Vikakoodeja Suburbanissa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja HRA-47, 7.3.2005.

  1. HRA-47

    HRA-47 1st gear

    Auto on -95 Suburban 6.5TD ja löytyi seuraavat koodit:

    23 > Accelerator pedal position (APP) 1 circuit range fault
    27 > Accelerator pedal position (APP) 2 circuit range fault
    29 > Glow plug relay circuit fault
    36 > Injection pulse width error (response time long)
    72 > Vehicle speed sensor circuit loss (trans output speed)
    84 > Accelerator pedal position (APP) circuit fault
    99 > Accelerator pedal position (APP) 2 (5 volt reference fault)

    Koodien selitykset kattoin tuolta: http://www.troublecodes.net/GM/94-95_65.shtml

    Mistäpäin tämmöstä soppaa kannattaisi lähteä purkamaan?
     
  2. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Rehellisesti sanottuna en tunne noita uudempia lainkaan, mutta jos tuota nyt
    jotenkin loogisesti lähtis purkamaan, niin tuo 99 voisi olla parhaassa
    tapauksessa syyllinen kaikkiin. Eli ECM:ltä antureille lähtevä 5 voltin syöttö
    joko rikki ECM:n päästä tai jostain anturista/johdosta oikonen maihin.
    TPS:n mittaus, onko 5V läsnä jommassa kummassa laitajohdoista, jos ei
    niin pistoke irti. Jos ei vieläkään löydy 5V, niin antureilta johtoja irti ja
    aina tarkistus tuliko 5V. Samalla katsoen onko johtoja puristuksissa maihin.
    Toinen mahdollisuus onpi etsiä se 5V lähtö kytkentäkaavion mukaan sieltä
    ECM:n päästä, ja katsoa onko siellä se 5V olemassa. Jos siellä on, niin
    silloin voisi epäillä katkosta matkalla konehuoneen puolelle. Se speed
    sensori saattaa olla sinä samassa syötössä, se oikonenkin voisi olla siellä.
    Tuo ruiskutuspulssin puute voi vaikka tulla aina kun auto ei käy, kun
    ottaa koodeja ulos... ehkä.

    Jos ei kukaan vastaa mitään viisaampaa, niin koita noin aluksi.

    J
     
  3. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Vanhemmassa ainakin se 5V ref. lähtö on ECM:n päässä nasta A12 ja
    harmaa johto.(Siinä kapeammassa liittimessä toisessa laidassa). Ja hoitaa
    syötön ainakin TPS:lle ja MAP:lle. Ei välttämättä täsmää sinulle...
     
  4. HRA-47

    HRA-47 1st gear

    Kiitos vinkeistä. Pitää alkuun koittaa resetoida ECM-boksi. Kotitietokoneistakin häviää moni ongelma kun nyppää töpselit irti seinästä vähäksi aikaa. :D
     

Kerro tästä muillekin!