Vito vai Transporter

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Jordan, 3.3.2012.

  1. M-ajuri

    M-ajuri 3rd gear

    hivenen kai ot mut itellä -90 transit ja vaikka jo pelleiltään ehtoo puolella ni kyllä sillä jaksaa pitemmän siivun ajaa toisinkuin firman 2000 hiacella jonka penkissä menee selkä kramppiin jo 50 km matkalla.
    hiace muuten iha ok teknisesti, ei pahempaa sanottavaa.
    mut ei kyl oo miulla transitistakaan mitää nekatiivista, tosin monille riittää et jos keulas lukee ford ni se on heti täyspaska :cry:

    minä ymmärrän hyvän päälle ja olen siitä ylpeä.
     
  2. Hd-hippi

    Hd-hippi Gearhead

    Tossa on työelämämän puolella vaihdeltu noita meidän pikkubusseja ja pakuja tässä viime vuosina.

    Niin äkkiä laskien on hankittu varmaan 12kpl T5 volkkareita eri versioina ja 1 vitobussi tuosta 2005-2011 ikäluokasta.

    Ja on muuten yksi 2008 hiacekin ostettu. Ei sekään huono ole, mutta tuntuu
    että se on tossa hiacessa paluu 90luvun alkuun, kun ratin taakse istuu...

    Niin hullua kuin se onkin, niin itse jos saisin valita, ostaisin kyllä alvillisen jonkun 2002-2003 mallisen T4 volkkarin. Kestäävät vaan käsittämättömän paljon huonoakin (idioottien) käsittelyä...

    Valitse nyt sitten näistä????? :wink:
     
  3. audiq

    audiq Gearhead

    Tutulla oli joku 2000-luvun Transit (-04?) ja melkein uutena siihen oli vaihdettu kone ja turbo. Kytkin pamahteli 5tkm välein. Alusta oli kauttaaltaan tukevassa ruosteessa, vaikka ei mikään vanha auto kyseessä, eikä paljon ajettukaan. Pyöränlaakereitakin siihen joutui vaihtelemaan. Muutaman kerran sillä ajelin ja kauheampaa autoa ajoltaan saa hakea. Pisin reissu minkä sillä ajoin oli noin pari kilometriä suuntaansa. Kesti ihme kyllä koko matkan.
    -Hajosi vasta kotipihaan. :lol: Ihan järkyttävä paska kyllä. Mutta silti uusi Transit tuli edellisen tilalle, kun taas kerran vanhasta petti kytkin. -Hänen pojallaankin on Ford, että kai niissä joku juttu on, joka ei kyllä minulle ole auennut. Mutta Volkkari tuli kakkos-autoksi Transit-miehellekin, että pääsee joka päivä työpaikalle ajoissa ja saa Transittia hinattua korjattavaksi. :lol:
     
  4. Jordan

    Jordan Gearhead

    Eli raadin lopputulos tällä hetkellä on toi kansanmalli.
    Mitä nyt on kuullu ja kyselly, niin volkkarin tulis olla isolla koneella ja manuaali, kun taas Viton isolla kans mut automaatti.

    Tottahan toikin kyllä on että noita mersuja toi ruoste piinaa, mutta omasta mielestä uskomattoman hyviä ajaa. Ton takia tollanen vito oli uudeksikin harkinnassa.

    Volkkareista ei niin tarkkaa kuvaa, ei o oikeen tutuillakaan. Ja toi hintaluokka mihin rahkeet riittää tarkottaa tällä hetkellä sitä että volkkari pitäisi hakea viron puolelta. Suomessa kun hyväkuntoinen pitkämalli tuntuu maksavan yllättävän paljo verrattuna verot+puuttuvat talvivarusteet+ matkat lahden yli ja takaisin...

    Veron laskin tollaselle portterille luokkaan 4k€

    Jori
     
  5. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    2005 Renault Traffic (2.5TD+ 6-vaiht) ollut nyt kolme vuotta ja yhä positiivisesti yllättynyt. Ostohetkellä luotto Renuun ei ollut todellakaan ylimmillään...

