volvo 850&v70

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja klasu, 28.12.2012.

  1. jariha

    jariha Gearhead

    sulla on katkennu kampura.... mulla on vaihettu kaikki maholliset tiivisteet ja nyt 80tkm myöehmmin vuotaa taas(onneksi vasta kevyesti)! venakopan tiivariin oon vaihtanu ainakun oon konepellin aukonu... viimeksi liimasin kiinni kun meni hermot kilometrin ajon jälkeen:eek: ensiviikolla dynamiseen säätöön ehkä, kaverin kaverilla on kuulema orkkislaitos millä sääjetään? startit on suht pitkiä tällä hetkellä ja autosomman ammattimies sanoo vaan et se on ilimaa:wc: kohta joutaa paaliin kun ei enää noi ammattimiesten opein tehyt vehkeet jaksa kiinnostaa enää :wc::wc::wc::wc::wc::wc: osta valpas saatanan hyvä volovo 410tkm pumppu/suutinremppa tehty kaikki maholliset alustan nippelit uusittu, jarrut, iskarit ja jousetkin vaihettu, renkaillakaan oo kerenny oikeastaan juuri ajamaan.... ainakin niissä on pintaa? tosin tää ei tonnilla vielä lähe...
     
    valpas tykkää tästä.
  2. valpas

    valpas Gearhead

    Tuosta ilmajutusta sen verran,että vaihdoin orkkislaatua olevan Pa-putsarin Motonetistä. Katsoin, että pikkusen on eroo tiivistetasojen korkeuksissa verrattuna kiinni olleeseen. Jouduin kiristämään mielestäni kohtuuttoman tiukkaan, jotta sain ilmakuplat pois kulkemasta pumpun viereisessä läpinäkyvässä osuudessa.
     
  3. valpas

    valpas Gearhead

    Olipahan säkää taas jakopään kanssa, joka oli vähän aikaa sitten vaihdettu, kun ostin tuon volvon!!??
    Öljyisyyden lisäks kiristyspyörän ruuvi oli vain käsikireellä! Se tappi, mihin kiristin tukeutuu, oli irti, ja nuoli oli puoltoista senttiä vapautunu. Se uloke, jossa on se tapin soikee reikä, oli kolkuttanu siihen peltikoppaan jäljen! Tuon tapin kiinnitys siihen peltiin, kannattaa aina tarkistaa, ja varmuudekshitsata kiinni.
    Vuotanu stefa oli ihan orkkis laatua (Audin renkaat), eikä juurikaan kulumajälkeä! Mutta vuoti tosi paljon.
    Helekutti, ostin Motonetista Italialaisen vesipumpun. Semmosta en enää ottas, kun se O-rengas ei pysy mitenkään urassaan (Valu ura, ei ollu koneistettu), ilman jotain liimaa, lisäks pikkusen ylipitkä. Sille O-renkaalle pitää olla kunnon ura, että asennuksessa varmasti pysyy paikoillaan. Kun en sitä nokka-akselin pyörää irrota, niin aika tiukka rakonen laittaa se pumppu paikoilleen.
     
  4. simeoni

    simeoni Gearhead

    Onko kukaan vaihtanut bensakoneeseen huohottimen osia? Mistähän löytyisi kaikki rojut, öljyloukkoja kyllä löytyy mutta vois uusia putketkin.
     
  5. palontie

    palontie Gearhead

    Kato onko RockAutossa
     
  6. deeäxä

    deeäxä Gearhead

    mie just pari päivää sitte asensin bensa kasipätkään uuden loukun putkineen. sain ne sarjana ihan paikallisesta varaosa putkasta.
     
  7. valpas

    valpas Gearhead

    Apulaitehihnan molempien rullien laakerit oli jo lopuillaan. Porasin niitit irti, ja korvaan ne M5 ruuvilla, ja mutterilla. Pitää aamusella poiketa laakerikaupassa.
    Kiristysrullan jalan toinen korva oli murtunu. Mikähän sen on murtanu? Onneks huomasin. Varamoottorissa oli käyttökelponen, paitsise laakeri.
     
  8. Rusty

    Rusty Gearhead

    Pirun näppäräksi on kyllä polttimonvaihto tehty mk2:ssa.. 2,5 tuntia touhusin että oli xenonit vaihtuneet molemmille puolille. :confused:
     
  9. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Ne xenonit on kieltämättä ihan yhdet vitut vaihtaa :rotfl:
     
    Rusty ja Sounderi tykkäävät tästä.
  10. Rusty

    Rusty Gearhead

    Meinasin jo luovuttaa mutta ei.. Kuskinpuolelta purkaa koko ilmanputsarisysteemin pois niin saa vaihdettua. Toinen puoli pahempi, pitää irrottaa puskuria sen verran että saa umpion jotenkin tulemaan pois.
     
  11. jariha

    jariha Gearhead

    Onneksi on ykköskoppa ja ei ksenoneita...
     
  12. palontie

    palontie Gearhead

    Onneksi ei oo xsenoja.
     
  13. Rusty

    Rusty Gearhead

    Kyllähän ne kirkkaan valon antaa. Laitoin ledipaneelin vielä kilven alle niin näkee pitkilläkin.
     
  14. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Ite ottanu suosiolla puskurin pois ja umpiot irti ni pääsee helpoimmalla :D
     
  15. Rusty

    Rusty Gearhead

    Kolmoskoppasessa onkin sitten jo ajateltu asiaa ja umpiot on kädessä muutamassa sekunnissa.
     
  16. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Fordismin AINOA hyvä puoli :D
     
    valpas ja jariha tykkäävät tästä.
  17. chevytb02

    chevytb02 Gearhead

    Kun irrottaa 2000 mallisesta v70 awd:sta kardaanin niin mitä pitää ottaa irti ja mistä..
    Siksi vaan kysyn kun oli volle kardaanin tasapainotuksessa nimeltä maitsemattomassa
    ( turkulaisessa korjaamossa joka ainoana puljuna tekee täällä päin kardaani tasapainotuksia)
    ja reilun parin tunnin päästä ruikki tomaati nesteet katille ja pikku sammutus operatsiooni oli käynnissä kun pikku palo oli just turbon alla.
    Joku rämmäle stefaa tai jotai ..tun tiivistettä näky pudonneen kallistuksen vakaajan päälle..
    Helkutin moista rallatusta tuntus jalkojen alla olevan ja huoli ett porsiko asinin tomaatti vai jakolaatikko, kokemuksia jollakin??? Nii ja kyseinen mosse on vuos mallia 2000 johon on kardaanin lakru vaihdettu katkase ja liimaa periaatteella ( hitsattu ja holkitettu)

    Kyseinen kulkine nyt hinattu korjaamolle joten en itte voi käydä makoilemassa alla kattelemassa ett onko tomaatis litkuja vai ei..

    Terveisin... " viikon vitun volle"
     
  18. jariha

    jariha Gearhead

    eipäse volvon vika oo jos asentaja on huithapeli ja rikkoo stefan?
     
    chevytb02 ja palontie tykkäävät tästä.
  19. chevytb02

    chevytb02 Gearhead

    Pakko kysyy tyhmiä kun ei oo tietoo tosta vollen awd systeemistä, malli on, 2000 v70 mk1 (LV,P80) 2.5 turbo awd tomaatilla

    Saakos tosta awd:sta tehtyä etuvetoa nyppäämällä kardaanin pois ja millä peittää perän ja jakolaatikon kardaanin aukot?
     
  20. palontie

    palontie Gearhead

    Onko se rikki?
     

Kerro tästä muillekin!