muuta pitää morjestella. Harvoinpa sieltä silti käsi heilahtaa kun vastaan tulee, seurattu on juuri siltä varalta et huomaa moikata takaisin.
     
  2. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Käden tervehdys asento saksalaisilla ajaville on jo tuttu Hitlerin ajoilta :lol:
     
  3. Gunnar

    Gunnar 1st gear


    Ittekkin katon jos vanista tai huora-ambulanssista käsi heilahtaa nii gyl takasi vilkutan,mut harvemmin sitä tapahtuu.Vanejahan saattaa olla vaikka esim. jonkun firman käytössä ja ratissa voipi olla vaikka reiska tai arska.Itte kun joskus ajelin puikin farmilla ni en kyllä ilenny morjestella :oops: kellekkään kuka jenkillä tuli vastaan,ellei sitte ollu tuttu.
     
  4. ramman

    ramman Double Gearhead

    VTCF jäseniä noin 400 kpl, eli kyllä noita vaneja joku taitaa harrastaa... itsekkin on tullu reilu 10 vuotta vaneja rassailtua, eikä kiinnosta pätkääkään pitääkö joku mua harrastajana vai ei :rotfl:
    www.vtcf.net
     
  5. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Itse tulee morjesteltua enempi harrastepirssien oloisille vehkeille ja harvemmin tulee lapaa nostettua jokaisen vanin ja piilofarmarin kohdalla. Sitä en toki ole oikea ihminen arvioimaan/sanomaan, etteikö niistä "morjestamatta jääneistä" olisi viimeisen päälle kova harrastaja, mutta tuskinpa siitä kukaan aloittaa yökastelua, mikäli multa jää muutama enempi käyttöautoksi luokittelemani pirssi morjestamatta. Lapa toki nousee korkealle aina, jos joku rupee minun suuntaan huiskuttelemaan, ellen itse ole ensin ennättänyt.
    Mutta yleisesti asenteeni on se, että kaikki amerikkalaisvalmisteiset pelit ovat tasapuolisesti hienoja, eikä mitään/ketään tule väheksyä siltä saralta.

    Sit suunnaton merkkifanaattisuus ja toisten automerkkien väheksyntä on muuten...noh, kun työnnätte etusormen rystystä myöten rektumiin niin tiedätte mistä ja minkä hajuista. :soosoo:
     
  6. Ahis

    Ahis Gearhead

    tottakai harrastetaan, siitä ei ollutkaan kyse.
     
  7. garagektc

    garagektc Gearhead

    niin saksalaisten tervehdyksethän on sitä perua kun aatu ajeli kuplan prototyypillä ja kokeili että eikö täältä saatana tuu lämmintä ilmaa tuulilasille :D
    ja kansahan tervehti takaisin ja legendaarinen kädennosto oli käytäntö.

    amerikkalaisten autojen samanarvoisuudesta en sitten tiedä, mutta itse en kyllä luokittele esim.voyageria, neonia, citationia tai taurusta harrasteautoiksi. mutta sehän on mun oma moka ku oon idiootti :D
     
  8. MercComet

    MercComet Gearhead

    Hauska topic.....!
    Ahkeraa on hitlerin kostojen moikkailut (ja joukossa on paljon :pinup: ), kun itsekin mm. moisella ajelee... mutta kysymyksessä onkin ilmeisesti suurempi ideologia kuin ystävällinen ele :rotfl: :rotfl: ...hitto!!