    Ostettin kaverin Pizzeriasta 39.000 km jauhoja tukusta kuskattuna ja nyt kertynyt 50.000 km lisää sekalista ajoa. Paukut riittää hyvin trailerin vetoon vaikka painot aina vähän rajoilla onkin kun jenkkejä trailerilla kiskotaan.

    Pitkä malli eli kamaa mahtuu hyvin kyytiin ja hyvillä renkailla todella hyvä ajaa.
     
  6. Jordan

    Jordan Gearhead

    Itellä myös oli mielessä toi Opel/Renun pitkämalli. Tutulla oli vastaava ja kehui ajoltaan erittäin hyväksi. Ajaa noin 40tkm vuodessa. Ainoana miinuksena sanoi että kokoajan vähän jotain ja oliko nt etuvakaajat? mitkä meni joka leimalle uusiksi. Silläkin paku siis suurimman osan ajasta tyhjänä ja kuormana enskapyörä silloin tällöin...

    Yhtä tuollaista ajoinkin, se ei vaan tule kysymykseen robottivaihteistonsa takia, ei oikeen miellyttänyt...
     
  7. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Raihdetangon päät olen vaihtanut kerran. Eivät olleet muistaakseni kovinkaan kalliita. Keulapäitä noissa tosiaan moititaan, mutta 2 x raidetangonpäät kolmen vuoden aika kestän kyllä.

    Meidän autossa on vielä perinteinen manuaali. Tuttava osti juuri 2007 Vivaron robottiaskilla, mutta en ole sillä vielä käynyt ajelemassa.

    1.9 koneella olevaa kokeilin kerran ja oli kyllä melko mopo verrattuna tuohon 2.5 litraseen.

    4-veto Vito kelpais kyllä, mutta ei riitä kynnet niin uuteen, että sais ruosteettoman...
     
  8. Jordan

    Jordan Gearhead

    Tollanen renukin, niitten hinnat tossa lahden toisella puolella suhteellisen edukkaita. Kymenlaaksosta kun noi matkakulut sinne puolelle ei näyttele kovinkaan isoa osaa hommassa. Nyt kartuttanu vaihtoehtoja siltä puolelta, ja 1kpl porttereita ja 1 renu ainakin potenttiaalisia. Renu jäisi arviolta alle 7k€ kaikkineen kun taas portteri menisi tonne 14k€ luokkaan. Onhan siinä pikkanen hintaero...
     
  9. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Alle 7KE? Mikä vuosimalli?
     
  10. Jordan

    Jordan Gearhead

    laittelin PPR tietoa.

    Tosta puuttuu muutamia juttuja, ja vähän joutuis tekemään ite. Hinta ei o paha mun mielestä.
     
  11. smuige

    smuige Gearhead

    vivaro/trafic/primastar ainakin korjaajan näkökulmasta todella sontaa. Virosta kun haet niin tarkkana mitä ostat, tuntuvat elävän kovaa elämää siellä uudemmatkin vehkeet.
     
  12. Toke

    Toke Gearhead

    Työajossa ollu nyt neljä vuotta trafic ja on kyllä ihan paska! Keskusautohallin korjaajat on tullu tutummiksi kuin omat muksut... Ja kyllähän tosta hiacesta on aika ajanu ohi jo oikeelta ja vasemmalta, ittelle en ainakaan enää ole ees vaihtoehto. Volkkari on kyl mukava ajaa, vitoista en oo paljoa kehuja kuullu. Transit olis varmaan itellä seuraava valinta jos sitä johtaja sattuis kysymään...
     
  13. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Toke, voitko tarkentaa?
     
