Volvo 244 sai tällin eikä käänny enää kunnolla!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja Erska, 10.1.2006.

  1. Erska

    Erska Gearhead

    Auttakaas nyt! Ihan uus juttu mulle mistä ei ole mitään kokemusta.

    Mentiin kaverin kanssa kilpaa vasemmalle kääntyvässä mutkassa,mulla ratti jonkinverran vasemmalle päin käännettynä,kaveri humauttaa kuskin eturenkaaseen ja matka jatkui. Ohjaus on muuten normaali mutta aivan tautisen jäykkä ja ei palauta kun käännetään oikealle päin renkaiden ollessa suorassa ja siitä eteenpäin oikealle.

    Renkaiden aurauskulma ei ole merkittävästi ainakaan solmussa. Mitä pitäisi tehdä? Raidetankokaan ollut näyttävästi ainakaan solmussa. Ei tuolla pysty enää ajamaan lähes ollenkaan!

    Ja autona ohjaustehostamaton 244.

    Jos viittisitte niin selostakaa mahdollisimman tarkasti, jos tiedätte.
     
  2. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    No olisikohan ohjauslaitteissa jotain vikaa..? Eipä sen hammastangon tarvitse olla kovinkaan paljon mutkalla, niin alkaahan se ahdistaa... :odroll:
     
  3. Caprice87

    Caprice87 1st gear

    Sinuna nostasin keulan ilmaan ja irrottasin renkaat. Eiköhän se vika tutkimalla selviä.
     
  4. -TH-

    -TH- Gearhead

    veikkaan,että sisempi raidetankonpää on murskana tai koko ohjausvaihde on poikki. nuo volvon alustat on yleensä niin skeidassa,että paskan alta ei taho nähä vaikka osat ois irti poikki.
     
  5. Erska

    Erska Gearhead

    jmvolvomies epäili että raidetanko olisi vain vääntynyt. Senkuin ottaa irti ja suoristaa putkella ja iskee takasin... Nyt on jääratakin niin sohjona että eipä tässä muuhunkaan aikaa voi käyttää kuin volvon laittoon.
     
  6. Erska

    Erska Gearhead

    Raidetanko oli solmussa,nyt suora. kiitos ja näkemiin! :D
     
  7. Erska

    Erska Gearhead

    Nyt sitten ajettiin taas kilpaa ja kaveri tuuppas pääty mutkasta jarrut lukossa nokan hieman ulos, loppu auto keskellä suoran päässä olevaa mutkaa. No minulla ei ole etupuskuria,olin varma että jos jysäytän takakulmaan 70km/h lasissa saan sanoa hyvästit autolle ja ajattelin että tuuppaan apukuskin kylki edellä sen takakulmaan.

    No kävi sitten niin että poikittain mentiin, etuvanteen yläkulma osui vetokoukkuun, etutolppa solmuun ja eturengas ihan solmussa vinossa auton alla. Jes jes...

    Toivottavasti toi etutolppa irtoaa herkästi...

    Otan huomenna kuvan tuosta pannukakusta kun autot on molemmat ojassa,toinen nokka ja toinen perä edellä+apukuskin etupyörä koteloa vasten taittuneena... :rotfl:
     
  8. Erska

    Erska Gearhead

  9. Vanishing Point

    Vanishing Point 1st gear

    Tossahan on pari edustavaa kuvaa nelosen "arvostele mun kärry(t) sivuille" :lol:
     
  10. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Et kai ole se Volvokuski, joka peltoautoili tässä mario ja marinetti kiertää Suomea -ohjelmassa. :lol:
     
  11. Erska

    Erska Gearhead

    Aika hyvin on saanut kuvata jos olin, en nimittäin ole ainakaan kameroita ympärilläni nähnyt? :D
     

Kerro tästä muillekin!