Vertical gate shifter

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Wesku, 3.11.2002.

  1. Wesku

    Wesku Gearhead

    Kyse on manuaalilaatikon vaihteenvalitsimesta.
    Kyseinen termi on tullut aika ajoin vastaan ja kiinostas tietää, että millanen tsydeemi toi oikein on. Millainen kaavio siinä on? Onko kellään tuollaista käytössä?
     
  2. Capri26i

    Capri26i 1st gear

    näin maalaisjärjellä se on auton pituussuunnassa liikkuva keppi.

    koska eikös horizontal=poikittain ja vertical=pitkittäin.
    eli eikös se sillon ole tää ralliautotyyppi- eli eteenpäin tökitään pienempää ja taaksepäin nykitään isompaa pykälää.
    oi voi kun sais tollasen lootan jostain.. 6-vaihteinen maksais 3150£ burtonilla, "ihan" ei rahat riitä siihen..
     
  3. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    ELi manuaalikeppi liikkuu tosiaan vaan eteen/taakse suunnassa. Kaavio on teoriassa normaali H, mutta laite hoitaa ton sivulle siirron itse ylöspäin kolmoselle vaihdettaessa.
     
  4. Wesku

    Wesku Gearhead

    Mites siinä on pakki ja vapaa? Pakki on varmaanki jonkun napin takana...
     
  5. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Vapaa on ihan normaalisti kahden vaihteen välillä. Pakki on muistaakseni omalla vivulla ja "haarukalla" muutetaan kepin sivuasetutsta pienemmälle vaihdossa. Tossa kuvakin: [​IMG]

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Mopeman 2002-11-04 08:35 ]</font>
     
  6. Wesku

    Wesku Gearhead

    selkis!
     

Kerro tästä muillekin!