Voi vitt.....!!!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Anonymous, 22.12.2003.

Ketjun tila:
Ketju suljettu.
  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    nyt minäkin sanon että kannattaa rauhoittua eikä käyttää koiraa tai voimaa:
    kaverini heräsi kolinaan pihallaan (omakotitalo) ja katsomaan aamutakkisillaan mitä tapahtuu.. no autovarashan oli juuri vääntänyt virtalukon rikki (siitä kolina) ja nyt oli käynnistelemässä johdosta - kaverini tietenkin estämään, no painiotteluhan siitä tuli, lopputuloksena molemmille pienehköjä vammoja. Kaverini odotti poliisien tuloa pitäen varkaasta kiinni ja luovutti varkaan poliisille. Vähän myöhemmin tippui kutsu poliisiasemalle kuultavaksi -- varas nostanut syytteen laittomasta vapaudenriistosta ja pahoinpitelystä. HEH HEH oikeusturva pelaa, oli saanut lainopillista neuvontaa verorahoilla.
    Järki voitti lopulta -- syyttäjä teki syyttämättä_jättämis_päätöksen tai mikä se nyt onkaan.
    Jos olis koira käyny kiinni niin kai sen sit olis pyytäny lopetettavaksi ja korvauksia henkisistä vammoista...
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ei se oo mitään venäläistä kateutta vaan ihan aitoa suomalaista!!!
     
  3. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Mitäs jos sellaisen rosmon pistäis kerralla hiljaiseksi? Raato konttiin ja lapio mukaan ja soramontulle yöllä.
     
  4. Henkseli

    Henkseli Gearhead

    Siittä vaan ja sitten itse lusimaan jonkun aspenin takia... niin ja sen soramontulla olevan kalmon takia joo.
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Koira on sellainen otus jota pelkää paatuneinkin rosvo. Oma harrastepeli seisoo kesäisin pihassa ovet lukitsemattomana ja koskaan ei ole ongelmia tullut.Koira on opetettu niin ettei poistu omalta pihalta. Talvella auto on kaverin tallissa. Parkkipaikilla käydessä on tietty järkevää jättää auto valvontakameran näkyville/ikkunan eteen jossei muuta. Sanomattakin on selvää että ei kannata parkkeerata kuin sellaisten autojen viereen(jos pakko parkkeerata jonkun viereen) joiden arvo on se yli 200 000 vanhaa rahaa..Tämä yleensä ehkäisee suurinta vahingontekovimmaa. Ja noissa vahingontekojutuissa kannattaa aina tehdä ilmoitus kytille,jos ei mee läpi niin sitten ainakin yrittää "kovaa meteliä pitäen" jäljittää tekijää,sillä tälläkin on joskus ennaltaehkäisevä vaikutus kun tekijä parhaassa tapauksessa nukahtaa muutaman minuutin tavallista myöhemmin miettien että kuka saattaa "toimia lampaana"..
     
  6. Eyetech

    Eyetech Gearhead

    Välikommentti.
    Keskustelu on pysynyt laittomuuksiin yllyttämisen rajoilla, älkää menkö yli....
     
  7. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Edelleen väittäisin, että vaikka kuinka mieltä korpeaa kouluttaa vähän toista, niin ei sillä ainakaan tässä maassa mitään hyvää saavuta. Ainoastaan itselleen sakot ja varmaan korvauksetkin potkitusta ovesta evätään...joten sakkojen jälkeen saa sitten itse maksaa kuitenkin autostaan vahingot. Ei ole sen väärti että kerran pääsee lasauttamaan nilkkiä nyrkillä.

    Harkitsen itse ainakin vakavasti tuollaista jo aiemmin mainitsemaani kamera + tallennus -järjestelmää, mikäli joskus jotain muutakin on pihassani kuin tuollainen haiseva euro-käyttö-kinneri. Uudelleenmaalauksen hinnalla sellaisen sanoisin jo irtoavan ja jos ei muuta, niin sillä ainakin saa varmemmin tekijä(n/t) kiinni kuin viidakkorummulla...ja oli sillä nilkillä hilloa tai ei, niin itse saa kyllä ainakin korvauksen ja aikanaan kyllä loputkin omavastuut tipahtaa tilille perinnän kautta. Kuitenkaan kaikista noista nuorista lasinrikkojista ja ovien potkijoista ei tule juoppo-narkkareita, joten kyllä sitä rahaa joskus on odotettavissa.

    -JJ-
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ja vaikka polliisi haluaisikin kitkeä rikkaruohot yhteiskunnasta niin laki ei salli.

