voyager seisontajarru

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja jariha, 18.3.2009.

  1. jariha

    jariha Double Gearhead

    liekö paha homma vaihtaa käsijarrukengät tollaseen vm.02 ja 3.3v6,
    kun en oo koko autoon perehtyny, tarvinneeko mitää erikoistyökaluja?
     
  2. Timmo

    Timmo 1st gear

    Rummut vai levyt?
     
  3. jariha

    jariha Double Gearhead

    siis levyt takana jossa käsijarrukengät sisällä
     
  4. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ei tartte mitään erikoisempaa: pihdit ja pari ruuvaria yms...
     
  5. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Toisaalla taidettiin mainita että 7mm:n kuusiokolo-avain tarvitaan, sellainen joka on hylsyn nokassa. Niitä ei ole joka setissä. (satulan irrotukseen, muistaakseni)
     
  6. exchevelle

    exchevelle Gearhead

    Jokaisella on asiasta subjektiivinen näkemys joista ei voi kiistellä.

    Omana mielipiteenä sanoisin, että jos joutuu kyselemään että onko vaikea, niin tässä tapauksessa vastaus on että on melko hankalat.

    Ongelman aiheuttaa pyörän navan laippa, joka on pahasti tiellä kun jousia pitää irroittaa/kiinnittää. Jos/kun käsijarruvaijerin "linkut" ovat jumissa, niin purkaminen vaikeutuu.
     
  7. jariha

    jariha Double Gearhead

  8. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    No, toisille on vaikeaa jo konepellin aukaisu :rotfl: :rotfl: , kaikki ei osaa edes vilkkuja käyttää.... :odroll: :odroll: :odroll:
     
  9. jariha

    jariha Double Gearhead

    en kysyis jos ois omakiesi, etukäteen varmistelen ettei tarvi lähteä ettiin sopivia työkaluja siinä vaihees ku auto osina :eek:
     
  10. virta

    virta Gearhead

    Asiasta kolmanteen,ei tuon ikäiseen yleensä ole tarpeen vielä käkkärikenkiä vaihtaa.
    Jos nyt ensin kokeilisit kiristää kenkiä levyn reiästä,tää on kyllä oikeasti paha homma kun ei nää kunnolla säätöpyörää ja pyörintäsuuntaa.tietty vähän paha neuvoo jos autoa ei vielä ole...
     
  11. jariha

    jariha Double Gearhead

    näin mää aattelin ensin kokeillakki, mut jos ei saa pitoa niin joutuu purkutöihin ja kuhan näkee katsastuspaperin et mikä ero siel on ollu? sehän riittää kuhan saa sen 70% sisään :D
     
  12. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ei ne käsijarrukengät kulu, mutta ruosteinen rumpu saattaa irroittaa kitkat kengistä, aika yleistä saman rakenteen Jeepeissä!! Ja käsijarrukengissä on aina näkynyt vain oikean kätistä säätöä, eli kun vain keksii, miten päin se säätö on siellä, ihan oikeakätisesti säätyy...
     
  13. exchevelle

    exchevelle Gearhead

    Mikäs siinä niin hauskaa oli :eek:
     
  14. jariha

    jariha Double Gearhead

    toi ku olit kirjottannu aluksi et tässä tapauksessa kun pitää kysyä asiaa niin on vaikea, nosti hymyä se lausahdus, mut ei siinä kengät on vaihdettu nyt ja syykin löytyi eli puuttui kitkapinta kuskinpuolen toisesta kengästä, meinas kyl olla aika saakelin tiukassa tää tapaus :)
     
  15. jariha

    jariha Double Gearhead

    eli jatketaan konttorilla ei sit taas löytyny tehoa käsijarrusta kuskinpuolelta, tuntuu et automaattisäätö kiristäis sitä mut löysäis ajonjälkeen? onkohan toi mahdollista, ihmetyttää vaan? vai voiskohan jarru"rumpu" olla lasittunu niin pahasti ettei pidä, täytyy ainakin aukaista ja hioo pinnat karkeeksi sit se käsijarruvaijerin vipu mikä siirtelee kenkiä, herkistellä viel paremmin.
    onkos muilla ollu samoja ongelmia?
     
  16. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    Ei levytakajarrujen käsijarrussa ole automattisäätöö, käsin pitää kehiä kengät pintaan!! Vivusto pitää olla herkkänä ja vaijerit pitää liikkua, säädä vaijerit löysälle, käännä vivusto taka-asentoon kehi kengät, säädä vaijeri ja toimii!!!!
     
  17. jariha

    jariha Double Gearhead

    selekee homma nyt kun ajattelen tarkemmin niin näin asia on eihän sille säätörullalle tule mitään mikä sitä pyörittäs :lol:, täytyypä ottaa auki ja ruveta säätään, jospa se sitten onnistus. että ihminen voi olla puusilmä :eek:
     

Kerro tästä muillekin!