  14. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    Meillä töissä 3 kpl vivaroita. Paskimmat pakettiautot mitä yli 20v. aikana on ollut. On laitettu kytkimiä , kytkinsylintereitä, kampiakselia, laakereita, turboja, vaihteistoa, niveliä tietty joka välissä. ym pienempää. ja kilometrit 40- 180 tkm. Samalla aikajanalla 99 hiace. 290 tkm 1x yläpalot ja jarrupalat ja iskarit. Niin ja kytkinlevyn poltti kolleega mille mäkilähdöt on vähän vaikeampaa ajotekniikkaa. Iskunvaimentimet vaihdettiin säädettäviin koneihin, kun kokoajan kyydissä max kantavuus tavaraa. Samalla vallilan takomon kautta jäykemmät vieterit taakse. Paskempihan tuo toyoloota on ajaa ja äänekkäämpi, mut luotettavuus on omaa luokkaansa. Ja turbo siinä pitää olla.
    Hyvänä kakkosena häntäpäässä tulee nuo fiat ducatot ja citroen jumper. kumpaakin on 1 talossa, enkä usko että lisää tulee...
     
  15. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Jeps, ehkä mulla on käynyt vaan zägä. So far..
     
  16. Toke

    Toke Gearhead

    Juu iskareita, raidetangon päitä ym on uusittu. Sähköpuolella alkaa ongelmat kun lämpötila laskee alle +5. Liukuovee korjattu kahteen kertaan, kuskin penkki korjattu kertaalleen. Vilkkuviiksi, hätävilkkujen katkasija, takalasinlämppäri, peilin lämppäri, kaasupoljin, siinä ny jotain mitä on vaihdeltu. Ajettu jo 61tkm :odroll: Ei sovellu mielestäni trafic ainakaan työkäyttöön, sen verran jääny paskan maku suuhun. Pienenä lisänä sen kans ei pääse liikkeelle ku on tavaraa jatkuvasti vähän enempi kyytisä. Ja olematon alaväntö 115 koneessa tekee ajosta muutenki hankalaa.

    Maantiellä kyl hyvä ajaa ja tilava ohjaamo...
     
  17. Jordan

    Jordan Gearhead

    Noo, lautalla ollaan jo, katsotaan mitä sitten mukaan tarttuu-jos tarttuu. Sen asenteen näille reissuille olen ottanut että pakko ei voi olla mitään saada. Silloin kun tuntuu lyövänsä kasiä liikaa paskaan.

    Ja jos toista autoa ei olis mukana, tai vaikka nyttenkin ni tollasia vanhakoppa vitoja (minkä edellisenä pois myin) tuntuu saavan tonnilla. Sellasen ainakin saa hukattua raksapakuksi jollekkin. ei tää kuitenkaan mikään elinkeino o ni voittoakaan ei tarvi saada. Ja saahan siinä tonnin vitossa ainakin tuliaiset paremmin kotiin :lol:

    Nyt kun muutma ääni on tullut noille transiteille, niin kokemuksia uusimmasta mallista ->2007 ja uudempi, missä ei ole lattiassa vaihekeppiä. Nään sen lattiahämmentimen aina jotenkin punasena vaatteena. Tuntuu vievän liikaa lattiasäilytystilaa pois...

    Iltaan asti vinkkejä otetaan mieluusti vastaan

    Jori
     
  18. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

    Liukuovi on tossa meidänkin autossa korjattu takuuseen lähes uutena.Tai oikeestaan liukuoven ikkuna.

    Viime talven -35 asteen pakkasissa sähkövikaa esiintyi sen verran, että ABS -merkkivalo jäi palamaan kaksi kertaa eka startin jälkeen aamulla. Kaverin 60 tonnin Mersu haettiin kyllä töistä muutaman kerran hinausautolla kun ei suostunut käynnistymään etten sitten tiedä ton sähköongelman suuruuttaa.

    Onhan tietty iso ero, että onko auto yrityskäytössä viidellä eri kuskilla vai kevyessä perheajossa.

    Tämmönen kelpais kyllä... http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/vito/4583821
     
  19. Toke

    Toke Gearhead

    ei paha mersu. Kai se alkaa kaikilla merkeillä olemaan sama juttu ku ns. työkalu ominaisuuksia ei enää muista löydy ku hiasesta. Mut onhan renu/datsun/opel hinnaltaan kilpailukykynen.
     
  20. harri60

    harri60 Gearhead

Kerro tästä muillekin!