    Yhdessä K-Kaupassa kävi JOKA PÄIVÄ yksi isokokoinen narkin ja spurgun välimuoto vetämässä ilmaiseksi keppanaa. ja naismyyjät eivät voineet muuta kun soittaa poliisit hakemaan äijän putkaan. Seuraavana päivänä sama juttu suoraan putkasta Kauppaan juomaan ja taas poliisi hakee äijän. Ja tämä jatkui ties kuinka kauan koska laki ei salli äijän vangitsemista näpistyksen takia.

    Tämä spuge oli keksinyt loistavan tavan saada ilmaista kaljaa ja yösijan talven ajaksi.
     
  9. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Näinhän tämä menee. Mutta kun kukkahattutädit tahtoo, ettei "syrjäytyneita" kohdella pahasti vaan niitä pitää taputtaa päähän ja mieluusti vielä työntää kaikenmaailman kuntoutuksiin ja hoitoihin...kaverit nauraa partaansa, vetää ilmaiset sapuskat naamariin ja kun pääsee pois, takas Teboilille juomaan ranskanleivän läpi suodatettua Lasolia. Ja tuota me sitten tuetaan autoveroillakin...

    -JJ-
     
  10. whiic

    whiic 1st gear

    Tuskin sitä kannattaa yhteen heilahdukseen jättää. On heilauttamatta ollenkaan tai heilauttelee vähän enemmän. On todennäköisempääkin, että se ei uskalla nostaa syytettä sen jälkeen, kun on 'kompastunut' useamman kerran. Ja voihan sitä joutua 'pahoinpitelijäksi' näistä perättömistä syytöksistäkin eli ehkä pieni ravistaminen vähentää riskiäkin perättömistä syytöksistä... vähintään sen verran että ne eivät ole täysin perättömiä. :grin:

    Kimmelin ajatus on toki varteenotettava, jos saa verekseltään kiinni ja voi olla varma, että ketään silminnäkijöitä ei ole soittamassa poliisia paikalle.

    Eli harrastajan tulisi jo etukäteen alistua osaansa ja maksaa uudelleenmaalauksen hinta suojellakseen autoa tihulaisilta joita vastaan meitä suojelemaan tarkoitettu oikeusjärjestelmä on täysin 'voimaton' (=haluamaton) puuttumaan.



    Kevennyksenä...
    Jos auto varastetaan/vangalisoidaan on syy tähän:
    - kys. auto aiheuttaa kateutta ja kannattaisi vaihtaa toisen merkkiseen (kannattaisi vaihtaa autoa!)
    - paikalla ei ole valvontakameraa (hieman vastuuta parkkipaikan/tallin pitäjälle! myös tyhmä omistaja!)
    - muuta valvontaa, valaistusta tai säännöllistä ohikulkua vuorokauden ympäri (tyhmä omistaja!)
    - autossa ei hälytintä (sama!)
    - autossa ei käynnistyksenestoa, rattilukkoa, jne (sama!)
    - auto lukitsematta (entistäkin tyhmempi omistaja!)
    - auto näkyvillä (tyhmä omistaja!)
    - autossa sisällä arvotavaraa (sama, mutta aavistuksen tyhmempi!)
    - talli lukitsematta tai tallin lukko helposti murrettaviss (tyhmä!).

    Renkaat vanteineen varastetaan, koska omistaja ei ole vaivautunut hankkimaan lukkomuttereita.

    Yleensäkin aina, kun autolle kohdistetaan ilkivaltaa, syy on KATEUDEN, eikä tekijä ole vastuussa siitä, että omistaa tuon ominaisuuden, koska kaikilla meillä on niitä tuntemuksia. (Kaikki meistä vaan eivät potki ja naarmuta kateuden kohdetta. Minä ainakin jään pällistelemään ja kuolaamaan tyhmän näköisenä, jos näen kaaniin jenkkilahnan parkkeerattuna, mutta en ole koskaan tuntenut vähäisintäkään tarvetta kaivaa taskusta teräviä esineitä.)
     
  11. Christoffer

    Christoffer Gearhead

    Kuitenkin usein näiden parkkipaikka kolhujen takana on naispuolinen ihminen (joka aika usein ajaa kyseisellä suht tuoreella perhe autolla)jonka ilme ei värähdäkkään kun "hiukan ovi nojaa autoasi vasten tai hiukan kolahti"koska hänestä siinä ei ole mitään kummaa,koska ne on vain autoja jotka menee vaihtoon sen keskiarvo vaihtoiän tultua täyteen..eikä pikkukolhut mitään meinaa..