    Turha päätään vaivata, jos käden heilautusta ei jokaiselta jenkkibrändin haltijalta saa (ajaessa millä tahansa). Jokaisen hyväksyntää ei tarvitse hakea - eikä saa. Parempi näinkin kuin että vastaantulijoilla olisi keskisormi pystyssä ja silloin vois jo henkilökohtaisesti alkaa miettiä mitä prkl....
    Jollain tasolla homma on aina lohkoutunutta ja vuosikymmenen välein harrastekaluston laatu laajenee. Liikenteessä on ihan 'normaaliakin väkeä' kuin harrastajia. :D Kyllä se '98 pick-upin lasiliikkeen reiska, caddy 56':n 'eka kerta' juoppokuski, '32 rodijamppa, pursiseuran vette 03' LT-1-juippi, pussihousu valiant-pappa, 86' stw perheenäiti, "i did it again - myself"-duster säätäjä tienposkessa, '66 lintta 1+6 x räkäposkea, 76' camaro-vaimon/koiranhakkaaja tai joku muu heilauttaa vitosta vaikka vahingossa viimeistään Inarinjärventiellä jos harraste tuosta on kiinni! Ruuhka-aikoja kannattaa välttää varmaan sielläkin....

    Hanskaa pystyyn jos siltä tuntuu, kunnes nivelrikkoa alkaa vaivaamaan!
     
  9. mirage

    mirage 3rd gear

    Mun mielestä kaikki saa moikkaa mua. Mä en oikeesti osaa luokitella, kenellä on harrastepeli ja kellä ei, mut mun autosta ei voi erehtyä. Ainakaan enää nyt kun se ei enää näytä ihan sikalintalta. Sikalintat on aivan karmeita, ei sovi mulle, mut kyl mä niillekin moikkaan. (me vedettiin legendalepakkohomozorropampularebelillä 80-luvulla kavereitten kans, et kokemusta löytyy, tosin sitä ei tehty mikskään lintaks, sitä vaan kunnostettiin ja pidettiin hyvänä, tahallista autojen tuhoomista on ihan liikaa) Mä kyl moikkaan takasi Neoneillekin. Tosin joskus kuskinpenkiltä on Neonissa noussu päästä savua, kun esim. liikennevaloissa apparin penkiltä daami vilkuttanu! :) Miten tämä liittyy harrasteautoihin... ja se joka tuolla aikasemmin laitto, että kaikki on alottanu harrastuksen jollain caprice3+3leppäkyljellä, erehtyy raskaasti. Mä voin ostaa sellasen varaosiks ja henkilöautona käyttöautoks. Mä alotin harrastuksen pienoismalleilla ehkä noin 7 vuotiaana, sain siskon mieheltä kuplan 14v ja ostin 65 Chevellen 15v. Kortti piti aikanaan hakee kyttikseltä, ennenkuin sai ajella ja sinne mentiin mun 63 Impalalla, jonka jälkeen sain vihdoinkin ajaa näil kaikil hienoil vehkeil!!!! Et mikä näist nyt sit on se "harrastuksen aloittaminen"?? Mulle on oikeesti sama mitä kuka harrastaa. Jokainen tehköön mitä huvittaa!
     
  10. MASI9

    MASI9 Gearhead

    Joo, joo, kyllä kaikki varmaan ymmärsi mitä tarkotin... Että esim. jos mulle nousee lapa jostain viilukyljestä ja itte ajan -50 lukulaisella, ni taatusti moikkaan takas.
     
  11. Blösö

    Blösö 1st gear

    Hmm... mielenkiintoinen yleistys...
     
  12. MercComet

    MercComet Gearhead

    Juuu, mutta ei toden totta! :wink: (wife beater = 2. gen f-body)

    t. camaro-fani (ja harrastaja)
     
  13. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    Yhden camaromiehen kanssa tuli asiasta juteltua, 80-luvun camaron omistaja oli aika samaa mieltä mun kanssa kun juteltiin moikkaamisista ja siitä ettei moni pidä näitä "uudempia" harrasteautoina saatikka harrasteautoilijoina kun näillä voi ajaa peräti joka päivä eikä niinkuin moni ns.tosiharrastaja joka puunailee autoaan(ts.pitää kuin kipeetä p.....) ja ajelee muutaman kerran kuussa ja käy töissä korollalla. Silti on piristävää nähdä jenkkejä liikenteessä, varsinkin muita kuin kapraisseja,vaneja ja pikkareita joita tuntuu olevan tietty paljon käyttiksinä ja käyttöharrasteena.
     

Kerro tästä muillekin!