Voyagerin laatikko heittää vikatilaan!! Jelppiä!

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Tomppa71, 25.11.2007.

  1. Tomppa71

    Tomppa71 1st gear

    Moi!

    Auto: Chrysler Grand Voyager 3,3 autom. vm. -94

    Heittää laatikon ns. vikatilaan. Eli vauhdissa heittää vapaalle ja pysyy siinä, kunnes nopeus sellainen jotta kakkonen menee turvallisesti päälle.
    Joskus lähtiessä vika on jo valmiina. Joskus vika lähtee virrat katkaisemalla, joskus ei. Pakki pelaa ok. Vikaa on ollut varmaan vuoden. Viime kesänä heitettiin Viron keikka ja silloin ei temppuillut kuin kerran. Nyt taasen ajojen ollessa lyhyttä työmatkaa, vika paukkaa päälle koko ajan. Laatikkoon menevä boxi vaihdettu ja pyörimisnopeusanturit. Öljyt pitäisi olla ok ja väriltään siistit. Huoltoliike iski vikalukijan ja laatikko pelasi sen mukaan ok. Moottorin vikatilana tuli Solenoid Circuit vika koodi joka viittaa johonkin sähkövikaan. Silloin ei ollut vika päällä, kun lukija autoon kytkettiin. Autoliike voisi varmaan vikaa etsiä 70€/h ja ajattelin kysellä täältä jossa jenkki-gurut majailee. Hermot menee, auttakaa ja jos apu löytyy, palkkio.

    -Tomppa-
     
  2. miss duster

    miss duster 1st gear

    Kannattasko vaihtaa autoa :rotfl: :rotfl:
    Mielee tulis ainoastaan kosteus jota välillä on ja välillä ei ole jolloin singaali ei mene perille tai on liian heikko että käytäppä joka liitin auki ja puhista ne.... jos ei auta ni sit en kyll tiä mikä neuvoks... mut kokeilla kannattaa. ei maksa ku vaivan ja vähä hermoja... onnea projektiin :D
     
  3. audiq

    audiq Gearhead

    Ei varmaankaan liity haettuun vikaan, mutta kerrotaan kuitenkin. Kaverin Jeeppi heitti laatikon vikatilaan muutaman kerran ja syy löytyi mielestäni yllättävästä paikasta. Olivat merkkiliikkeessä todenneet huonon akun olevan vian aiheuttaja.
    Uusi akku ja sen jälkeen on toiminut moitteetta. :eek:
    Käynnistyksessä ei ollut mitään vikaa, että en tiedä, millä perusteilla tuo diagnoosi osattiin tehdä.
     
  4. suorsa

    suorsa 3rd gear

    Isäukon Saratoogassa (-92?) oli kans vastaavaa vaivaa. Ensin löytyi syy vääristä öljyistä, sitten loppujen lopuksi vika oli boksissa.

    ... ja sittenhän se ropponen jo myytiinkin :wink:
     
  5. eski

    eski 1st gear

    Litkuista tosi tarkka, eli mitä siellä tarkalleen on sisällä. Tästä on aina hyvä aloittaa.
     
  6. Tomppa71

    Tomppa71 1st gear

    KIITOKSET PORUKALLE AVUSTA!

    Jep, kyllä täällä on hienoa porukkaa, kun viitsii vastailla ja antaa kommenttia, eikä piruilla tai puhuta paskaa. Pari yksityistäkin viestiä on tullut ja rupean säätämään todella. Kerro, perhana just nyt en muista nimimerkkiä, sen Lahden lootakorjaajan yhteystiedot. Akkuun pureudun heti ja johtosarjoihin. Jos vika löytyy, kerron teille ja laitetaan tietoa eteenpäin, ettei perheelliset köyhdy ja autoliikkeet rikastu! Nyhtäähän ne kohta muutenkin autoveroina :p

    Palataan!
     
  7. virta

    virta Gearhead

    Vaihteitahan muuten tossa ohjaa solenoidiboxi,se on ulkoinen ja helppo vaihtaa.Tuo vikakoodi siis viittaisi solenoidivikaan.Boxi on siinä laatikon kyljessä johon ryhmäliitin menee.

    Jos ei helpot konstit auta sitten laatikon peruskorjaus.
     
