voihan räkä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja Rytari, 17.2.2004.

  1. Rytari

    Rytari Gearhead

    ...siis meinaa nenästä tulla, mutta oli mulla isompikin ongelma, tarvis saada jotkut järkevät vanteet/renkaat suburbanin alle, siellä on nyt 16.5 tuumaiset vanteet, ja siihen ei tunnu saavan oikeastaan kuin tota Bfg all terrainia, joka siis on pers... Renkaat on nyt 33X12.5 ja saman kokoluokan pyörää tarvis löytää, mutta mistäs toiset vanteet, mikä sopii, mikä ei, mistä löytyis... ja sitte kun ole senverran kranttu, että esim. koopeen kauppaama kolmioreikäinen pellikiekko ei ole se mieluismman näköinen palikka...

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Rytari 2004-02-18 16:59 ]</font>
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    kerro vähän tarkemmin tietoa subista, esim onko vanteet 6:lla vai 8:lla pulttilla, auton vuosmalli myös, niin tiedetään sopiiko siihen 15" vanteet, vai täytyykö olla 16", jos on 6-pulttiset, niin multa löytyy 15x8 peltivanteet (orig. blazer/jimmy).:wink:
     
  3. Rytari

    Rytari Gearhead

    joo, no en sitter tiä sopiiko tosiaan toi 16", kun alla nyt on tosiaan ne puolikkaat, mutta vm. on 89-90 ja 8Pultilla noi 2500 pyörät on kiinni...
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    no niin, ei sovi 15"-vanne subbaris jarrujen päälle, 16"-vanne sopii kyllä, mut niitä ei oikeen oo tarjolla.
     
  5. Poncho69

    Poncho69 1st gear

  6. Rytari

    Rytari Gearhead

    Ei oikein kiehdo noi aluvanteen, kerranki ku tolla eksyy pois "sivistyksestä", niin PILALLA... :smile: mielummin hommaa jotku teräsvanteen, saa sitte vaikka puhallella ja maalailla tarpeen mukaan (ei siinä etteikö aluja voi puhaltaa ja maalata, mutta kuitenniin)
     
  7. timuli

    timuli Gearhead

    mulla ois uudet tehtaan paketissa olevat american racing kromi vanteet 7x16 8 pulttiset offset 0 pitäs mennä heittämällä suburbaniin myyn ne hintaan 800 ekee elikkä omakustanne hintaan p.0400681902 timuli vanteet on oulussa
     
  8. Rytari

    Rytari Gearhead

    7" leveet? öö, minkäslaisen pallon tossa saa pysyyn?
     
  9. paukkujupu

    paukkujupu 1st gear

    paljonko nimetön pyydät niistä blazerin vanteista ja missäpäin maailmaa ne on?

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: paukkujupu 2004-02-25 18:11 ]</font>
     
  10. G500

    G500 1st gear

    nimetön tossa aiemmin olin minä, kato paukkujupu yv.
     
  11. Rytari

    Rytari Gearhead

    nii, mistäs sitä nyt sitte sais tietoonsa että kuinka leveen renkaan saa millekkin vanteelle laittaa... toi 7" ainaski on selvästi out of range ku rengastus tällähetkellä on 12,5" leveetä... ja ulkonäkösyistä ei viittis subun alle mitään "sirkkelinteriä" laitaa. joku 275- kun jo näyttää 4-5" korotetun auton alla aika lapselliselta....
     
  12. G500

    G500 1st gear

    STRO-rengasnormit kirjasta saa tietoo noista leveysjutuista, ja tietenkään just nyt en löydä kyseistä aapista mistään. Mut kaikissa hyvin varustetuissa rengasliikkeissä kyseinen opus pitäis olla, joten niistä vaan kyselemään.
    BfGoodrichin rengasluettelosta löytyy seuraavaa: 33x12,5-15 vannesuositus min-max 8,5-11 ja 33x12,5-16,5 v.suos. 8,3-10,5.
     
  13. Rytari

    Rytari Gearhead

    no niin, toi oli hyvä tieto, nyt mulla siis olis hakusessa 8 pulttiset 16" vanteeet joiden leveys on ton 8,3"-10,5", kapeampia(enkä leveämpiä) en tod. näköisesti tarvitse, vaikka joitain tarjouksia sellaisista olen saanutkin, mutta tosiaan noita jos löytyy myytäväksi asti niin...
     
  14. tomimk

    tomimk 1st gear

    http://www.autotek.fi/flash/index.html

    Sieltä MAC ja STORM.

    BF AllTerrain on ihan turha maastossa ja hangessa, mutta MudTerrain on täysin eri juttu eikä käyttöominaisuuksissa häviä muutakuin jarrutuksissa tallatulla lumisella tiellä.

