Venttiilien tiiveys

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja jusssi, 16.1.2017.

  1. urho3

    urho3 Gearhead

    Se malli mulla on vg-20 luulisin että on ihan perusmalli.
     
  2. ilu100

    ilu100 Gearhead

    Venttiilihommissa järkeä,käyttömottiin tehtaantaso+,virimottiin kunnon ohjuri/venttiili työt.
    Isoero hinnassa ja varmuudessa sijoitettuihin euroihin.
    Jokaisella tarpeensa.
     
    hantta tykkää tästä.
  3. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Miksei käyttömottiin kunnon ohjureita ja ventiilitöitä?
     
  4. ilu100

    ilu100 Gearhead

    Tokitoki....tehtaalta tullessa vuonna x UUSI ja toimiva,miksei kelpaisi pussihousuille tai normaaliin rakenteluun?Rautaohjurit ja muut toleranssit?
    Pitää tietenkin tehdä k-linet ja max.venttiilikulmat kaikkine mahdollisene töineen käyttömottiin.......mulla ollut rautaohjureilla ja vakiovenoilla toleranssin yläpäässä kannet ja ne toimi käytössä hyvin.Hyvänmielen saa kun pistää viimosenpäälle.
    Itellä on.Useammat kansiparit.
     
  5. urho3

    urho3 Gearhead

    Eikös se kolmikulma tuu samalla veivauksella.
     
  6. ilu100

    ilu100 Gearhead

    Tulee ja hyvä tuleekin.
     
  7. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Samalla vaivalla sinne panee ne K-linet loppuun kuluneitten valurautaohjurien tilalle ja kolmikulmaseetit kun tekee jotain huonompaa. Mun mielestä ei sillon kannata tehdä huonommin jos voi tehdä paremmin?

    Ylipäätään mulle ei ole koskaan avautunut se ajatusmaailma että käyttökoneeseen jolla ajetaan sen rempan jälkeen 400 000 ja jonka tarttis toimia aina voi tehdä asiat sinnepäin, mutta sitten johonkin kerran kesässä cruisingjonossa 30km/h ajettavaan rähinämottiin tai jonkun tallissa seisovan museoauton mottiin tehdään kaikki niin tarkasti kun vaan hiukankin "kaikki uutta" periaatteella. Kyllä mulla on ainakin itellä ollut periaatteena se että käyttömotit pidetään täydessä iskussa ja noi harrastusromut tehdään sillä rahalla mitä sitten sattuu yli jäämään.

    Tuskin tulen saamaan tllekkään ajatukselle vastakaikua kun on kattonut millasilla ritsoilla vedetään talvet ja sadepäivät ja sitten aurinkoisena päivänä ilmankosteuden ollessa oikea otetaan se täysin jokapaikasta läpikäyty auto tallista ja ajetaan muutama kilsa. Mun mielestä homma on vähän väärässä suhteessa mutta kukin tehkööt mitä tahtoo.
     
  8. urho3

    urho3 Gearhead

    Ihan samaa mieltä. Mun 84 kinneriin laitoin uudet venat ja uudet ohjuritkin ostin mutta ei tarvinnu uusia. Jos laittaa niin laittaa kerralla hyvin.
     
  9. urho3

    urho3 Gearhead

    Biltemassa on neway kopiot mutta niissä ei taida olla kiinteitä ohjuriin tulevia varsia vaan sellaiset jotka turpoo kun kiristää. Enkä tiedä mille varsi koolle on tehty.
     
  10. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Täytyy käydä tutkimassa joku kerta. Tollanen olis hyvä olla kotona.
     
  11. jusssi

    jusssi Gearhead

    Onko itua laittaa rosteriventtiilit? Olis kohtuuhintanen setti saatavilla; $82,5 / 6+6 venttiiliä. Tuohon vielä tujummat jouset hiluineen vajaa 80 taalaa.
     
  12. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Mitä rosterivenat hyödyttää vs. Rautaset?

    Kestävämpiä? Vai onko must kovametalliseetien kanssa?
     
  13. pesälä

    pesälä 2nd gear

    rosteri venojan kanssa pitää olla pronssi ohjain/k-liner. rosteri ventt.+rauta ohjain leikkaa kuulemma kiinni?
     
  14. hantta

    hantta Double Gearhead

    Ainakin venekäytössä toimii rosteriset.
     
  15. Kerpo

    Kerpo 3rd gear

    En mää mitään mistään tiedä, mutta oon ollut siinä käsityksessä, että rosteriventtiilien varsissa on yleensä kromipinnoite valurautaisia ohjureita varten.
     
  16. jusssi

    jusssi Gearhead

    Joo, siis oli kyl maininta "hard chrome stem" .
     

Kerro tästä muillekin!