  8. cuda69

    cuda69 Gearhead

    yhessä vojaakkerissa oli hieman samaa ,eli kun lämpesi niin ei vaihtanu kakkosta isommalle,katottiin testerillä niin laatikko luisti niin paljon ettei tietsikka antanu isompia pykäliä.jos pysähtyi ja lähti uudestaan liikkeelle niin toimi taas siihen asti ku hiljensi niin et vaihto ykköselle.
     
  9. Bronto

    Bronto 3rd gear

    Öljyistä

    Chryslerin automaattiöljyt on tehty syslerin lisäaineesta ja DEXRON III öljystä. DEXRON III eroaa DEXRON II:sta siinä, että DEXRON III ei johda sähköä, mikä voi olla myös syynä solenoidivikaan, jos perusöljy on DEXRON II. Ajosuoritteella oli ilmeisesti vaikutusta, miten loota pelasi. Siitä voisi tehdä johtopäätöksiä. +4 kun laittaa ja syslerin toiveesta vielä syslerin omaa mehua, niin pitäisi pelata. :wink:

    Öljyt rupeavat johtamaan sähköä, kun tulee ilmakuplia. Varmaankin sähkön johtamattomuus on tehty jollakin vaahtoamisenestoaineella. :eek:
     
  10. olympia60

    olympia60 1st gear

    Voisko selvitä akun vaihdolla??? Tuli tänään meitinkin vojakkeriin ongelma että heitti vikatilaan ja köröteltiin jonkun matkaa viittäkymppiä. Ostopäivastä n. viikko niin johan sitä pitääkin ruveta oireilemaan, p..kele.
    Vika oli kylläkin ainakin hetkellisesti kadonnut kun kävin vitutuskäyrä yli asteikon autoa kokeilemassa.
    Auton akkua tulin sitten katsoneeksi niin siinä olevan "indikaattorin" mukaan akku ei olisi täydessä terässä. Eli akun päällä sellanen "kurkistussilmä" jonka värin pitäis kertoa akun kunnosta jotain. Käynnistyy kylläkin ihan ok.
    Autossa myyjäliikkeen mukaan 50tkm ajettu uusi loota.
    Kai se on ensin uudella akulla kokeiltava mutta tuntus vaan kummalta jos siitä johtuis.
     
  11. virta

    virta Gearhead

    Kyllä se vikatilasta palautuu kun virrat kytkee pois,mutta todennäköisesti menee siihen vielä uudelleen kun kuormitat kunnolla lämmintä laatikkoa.

    Onneksi ostit liikkeestä niin saanet hyvitystä,mut kyll se taistelu tietty harmittaa tuskin ne vapaaehtosesti alkaa korvata.
     
  12. audiq

    audiq Gearhead

    No kaverilla oli ollut auto kaksi päivää. :lol:

    Se kurkistussilmä kertoo vain yhden kennon varaustilan. Jos akku on viallinen, niin mikä tahansa niistä kuudesta kennosta voi olla rikki ja sitä ei siitä kurkistussilmästä pysty näkemään, jos se ei ole juuri se kenno.
    Jos taas akku ehjä, niin niissä kaikissa kennoissa on sama varaustila ja silloin akun varauksen kertomiseen riittää se yksi kurkistussilmä.

    Lataa vaikka se akku täyteen ja käy mittauttamassa sen jälkeen akun kunto autosähkö-korjaamossa.

    Isommat pähkäilyt kannattaa jättää sen myyjäliikkeen huoleksi.
     
  13. olympia60

    olympia60 1st gear

    Latailin akun täyteen ja kävin heittämassä n. 50 kilsan testilenkin ja loota toimi kuin unelma.
    Vaihtaa kuin unelma. Jos uudella akulla tuosta selviää niin hyvä mutta katotaan nyt...

    Onkos muuten mitää väliä miten pitäis ajaa???
    Hitaasti kiihdyttämällä pienellä kaasulla.( kuten minä)
    Vaiko nilkka suoraksi ja nopeasti haluttuun nopeuteen.
    Kumpi parempi lootalle ja lompakolle. :rotfl:
     
  14. olympia60

    olympia60 1st gear

    No löytyhän sieltä vikaakin. Vein Vojan huoltoon ja laittoivat testerin kiinni ja pienien testeriongelmien jälkeen antoi testeri lopulta diagnoosiakin.
    Olikohan se joku pyörintänopeusanturi joka antoi vikakoodia.
    Vika oli onneksi löystynyt anturinliitin. :rotfl:
    Liittimen modaus tiukemmaksi ja nyt toivotaan ettei enää vikatilaan heittäisi.
     

Kerro tästä muillekin!