    Kysyin joskus vakuutusyhtiöstä tuosta että mites tuommoiset kolhaisut jossa kanssa-autoilija on häippässyt paikalta saisi maksuun esim.ilkivaltavakuutuksen kautta.
    Niin kuulemma täytyy soittaa poliisi paikalle ja jos poliisisedän mielestä on ollut ilkivaltaa niin ehkä sitten...

    Heräsi ajatus vaan että jos niin ihmeellisesti kävisi että pollarit vaivautusi tulemaan paikalle niin joutuisikohan siitä itse putkaan tms.kun heitä turhaan vaivaisi...
     
  12. TEKELE

    TEKELE Gearhead

    Mikään ei v*tuta niin kuin se että tulee autolle ja huomaa että joku idiootti on murjonut sitä ja häipynyt paikalta!
    2.12.2001 Jyväskylässä Kolmikulman parkkihallissa ruma p*ska punainen pösö 205 oli lähtiessään "hipaissut" autoani, seurauksella että kuskinpuol. etulokari n. 10 senttiä sisässä renkaan takaa, maalit halki ja ohjauskulmat p*rseellään. Mahtanut olla kova kiire lähteä että vierekkäin keulat seniää kohti olevat autot osuvat :mad:
    kesällä 2002 kaverin naapuri peruutti vetokoukun etuhelmaan, "ei huomannut vaurioita", mutta onneksi sain neuvottelun jälkeen ne 2500 mk sen vakuutuksesta... oli pakun takaovi tosin enempi solmussa kiitos autoni epäkäytännöllisen keulamuotoilun :wink:
    NYT SYYSKUUSSA 2003 sitten joku s**tanan ääliövammamulkvisti veti avaimilla tai jollain vast. 25 cm pitkän naarmun kuskin kylkeen takakulmasta eteenpäin! autoon tehty juuri täydellinen maalaus ja peltiremontti '02-'03 talvena/keväällä! Jos tekijän löytäisin niin... :mad:

    ___________________
    5 kg = hienosäätöleka

    EDIT: pitäis opetella varmaan kirjoittamaan :lol:

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: TEKELE 2003-12-22 17:58 ]</font>
     
  13. -TH-

    -TH- Gearhead

     
  14. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Niin ikävää kuin se onkin, niin Suomessa tilanne on juuri näin. Toivon sydämeni pohjasta, ettet ole kuvitellut eläväsi sellaisessa maassa, jossa lain olisi todellakin tarkoitus suojella uhria...kyllä se vain niin on, että laki suojelee tehokkaammin tekijää ja uhrille jää rippeet eli tavallisesti ei mitään.

    Eli ei tässä paljoa muuta voi kuin ostaa varashälyttimen ja valvontasysteemit, jos tahtoo että saa paskiais-vandaalit nalkkiin. Poliisi tuhahtelee ja kohauttelee olkaansa, jos kehtaat mennä kitisemään...paremminhan ne saa määrätyt sakkokiintiöt täyteen kun vahditaan motarilla niitä 3 km/h rajoituksen ylittäneitä ja piilofarkkujen takapenkkien lainmukaisuuksia.

    Mun mielipide on, että jotain tarttis tehdä tälle systeemille...joku varmaan heittää että "äänestämällä voit vaikuttaa", siihen mä jo valmiiksi naurahdan ääneen... :-/

    -JJ-
     
  15. whiic

    whiic 1st gear

    En minä tuossa harhaluulossa ole elänytkään moneen vuoteen (pikkunaskalina saattoi toki elää täydessä utopiassa). En ole uhriutunut vaikka tiedänkin, että laki ei minua suojele. En osta valvontakameroita (eikä minulla varaa opiskelijana olisikaan). Mitäs minä niillä kuvilla tekisin? Eihän ne saisi tuomioita vaikka jäisivät rysän päältä kiinni kiistattomilla todisteilla: sakkoa, ehdollista ja korvausvelvollisuus, jotka eivät varatonta juuri hetkauta. Mitä siis suotta käräyttelemään.

    Sen olen päättänyt, jotta jos rysän päältä kiinni jonkun saan niin ruumiita syntyy. Kielenkin voisin leikata irti ja laittaa pakastimeen... on sitten helpompi vedota mielenvikaisuuteen, jos(/kun) jäisi kiinni. :smile:
    Lakihan katsoo tuollaiset sattumanvaraisesti ohikulkijoille kuolemaa tai surua kylvävät mielen- & asennevikaiset vaarattomammiksi kuin ne, jotka jakavat oikeutta eli tappavat ainoastaan motiivilla.