    Autona Chevy 1500 picu.

    Tampereella myy TM auto ja rengashalli edullisimmin.
     
  15. Mastodontti

    Mastodontti Gearhead

    Jaahas, no minkäslaiset renkaat sitten aiot laittaa? Metsässä käytetään joskus 7" vielä 12.5" kanssa, kestävät siellä paremmin, ottaa iskuja vastaan kun kylki on kaarella, no enivei 12,5" on 317mm, ja jos haluat samankorkuisen kun 33" niin se olisi noissa 16" ainakin bf allterrainissa joko 285/75-16 jossa halkaisija 32,8" toi menee seiskavanteelle todella hyvin, tai sitten 305/75-16, jossa halkaisija jo 34", makuasia laittaako tuon sitten 7"vanteelle mutta menee,itse laittaisin tuon ehkä leveemmälle jos tiellä paljon ajelee. Eli mikä vanne sulla nyt on noitten 12,5 leveiden kanssa?
     
  16. Mastodontti

    Mastodontti Gearhead

    täältä voi kattoa mudterrainin kokoa, tuolla ilmoittavat 33.1" 285/75-16 korkeudeksi. eli ota noi tai 305/70-16, ne on samankorkuiset. Ja 7x16 vanne, mudterrainia myy ainakin autotekki.
     
  17. Rytari

    Rytari Gearhead

    minkälaiset, emmä oikein tiedä, joku joka pitää hyvin... olen niin vastaalkaja näissä korkeemmissa ajolaitteissa, kesäpirssikin kun on 4" korotuksen sijasta saman veran madallettu :smile:

    mä ajelen niin vähän missään mettässä, ajatuksena on kattella ainaski 50% pitävämpi rengas talviliukkaita varten ku toi nykyinen bfg all terraini, nyt on semmoset alla, nastotettuna, ja ei niillä saa aikaiseksi muuta hikeä... liukkasta on, liiankin, yritä siinä sitte hinata jotain tai pysähtyä kohtuullisessa matkassa tolla "kolmen tonnin kanuunalla", eikä niis talvirenkais tarvis olla edes kovin kummaa maastokykyä, mulla on piikkiketjut sitävarten...

    oikeastaa jo noiden ketjujen takia ei saisi se koko muuttua kovin mahdottomia, että kai siinä 33" on pysyttävä... ja kovin kapeeta ei viitsisi laittaa ulkonäkösyistä, vaikkakin se pito myös samalla kärsii... joku kompromissi tarvis löytää...

    nykyinen vanne mulla siis on 16,5 x 10" mutta niihin on kohtuu vaikee löytää kunnollista talvipintaa, jossei sitte pinnota jollain k-a talvipinnalla( toimiskohan?), joten ne saa jäädä kesäpyörien käyttöön. ja kattelen tosiaan jostain ne 16" johin ilmeisesti löytyy jo helpommin...
     
  18. Mastodontti

    Mastodontti Gearhead

    Joo noihin 16" löytyy tosi hyvin kokoja mielestäni, ja niinko eri merkeiltä. Aika paha kun faijalla on hj61 tojossa 32x11,5-15 bfg allterrainit, ja kyllä se mun mielestä on hyvä talvella, varmasti parempi tiellä kuin mudterraini. Ei silläkään ilman nelivetoa hirveen hyvin etene kyllä. Mutta ei ole valitettavasti vinkkiä antaa että mikä olisi hyvä talvirengas, joka tapauksessa talvella leveydestä ei ole etua. Olikos sitä 33x10,5 allterrainia 16,5 tuumaisena, se vois olla hyvä, paitsi sitte sun nykyiset vanteet olis kyllä vähän leveet niille. Että melkeen sitte jotkut 285/75-16 jos talvikäyttöön ni voit käyttää samoja ketjuja?
     
  19. Rytari

    Rytari Gearhead

    jep, jotain tommosta varmaan tarvii ruveta ettiin, kun ne ketjutkin olis hyvä siihen renkalle sopia
     
  20. tomimk

    tomimk 1st gear

    Neliveto päällähän ton kanssa ei pitäis olla mitää ongelmaa. AllTerrain pitää hiukan paremmin tiellä mutta on täysin turha jos umpihankeen ajaa. Mulla oli aikaisemmin MudTerrain ja olin siihen erittäin tyytyväinen, koska tiellä pito nelivedonkanssa ei ole missään tilanteessa ongelma, mutta maastossa ongelmat vasta ilmenevät. Takavedollahan tommonen vehje jää vaikka panaaninkuoren päälle sutimaan. AllTerrain on kompromissi, joka ei toimi missään kovin hyvin mutta on harmittavan pitkäikäinen!
     

Kerro tästä muillekin!