Veneen tuonti usasta, tullin suhtautuminen kilpaveneisiin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Akseli von Gardan, 18.11.2007.

  1. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ei huudella keinoja ei, eikä noita nimiäkään tänne tarttis laittaa oli sitten kyseessä ketä tahansa.
     
  2. MadMike

    MadMike Gearhead

    No turha sitä kenekään on pähkäillä enempää..ruottista saa tällaista 28 jalkaista kilpavenettä....

    572 c.i./875hv...ja tämä yksilö lienee hankittu suomeen.


    [​IMG]
     
  3. MadMike

    MadMike Gearhead

    Ihmettelin vaan kun kutsuit kaveriksi...
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    :rotfl: kerro jotain uutta :rotfl: .
     
  5. MadMike

    MadMike Gearhead

    OT.
    koitas nyt olla taas ajautumatta sivuraiteelle edes virtuaalimaailmassa...
    sä et jaksa edes naurattaa tumpulointeinesi.
     
  6. Karva

    Karva Gearhead

    No onkos arvon herrat käyneet mielessä pielessä läpi, kuten nyt vaikka aikaisemmin oli juttua, ystävämme eestin kautta, tai sitten onko kukaan ottanut esiin tullissa mahdollisuutta tuoda laite purettuna, tai rakennus sarja tyyliin.

    Kaikki tietää ja jos vähänkään viittii yrittää niin noista saa toiseen konttiin paljon vene vara-osaa, ja toisaalle toiseen konttiin aihion tai rakennus sarjan, varaosa-veneen jne, mutta onko kukaan ottanut selvää kuinka tulli suhtautuu jos tilaa ameriikan kultamailta omaan pihaan varaosa veneen ...

    Jos nyt ei olla kauhian väärässä se CE kilpi tai huvivene direktiivi jonka perusteella kaikki venhot jotka oli eu-liiton ulkopuolelta vuodesta ... jotain alkaen ovat kielto listalla, eikö näin, mikä se on se aina tai vuosi malli josta raja menee, tai koskeeko se projekteja ja varaosa veneitä.

    Suomessa toistaiseksi kuka tahansa saa tehdä veneen ja itse tehdyn paatin kuin paatin saa rekisteriin ja kelvolliseksi vakuutuksen piiriin jne, jos sen katsastaa ... ihan sama kuka sen teki, oli perustana vaikka sitten ameriikan ihmemailta löydetty varaosa vene, oliko kellään kokemusta ??
     
  7. Geebe

    Geebe Gearhead

    Mitäs jos ostan vaikka purjeveneen amerikkalasta, asun siinä karibialla ja reissailen eurooppaan, koko ajan ollen suomen kansalainen ja asukki, ja sitten yhtenä kesänä tuon sen purjehtimalla tai laivankannella suomeen mutten yritäkään rekisteröidä venettä tänne vaan pidän tähdet ja raidat hulmuamassa turistiveneessäni- kuka estää. Verratkaa vaikka venelehden LauriG-sälliin joka reissaa austraalian lipun alla. Vastaavia rajoituksia kuin autoveron alaisissa kulkuneuvoissa ei veneessä liene. Myyminen ehkä hankalampaa mutta kuka sitä nyt omaa venettään möisi.
     
  8. MadMike

    MadMike Gearhead

    Juuh onnistuuhan tuo mutta tekniikka pitää olla CE direktiivin mukainen ja tämänpäivän päästönormien mukainen tässäkin tapauksessa, koprjatkoon joku jos on väärää infoa.

    Jenkeissä meinasi EPA pistää veneisiin päästöt samoihin autojen kanssa=katalysaattorit pakollisiksi, mutta onneksi joku sentään ajatteli hiukan pidemmälle...
     
  9. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    Tällaista tuolta netin syövereistä luin et jos vene on ruiskupeli niin todennäköisesti saa CE laput :-?
     
  10. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Tuossa on yks tuontihomma työn alla, vene on jo tarkastettu ja lista saatu mitä pitää muuttaa jotta saa CE-sertifikaatin. Kun muutokset on tehty saa laput ja vene laitetaan tulemaan. Katotaan miten äijien käy.
     
