1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästekäyttömme. Lue lisää.

Vieläkin 4l80e ongelmaa

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Vasaramies, 7.1.2017.

  1. Vasaramies

    Vasaramies 1st gear

    Terves!

    Tässä on nyt kohta puolivuotta ihmetellyt vanin laatikon mystistä vikaa.
    Laatikko meni hajalle viime huhtikuussa ja on sen jälkeen uudelleenrakennettu allekirjoittaneen toimesta.
    Laatikko vaihtaa ja toimii nätisti mutta menee vikatilaan joka ajolla.
    Joskus voi ajaa pitkänkin matkan ettei mitään ilmene ja toisinaan tekee sen melkein heti.
    Eilen taas testattiin ja toimi ajossa hienosti, pysäytettiin auto ja sammutettiin ja heti liikkeellelähdön jälkeen ei vaihda enää kakkosta isommalle. Auto parkkiin, päävirrat pois ja parin minuutin odotus jonka jälleen päävirrat päälle ja auto käyntiin ja laatikko toimii taas niinkuin pitää. Tämän jälkeen taas parkkiin ja auto sammuksiin ja uudelleen startti ja vikatila taas heti päällä?

    Mikä tällaista voi aiheuttaa? Olen vaihtanut laatikon sisälle kaikki sähköjohdot ja anturit, myös nopeusanturit ja TPS anturi on vaihdettu. Myös virtalukko ja virtalukon pohja on vaihdettu.

    Voiko ecm olla sökö?
    Onko muita antureita jotka asiaan voi vaikuttaa?

    Auto on 1994 g30 6.2d
     
  2. moottorinlohko

    moottorinlohko 3rd gear

    lukulaite kiinni autoon mitä koodia lykkää, miten fluid pressure switch,se lituskainen osa,onko putsattu tai vaihdettu.
     
  3. Vasaramies

    Vasaramies 1st gear

    Pressure switch on vaihdettu.
    Koodeja en nyt muista mutta viittaavat nopeusantureihin.
     
  4. north

    north 2nd gear

    Voi,mulla Cadillac teki samaa ja korjaantui kun vaihdoin ECM-poksin.
     
  5. Vasaramies

    Vasaramies 1st gear

    Avasin tuossa boksin enkä nähnyt äkkiseltään muuta arveluttavaa kuin yhden keltaisen vastuksen jossa oli jotain mustaa, kuin nokea päällä.
    Lisäksi mitattaessa ohmilukema oli pienempi kuin toisessa samanlaisessa.
     
  6. Vasaramies

    Vasaramies 1st gear

    Mittasin ne vastuksen ja toinen antoi lukeman 3.32 ja se jossa oli nokea antoi lukeman 2.94.
    Mittari oli väännetty 20kO kohdille.
     
  7. helvetinkat

    helvetinkat 3rd gear

    käytännössä sama arvo
     
  8. helvetinkat

    helvetinkat 3rd gear

    mikäli auto olis turpo sanoisin, että vika olisi muualla kuin laatikossa..
    irrota laatikon kyljestä sähköpistoke ja kyttää suurennuslasin ja hyvän valon kanssa, että yksikään pinni ei ole painunut syvemmälle kuin muut/poikki/vääntynyt
     
  9. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Eipä noita luotettavasti voi mitata levyssä paikallaan. Arvo saattaa olla ihan mitä vaan, riippuen muista osista ja kytkennän toteutuksesta. Oikeaan tulokseen on vähintään toinen pää mitattavasta osasta juotettava irti. Ilman kuvia ei kokenutkaan välttämättä näe, voiko paikallaan mittaukseen luottaa.
     
  10. Vasaramies

    Vasaramies 1st gear

    Jos jollain on jäänyt nurkkiin pyörimään TCM boksia koodilla 16196390 niin olisin kiinnostunut ostamaan.
     

Kerro tästä muillekin!