voyager laatikko temppuilee

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja ford351, 18.12.2008.

  1. virta

    virta Gearhead

    :eek: No tolla voi kuitenkin nilkuttaa kotiin 80km/4000rpm.

    Aika hyvähermonen kaveri jos pitemmän aikaa tolla ajelee 8)
     
  2. ford351

    ford351 Gearhead

    vauhdissa menee vapaalle enenkuin vaihde on päällä, mutta yleensä on mennyt on kuumana sammuttamaan ja starttaa uudestaan.. Mutta tänään jäi pihaan kun startti meni, pitää se vaihtaa ja salla kokeilla toisella boksilla
     
  3. tha022

    tha022 Gearhead

    Tulipa sama onkelma tänään -96 mallin kans.
    Vaihdoin kaverille lootan kun se meni ilmastoimaan edellisen, kolme isoa reikää kyljes.
    Vaan ei vaihteita meinaa löytyä, 2:nen ja pakki on.
    Paikallinen vauhtiputka väittää ettei noin vanhaan tarvi laittaa sitä "quick learn" ohjelmaa jos on ollut pitkään ilman akkua kun taas merkki huolto sanoo että pitää laittaa :eek:
    Onko kellään tietoa että pitääkö vai ei, opettaa loota uudestaan tässä tapauksessa?
     
  4. voijaggeri

    voijaggeri Gearhead

    97 Sevice manual
    Transaxle Quick Learn Procedure should be Performed:

    *Transaxle Assembly Replacement
    *TCM Replacement
    *Solenoid Pack Replacement
    *Clutch Plateand/ or seal Replacement
    *Valve Body Replacement or Recond...

    eli toi kirjallisuudesta.
    miten sit todellisuus on siihen en ota mitään kantaa...
     
  5. tha022

    tha022 Gearhead

    Meidän tapauksessa tuli tehtyä oikeestaan nuo kaikki.
    Merkki huolto antoi ymmärtää että tuo voyagerin tietokone on hieman hölmösti tehty kun se "unohtaa" vaihdelaatikon olemassa olon niin helposti.

    Kaverilla -98 voyager ja jotain vikaa tuon solenoid packin liittimessä ja sillä menee vähän väliä safe modeen.
     
  6. ford59

    ford59 1st gear

    Chrysyn lootan saa opetettua ajamalla, ei tarvi pistää pulpettiin liitutaulun eteen istumaan. Opetus-ohjelmassa oli erillaisia kiihdytyksiä puolella kaasulla, kick-down vaihtoja 4-2, täyskaasu kiihdytyksiä ym.ym. Heti rempan jälkeen kun lähti ajamaan laatikko ei tiennyt oikein mitään oikeista vaihto paineista ja ajankohdista. opetus ajon ja parin päivän pörräämisen jälkeen toimi jo normaalisti.
     
  7. voijaggeri

    voijaggeri Gearhead

    SHIFT QUALITY QUICKLEARN PROCEDURE
    This procedure will quickly optimize shift quality after the battery was disconnected
    the transaxle operating temaperature must be warm before learning is allowed. to warmup transaxle fluid,

    observe the following chart:
    Ambient temp(f)--------------------engine idle time(min)
    0---------------------------------------8
    20--------------------------------------6
    40--------------------------------------4
    60--------------------------------------2
    80--------------------------------------0

    UPSHIFT LEARN PROCEDURE
    1: maintain constant throttle opening during shifts
    CAUTION: do not move accelerator pedal during upshifts
    2: accelerate vehicle with throttle opening angle in range of 10 to 15 degrees
    3: make 15 to 20 1-2,2-3 and 3-4 upshifts. Accelerating from stop to approximately 45 mph each
    time at moderate throttle angle(20-25 degrees) is sufficient.

    KICKDOWN LEARN PROCEDURE
    1: with the vehicle speed below 25 mph, make 5-8 wide-open-throttle kickdowns to 1st gearfrom either
    2nd or 3rd gear. allow for 5 seconds or more of operation in 2nd or 3rd prior to the kickdown.
    2: with the vehicle speed greater than 25 mph, make 5-8 part throttle to wide-open-throttle kickdowns to
    either 3rd or 2nd gear from 4th gear (for example, 4-3 or 4-2 kickdowns). allow for 5 seconds or more of
    operation in 4th, preferably at road load throttle, prior to performing the kickdown.
     
  8. ply

    ply 1st gear

    Jatketaan nyt tähän.Eli vm:94 vojakkeri laatikon virkaa hoitaa A604.
    Temppuilu alko noin viikko sitten,eli kylmänä ei löydä vaihdetta,esim D päälle
    niin yrittää mennä eteen päin,mutta kaasua painaessa sama kuin ois N:llä.
    Auton kun sammuttaa ja starttaa uudestaan niin vaihteet löytyy aina.
    Tän nopeus tunnistimen vaihdoin,ei ollu vaikutusta.
    Öljyt on mopen atf+4 ja on oikee määrä.
    Vikatilaan laatikko meni kerran
    Itse epäilisin sähkö puolta vai meneekö purkuun :wc:
     
  9. fisu

    fisu Gearhead

    mulle olis tulos KB:ltä se mun wanha -93 3.3voisingeri takaisin mut kyykkäs kesken ajon itsensä mykäksi, pensaa tulee mut ei kipinätä ???
    Oli tosin juur turpiinin stefan vaihdossa iippo remontilla joten oisko saatana joku anturin piuha irti ???
    Mie en sitä laita mut kerrotaan KB:lle ohjeet 8)
     

Kerro tästä muillekin!