voyagerin laatikko

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Lerssi, 31.8.2016.

  1. Lerssi

    Lerssi Gearhead

    Emännän 2001 vuoden voikku sitten lopetti liikkumisen ja sylkäs kultahiput askin öljypohjaan.
    Mullahan on 96 vuoden voyagerin tehty aski hyllyssä.
    Mutta kysymys on siinä että sopiiko se uudempaan hylsyyn?
    Mekaanisesti varmaan juu mut mites sähköt että se perhana kans toimis.
     
  2. autoilija

    autoilija Gearhead

    Sama 41TE siinä on.Jos töpselit menee sillaisenaan eikai siinä muuta kuin ajoa,ohjelmahan sulla tulee uudemmasta ettei tarvi sitäkään miettiä.Solenoidipakettikin taitaa olla sama kaikissa 1989-2016.Saatan tietenkin olla väärässäkin...
     
  3. Lerssi

    Lerssi Gearhead

    Sen takia rupesin hommasta kyseleen ku joku nettikauppa tarjoo eri solenoidi pakettia 99 eteenpäin ku vanhenpaan.
    Eli onko ero töpselissä vai sisuksissa?
     
  4. voijaggeri

    voijaggeri Gearhead

  5. autoilija

    autoilija Gearhead

    Kaikki mitä Ebay.sta katsoin tarjoaa samaa solenoidipakettia kaikkiin 41TE lootiin vuosimallista riippumatta.
    Korjaan,oli siellä yksi jossa mainittiin vain vuosimallit 2005-2009
    Taas korjataan,joku toinen myyjä sanoo että kaikki mallit 1996-2009,taas toinen myyjä kaikki mallit 1989-2013,yleisin myynti-ilmoitus on että kaikki mallit,näyttävät kaikki ihan samanlaisilta töpseliä myöten.
     
    Muokattu: 31.8.2016
  6. voijaggeri

    voijaggeri Gearhead

    Vanhempaa ei taida olla saatavana enää... ( previous design solenoid pack is no longer available from Chrysler) toi uudempi ei pidä ATSG manuskan mukaan "pirisevää ääntä"

    INTERCHANGEABILITY:
    The new design Solenoid Pack and gasket will retro-fit back on all models of the 41TE (A604)
    transaxle, by following the installation instructions listed below;
    1. Remove and discard the previous design solenoid pack, spacer plate, both gaskets,
    and the sound cover.
    2. Install the new design Solenoid Pack with the new design gasket, and torque the three
    retaining bolts to 105 in.lb.
     
  7. voijaggeri

    voijaggeri Gearhead

    95-96 on tapahtunut tommonen muutos -
    Beginning at the start of production 1996, some models equipped with the 41TE (A604) transaxle replaced the PRNODL and Neutral Safety Switch with a Transmission Range Sensor as seen in Figure 73. eli huonolla tuurilla liittimet voi olla eri.
     
  8. autoilija

    autoilija Gearhead

    Voihan sen ottaa siitä rikkinäisestä lootasta jos liittimet ei käy
     
  9. voijaggeri

    voijaggeri Gearhead

  10. Lerssi

    Lerssi Gearhead

    uudenpaa versioo näyttäs olevan molemmat toosat.
    ei kait siinä muuta ku armotonta ruuvaamista sitten.
    vaikka nyt tunnelmat on semmoset että jos joku etuvedon puolestapuhuja sattuis tuleen saarnaamaan, kuinka hyvä keksintö se on niin joutuis melkein piteleen häntä pahoin!
     
  11. autoilija

    autoilija Gearhead

    No,onneksi ei ole sydäntalvi sentään et joutuisi hangessa sen vaihtamaan.
    Vetolevyä kannattaa tarkastella huolella samalla,ota se irti ihan käteen asti koska ne sitten erittäin usein ratkeaa siitä pulttikehältä jota ei näe ennenkuin se on irti.Ettei tarvitse kahta kertaa tehdä.
     
  12. Lerssi

    Lerssi Gearhead

    Nonni.
    Toosa on paikallaan mutta liittimet ei käy keskenään.
    Miten toi transmission range sensor lähtee irti?
    Ei millään viittis hajottaa mitään.
     
  13. autoilija

    autoilija Gearhead

  14. autoilija

    autoilija Gearhead

    Chryslerin tapoihin kuuluu että vaikka kytkentä on täsmälleen sama,töpseli on täysin samanlainen mutta sen töpselin haittanastojen paikkoja muutellaan eri vuosimalleissa niin ettei se mene paikoilleen.Puukolla sitten veistelee niitä pois että menee paikoilleen.Varmista kuitenkin että kytkentä on täysin samanlainen.
     
  15. Lerssi

    Lerssi Gearhead

    ei mene muovia veistelemällä.
    vanhassa on pyöreät pinnit ja uudemmassa lattaliittimet.
    mites toi venttiilikoneiston irrotus?
    siellähän on yx pärekopallinen pultteja, kaikkiko irti ja sitten keräillään kuulia ja jousia pihalta?
     
  16. autoilija

    autoilija Gearhead

    Menee juotoshommiksi sitten jollet välttämäti halua purkaa venttiilikoneistoa irti.Pitäisi olla kolmea eri transimission range sensori-mallia,kaikki ne ovat samannäköisiä kahdessa pyöreät nastat ja yhdessä latat.Onko kummassakin yhtä paljon pinnejä?
    Juota sensorin jokaiseen pinniin johdonpätkä ainakin 20cm.Sitten täytyy hakea vastaavat siitä liittimestä ja juottaa niihin piuha kerrallaan.Ei niitä niin montaa ole,paikka on kyllä vähän hankala..Tai sitten löydettävä jostain siihen sopiva liitin.

    Venttiilikoneiston irroitusohjeeet täällä,sielläkin vain kerrotaan että irroita pultit..
    http://www.autozone.com/repairguide...ing-Back-up-Light-Switch/_/P-0900c1528003c711
     
  17. autoilija

    autoilija Gearhead

    Tai sitten purat sen autossa olevan liittimen (pidä järjestys muistissa) ja yrität saada ne ängettyä yksitellen sinne olemassaolevaan sensorin pinneihin.Kun kytkentäkaavio on ensin varmistettu että on sama.Juottaminen on varminta,ja sitten pitäisi eliminoida ettei lika ja vesi pääse sinne...Esim.Sikaflexiä täyteen.
    Huonompi juttu jos se laatikossa oleva sensori on rikki..Oletetaan että se on ehjä.
     
  18. Lerssi

    Lerssi Gearhead

    tempasin rikkinäisestä toosasta venakoneiston irti.
    ei paljoo himota sen vaihto ehjään askiin kun siellä on pari moottorin venttiilijousta vastaavaa vieteriä.
    askin tarvis olla nurin niskoin että sen pystyy kasaamaan.
    mutta mulla on ehjän askin koiras liitin talles niin ei tarvi kun tinata sen johdon päihin latat.
    johtoja näyttäs olevan se sama 9 kpl.
    väreistä en viä tiedä.
     
  19. autoilija

    autoilija Gearhead

    Värit erilaiset,järjestys sama.

    Electrically, the connector pin outs are the same. Just the wire color coding and pin shape is different. Match the wire on the old connector pin to the same position pin on the new connector, then solder the new pin's wire to the wire on the vehicle harness with the color code that matches the old connector
     
  20. Lerssi

    Lerssi Gearhead

    Eihän tässä sitte oo mitään hätää.
    Vaikka tuli jo haukuttua syslerin ingenjöörit alimpaan helvettiin.
     
    Rotten tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!