Vika vai ominaisuus (6.2D)

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja jviirret, 10.9.2002.

  1. jviirret

    jviirret 1st gear

    Kun auto seisoo päivän tai pidempään niin ei lähde käyntiin. Tai siis lähtee hyvin käyntiin jos ennen hehkutusta pyöräyttää startilla pari kierrosta, muuten ei.
    -Onko polttoaine puolella vuoto ja starttaus palauttaa paineet?
    -Onko koneesta jäänyt joku osa pois tms. että esim. hydrauliset nostimet ei toimi heti eka starttauksella?
    Kone täysremontoitu noin 50tml sitten ja pelaa muuten kuin unelma, myös pakkasella.

    ,_,/ukka
     
  2. kane

    kane 1st gear

    Yrittääkö edes vai saa sahata turhaan, siis jos et pyöräytä ennen hehkutusta?

    Omassa alkoi aamu starteissa olla oireena että lähti hieman vajavaisesti käyntiin... saattoi heti sammua ja piti startata hetken kaasupohjassa ennenkuin lähti käyntiin.
    Vaihdoin polttoaine siirtopumpun (mek.)ja siihen loppu oireilu. Ilmeisesti päästi dieselin valumaan tankkiin päin.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: ChevySTW 6.2d 2002-09-10 14:28 ]</font>
     
  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kyllä se haiskahtaa vuodolta imulinjassa mutta jos pentsiinin tilalle laitettu tirsseli niin paluuletku voi mennä vika paikkaan koska tirsselissä paluuletku menee tankin pohjalle asti estäen paluulinjan tyhjentymisen
     
  4. jviirret

    jviirret 1st gear

    Ei oikeastaan yritäkkään ensimmäisellä yrityksellä, riippu seisonnan pituudesta. Joskus yskii yhdellä tai kahdella ei tohdi kovin pitkään hehkuttaa ja startata(napista toimiva hehku).
    Autossa on alkup. diesel tekniikka ja tuplatankit, joissa vaihtoventtiili.
    Yhden imupuolen letkun jouduin kesällä vuodon takia vaihtamaan.
    Mekaaninen siirtopumppu ei ainakaan kovin nopeasti päästä paineita. Jos suodattimen ilmausruuvia löysää auton ollessa sammuksissa niin pihisee niinkuin järjestelmässä olisi painetta.
    Autossa ollut kaksi suodatinta(Pyöreä ja se neliskanttinen alumiininen). Pyöreä on poistettu ja linja menee suoraan neliskanttiselta syöttöpumpulle.
    Ilmeisesti vika kuitenkin on tuossa polttoaine puolella, koska starttaus ääni on aina samanlainen. Onkohan tuossa pyöreän suodattimen kaulalla ollut joku takaisku venttiili?

    ,_,/ukka
     

Kerro tästä muillekin!