Virtalukkopoksin purkaminen?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja HenkkaS77, 9.1.2003.

  1. HenkkaS77

    HenkkaS77 1st gear

    -83 capricen valot pätkii siihen malliin, että ajattelin etsiä syytä viiksikatkaisijasta, liekö paska...?
    Mutta mutta...miten hitossa saa purettua ne muovit siit ympäriltä et pääsis siihen käsiks???
    Ei ruuveja eikä mitään? Millä ihmeen taikaliimalla ne on kiinni?
    Pitääkö virtsalukko ensin avata jotenkin...vai?
     
  2. herrakani

    herrakani 1st gear

    Ratti pois eka.
    Sit se eka juttu lähtee ruuvarilla, sitten seuraavaa juttua tarttee painaa höpsön näköisellä ulosvetäjällä, että saa lukitusrenkaan pois. Eli toden näköisesti sen saa jollain puukalikalla painettua.
    Sitten tulee kaikki ruuvit ja muut esiin, millä saa sitten purettua koko systeemin.

    Näin väittää ainakin haynesin manuaali.
     
  3. HenkkaS77

    HenkkaS77 1st gear

    Niin hieman arvelinkin ettei homma onnistu ilman ratin irrotusta...Mutta, onko vika sitten valojen katkomiseen viiksikatkaisijassa, se onkin jo toinen mysteerin aihe..
     
  4. Simo

    Simo 1st gear

    Ainakin jos autossa on tilttiratti niin valonvaihtajankatkaisin ei liene heti viiksen takana, vaan on alempana rattitangossa. Viiksen ja katkaisijan välillä on rautalangasta tehty vipu.

    Valojen vilkkumiseen lienee todennäköisemmin syynä se tavallinen valokatkaisijan virtarajoittimen aiheuttama pätkintä.

    Simo
     
  5. kane

    kane 1st gear

    86 mallin Capricessa pitkien katkaisin on rattiputken sivussa kojelaudan alla (virtalukko pesän kanssa kiinni samoilla ruuveilla).
     
  6. 454SS

    454SS 3rd gear

    luultavasti vika valokatkaisijassa, niinkuin tällä palstalla jo monesti todettu vastaavanlaisten aiheiden yhteydessä
     
  7. HenkkaS77

    HenkkaS77 1st gear

    Eli vikaa on siis turha etsiä viiksikatkaisijasta?
    Mikäpä olisi sitten helpoin tapa korjata valojen pätkiminen ja onko suuritöinen homma, vai selviytyykö siitä jopa tavallinen tane?
     
  8. mjo33400

    mjo33400 Gearhead

    On tosiaankin,totta,etä vika on viiksikytkimessä,joka on rattiputkessa eikä viiksessä.
     

Kerro tästä muillekin!