  11. Jordan

    Jordan Gearhead

    Miten on noitten veneitten kanssa, kun onhan suomessa aikasta paljon esim 80-90 taitteen baylinereitä. Niin jos joku tuo vastaavan esim ruotsista tai virosta tahi jopa euvostoliiton ulkopuolelta niin miten silloin suhtaudutaan. Onko sama juttu kun autojen valopelleilyissä?
     
  12. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    Eu:sta kun tuo ei pitäisi kait olla mitään ongelmia, lähinnä kai ongelma on silloin kun vene jää tulliin puuttuvien CE merkintojen takia, ja kun EU veneet ei mene tullin kautta ei ole varsinaista ongelmaa....
     
  13. pantera

    pantera Double Gearhead

    Nettiä selailemalla löytyy firmoja jotka tarjoo ce-sertifiointia pääasiassa jenkkipotskeille.
    Paritonnia joutuu köyhtyyn n 10m paatin ce-merkeistä joka nyt ei ole enää aivan mahdotonta , sama raha palaa auton e-compliance muutoksiin
     
  14. Suomessa romutetaan kuulemma pelastuslaitosten kymmeniä vuosia PELASTUSKÄYTÖSSÄ olleita veneitä kun niitä ei voi myydä tuon e-merkin puuttumisen takia :rotfl:

    EI vittu mitä touhua!

    Nuokin veneet vissiin muuttuneet vaarallisiksi yhdessä yössä.... hohhoijjakkata :odroll:
     
  15. paja1

    paja1 Double Gearhead

    tämä samahan koskee käsittääkseni kaikkia valtion virkakäytössä olleita pelastus ja partioaluksia. hengenvaarallisia,turvattomia paskoja kaikki. romuks vaan.
     
  16. OH YEAH!

    Suomi rules ,ok?

    Pitäis joku tolkku olla tuolla hölmöilylläkin , möisivat vaikka rekisteröimättöminä aluksina ,mutta ei ,kun pitää valvonnan alla tuhota , se se vasta on kestävää kehitystä :rotfl:
     
  17. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Voi vittu taitaa olla tää kotosuomi ainoo kehitysmaa missä ollaan noin urpoja, järjen käyttö ehdottomasti kielletty!
     
  18. vene-ce

    vene-ce 1st gear

    Mielenkiintoista keskustelua. Vuoden verran olen tehnyt nyt mm. jälkisertifiointeja ja huomannut, että kysyntää on tälle palvelulle tasaisesti. CE-hyväksyntä Jenkkiveneille ja myös ammattiveneille on tosiaan mahdollista ja kohtuullisin kuluin, alk. n. 1500EUR+alv.

    Tärkein asia nyt kun suunnittelee veneen maahantuontia jenkeistä on tarkastaa, että moottori täyttää päästövaatimukset. Me autamme selvittämään asiaa, kun saamme tiedot moottorista.

    Kotisivuni löytyy osoitteesta www.vene-ce.com

    ja tänne voi laittaa kysymyksiä vapaasti aiheesta ja pyrin vastailemaan mahd. nopeasti!
     
  19. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Minkäslaisia vaatimuksia ce-hyväksyntään on, onko mahdollista saada 60-70-luvun paatille jonka kone (sisämoottori) on samalta aikakaudelta
     
  20. vene-ce

    vene-ce 1st gear

    Riippuen veneen historiasta, ollaanko sitä tuomassa EU:n ulkopuolelta nyt vai onko tuotu jo aiemmin...

    Jos tuotu ennen 1.1.2006 niin silloin päästövaatimukset eivät koske moottoria
    ja se voidaan hyväksyä sellaisenaan. Rekisteröintitodistus kelpaa todisteena esim.

    Jos se tuodaan nyt EU:n ulkopuolelta nyt, niin tuon ikäinen (1960-70) moottori menee vaihtoon luonnollisesti.

    Tarvitaan tietää myös millainen vene on kyseessä.

    Pääsääntöisesti veneet täyttää vaatimukset ja voidaan tarvittaessa vähentää kuormaa tai alentaa kategoriaa. Ongelmia venetyypin suhteen voi tulla jos se on alle 6m avovene ja ei ole suunniteltu kelluvaksi vedellä täytettynä, mutta tässä tapauksessa lienee kyse jostain isommasta kabiinimoottoriveneestä?

    www.vene-ce.com
     

Kerro tästä muillekin!