    Luonnollisesti todennäköisyys, että saan jonkun rysän päältä kiinni on häviävän pieni. Itse asiassa tämä on hyvä asia - en haluaisikaan joutua 10 vuodeksi vankilaan jonkin lökäpöksyliimannuuhkijamatafakan takia. :smile:
    Ja myös parempi, etten hanki sitä valvontakameraakaan. Vaikka poliisia ei kiinnostaisikaan, niin sehän tarjoaisi ikävän houkutuksen syyllisen jälkikäteen etsimiselle. Tämä lisäisi kiinnijäämisriskiä, kun jokainen jolta nilkin perään on kysellyt olisi mahdollinen ilmiantaja. Ja rikosnimikekin muuttuisi murhaksi, "raskauttavin" asianhaaroin.

    Edellä toteamani ei tietenkään ole lainkaan viisasta, ENKÄ YLLYTÄ ketään niin tyhmään tekoon. Mutta minä en ole tarpeeksi viisas keksiäkseni parempaakaan tapaa oikeuden toteutumiseksi.

    Virkamieskoneistoon vaikuttaminen on yksittäisellä kansalaisellä häviävän pieni mahdollisuus. Kansa => kansanedustajat => hallitus => korkeammat virkamiehet => alemmat virkamiehet. Mikä on se tie virkamieskoneiston remonttiin? Se ei ole mieleisensä edustajan äänestäminen. Totta kai me äänestämme harrastajamyönteistä ihmistä, mutta se ei poista tiettyjä "vanhoja patuja", ikuisuusministereitä pelistä. Ne ikuisuusministerit ja yleinen 'status quo'-asenne ovat ylläpitäneet nykyistä virkamiehistöä jo puoli ikuisuutta.
     
  16. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    Mikä on maalaispojan unelma? -Voi vittu. Buahhhaaahhaa.......joo-o.
     
  17. 660

    660 1st gear

    pitää vaihtaa korollaan niin säästyy kolhuilta.:lol:.
     
  18. lucifer74

    lucifer74 Gearhead

    Kyllä kouluttaminen kannattaa.
    Oltiin bensiksellä ja emännys meni maksamaan, jäin oottelemaan autoon (blaze) ja seurasin sivusta kun joku kaljunalku läväytti ovensa kuskin oveen. :eek:

    Ikkunan ollessa auki kysyin ystävällisesti että mihinkä kohtaan kaveri haluaa uuden "koristeen" oveensa. :cool:

    Kaveri oli et häh? johon totesin että jos minä lyön oven auki samalla lailla munakupin ovi muuttaa muotoa. :grin: :grin:

    Kaljuuntuvakaveri älysi soritella ja liueta paikalta, aavisti ilmapiirin kiristyneen?
     
  19. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Korvaamaan ne joutuu, ei ne kaikki kuitenkaan varattomia todellakaan ole. Jos sattuu nisti kohdalle, niin paska juttu, sillä sillähän ei sitä hilloa ole. Mutta kuitenkin osa noista vandaaleista on pappa-betalar teinejä, jotka feikki-kännissä uhoaa ja hajottaa kaiken mitä eteen sattuu, ja joilta rahat kyllä saa irti...ei varmasti isikään silittele päätä kun mukula on pistänyt autoja paskaksi ja tenavan naamataulu killuu vielä kameran kuvassa. Ei paljoa auta isin sanoa "ei meidän poika tollasta tee"...

    No, eipä mullakaan ole varaa tuollaista systeemiä just tällä haavaa ostaa, enkä varmasti ostakaan kun ei mulla ole edes mitään "suojeltavaa"...jos joku ton mun Riesan hajottaa, niin siinäpähän potkii :grin:

    -JJ-
     
  20. pkorte

    pkorte 1st gear

    Näin tässä noin puoli vuotta sitten oikein paatuneen oven kolistajan. Olin vaimoa odottelemassa sairaalan pihalla ja semmoinen noin 65-vuotias ukkeli tuli vanhalle Tojotalleen ja paukautti oven viereisen auton kylkeen. Katsoin tarkemmin ja huomasin, että Tojotan oven reunasta oli maalit lähteneet koko matkalta, että oli kopsahdellut useammin kuin kerran...
     
Ketjun tila:
Ketju suljettu.

Kerro tästä muillekin!