Vauhtipyörän hiojaa /tasapainottajaa P-savossa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja pervolet, 11.12.2016.

  1. Vermilion

    Vermilion Gearhead

    Suosittelen PO-metallia tekee sulle Pro laatuisen vauhtipyörän joka on niin kevyt kuin mahdollista jos sellaisen haluat siis. Tasapainotusta et siihen tarvi, heittoa max 1-2g
     
  2. kuula

    kuula Gearhead

    Mulla on muuten joutilaana 21 muncien eestä chevyn kytkinrenttuut, ml vauhtipyörä ja startti.
     
  3. BBC

    BBC Guest

    Ei niitä vauhtipyörää ja paineasetelmaa tarvi vaihtaa jos ei ole rikki !!!
    Kivellä pinnat läpi, jos metallin siirtymää. Jos ei ole niin kevyt hionta ja kiinni.
    Ei ravista, se on varma.

    Jos haluat Race vauhtipyörän, niitähän on netti täys uutena tai käytettynä ja ei tarvi kuljetella painotettavaksi kun ovat bolt on eikä maksa paljon.
     
  4. pervolet

    pervolet 2nd gear

    Homma nytkähti askeleen eteenpäin,kun nostettiin motti pois keulalta viikonloppuna. Kytkinlevy oli hieman *köh köh* kärsinyt :D ja vauhtipyörä oli sen näköinen että pari lämmintä kohtaa siinä on. Tuttava otti vauhtipyörän hoiviinsa ja tsekkaa suoruuden ja jos on ok niin sitten hionta (vai onko se jyrsintä,mene ja tiedä) ja sillä mennään.

    Katselin varuilta rockautosta vauhtipyöriä, tekeekö näillä mitään? http://www.rockauto.com/en/moreinfo.php?pk=391915&cc=1384028&jsn=449&jsn=449 Ei ainakaan ole hinnankiroissa.

    Vaihdelaatikko lähtee varmaankin seuraavaksi pois ja tsekattavaksi. Siinä oli vähän sellaistakin oiretta että saattoi jättää esim. pakin päälle vaikka keppi oli siirretty vapaalle. Johtuneeko vivustosta ja huonosta liikkuvuudesta ? Vai voiko lootan sisällä haarukat jotenkin jumittaa?

    Kytkinkopassa oli hiukan öljyä, se on tosin voinut kyllä tulla koneen puoleltakin kun on koko koneen kylki öljyssä. Alakerta pitää tiivistellä uusiksi.
    BTW, saako 396 motista 2-os. takastefan vaihdettua pelkästään sen yhden pukin löysäämällä vai pitääkö koko kampura ottaa irti ?

    Nimim. "Lissee olutta, tämä tulee kalliiksi" :p
     
  5. BBC

    BBC Guest

    vauhtipyörän kun ajaa kivellä niin se on se mitä pitää tehdä.

    Ei vaihdelaatikossa mitään vikaa ole jos ei lähde pakki pois. Nivut on säädettävät ja sulla on säädöt päin persettä. Työnnä oikean kokoinen poranterä keskityshahloon ja sen jälkeen pyörittelet vivut kohdalleen eli pisin vipu 3/4 , keskimmäinen 1/2 ja lyhin pakki.
    Ei johdu vaihdelaatikon huonosta liikkuvuudesta vaan säädöt ei ole kohdallaan !!!
     
  6. pervolet

    pervolet 2nd gear

    Jep, nämäkin pitää tarkistaa onko ok.
     

Kerro tästä muillekin!