Vuosaaren silta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Vesku, 13.9.2009.

  1. 383

    383 Gearhead

  2. stroker56

    stroker56 Gearhead

    Kuvan laite todellakin 67,68;sa pyöreät parkit maskissa ja äärivalot.
    Perkule kun vanhanliiton äijä on niin "käsi"näitten bittivehkeiden kans,vois yrittää saada albumin aarteista kuvat tänne bittihelvettiin.
     
  3. nikke

    nikke Gearhead

    Väärä laite. Tohon ex Eskon GTS:ssään luovutin mun pumpun, ja tosiaan tuntuu rokkaavan ihan okei. Muistaakseni nimim. Mopar318 voi kertoa tuosta hienosta laitteesta lisää...
     
  4. nikke

    nikke Gearhead

  5. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Mira ja sen GTS tuli hyvinkin tutuksi joskus 88 kun käytiin Kouvolassa ja Kausalassa kruisaamassa 58 avo Buickilla. Vähän ot.
     
  6. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Antti,, olitko sinä Vuosaaren navetalla, vai oliko se Pelle Gästrin? Siellä me käytiin nöösinä ennen autoja ja vastaanotto oli hyvä. Pelle oli hyvä äijä ja sen perinteet jatkuu käsittääkseni vieläkin sen muistopalkinnon muodossa mikä jaetaan vieläkin vuosittain?
    Nyt tekis mieli avautuu täysii. Leuka ja Rissanen siis tunnettin. Mä en kumpaakaan mainittut ensin. Mulkkuja olivat. Mutta entä Brink? Oli prätkäkyttien pomo ja erittäin tiukka ja asiallinen. Vaikka turpaan siltä sainkin. Tuli mua sillalla vastaan ja nosti valkoisen hanskan. 125 suitsalla päästin menemään. Brink lähti bemarilla perään. Isot pojat oli essolla puhunu ettei kyttäbemari pysy metsässä perässä. Vuosaaren läpi kaatopaikalle eli missä nykyään on telakan jälkeen satama. Ne oli tuttuja polkuja mulle. Brink sai mut kiinni ja veti korville pikku repeliä nin että tuntui. Näin vuonna 74. Brink oli asiallinen, mutta tiukka. Aina pysäytti kun sinisellä Dartilla oltiin liikenteessä. Se ei vittuillut turhista, niin kuin Leuka ja Rissanen.
    Brink oli silloin jo aika iäkäs. Vuosia tuosta kun se antoi mulle hudaa niin HaKiSän jätkät pysäytti Herra Brink. Kimillä oli Harleyssä pelkät Darg pipet ilman änkkäreitä. Kimi diplomaattina ei nyt suorastaan nuollut persettä, mutta käänsi jutun vanhoihin hyviin aikoihin kun Brinkillä oli 52 HD virkapyöränään. Kimi pääsi kuin sika veräjästä, muut saivat sakot.
     
  7. kime2

    kime2 Gearhead

    Kyllä niitä pääsi viritetyllä mopollakin pakoon,kunhan vaan tiesi reitit ja oli kulkeva mopo 8)
    Mut aika epeleitä ne oli kyllä ajamaan,mut leveä ja raskas pyörä oli hiukan hankala maastossa kaikkinen varusteineen...
    Rankaisi ne samat poliisit muakin sit talvella kiinni ottaessaan :oops:
     
  8. Fuell

    Fuell Gearhead

    No kappas stroukattu viiskutonen,no niinpä tietysti:)Joo laita hot rod kuvia kehiin!!Eikös siinä olis munaa että ostaisit sen mustan sieltä itärajalta takas ja palauttas siihen loistoon joka oli joskus neitsareilla ja vuosaaren sillalla HÄH!:)
     
  9. stroker56

    stroker56 Gearhead

    No arvaas vaan montako kertaa sitä mietitty Fuell,isolohko ja tais manuaali askilla olla.
    Valmistuu huhujen mukaan ens kaudeks.
     
  10. Fuell

    Fuell Gearhead

    No sillähän olis hieno suddaa vuosaaren sillalla,me voitais Niken kanssa tulla kyytiin!! :lol:
    Meneeköhän tää jo vähä Ooteeks!:)
     
  11. *mape*

    *mape* 1st gear


    Tolla Malibulla Kile ajo Alastarossa 12.3 ihan vakkarikumeilla, putket kiinni jne.
    (joten dd64 väärässä olet :eek: )

    Kyllä Kile sen teki aivan alusta loppuun asti ITSE (kts. V8 5/95)
    11 pyttyä voitti näyttelyissä.

    Sen jälkeen kun Kile sen myi, siitä tuli ns. kiertopalkinto, jota räpelsi yks sun toinen :-?
    En tiedä missä nyt on, mutta kuulemma "hengissä" :lol:
     
  12. fmila

    fmila Gearhead


    Voihan kettu. Kirjoitin just tällä paskalla koneella tästä pitkän stoorin ja se ei tullutkaan tänne, vaan meni jonnekkin bittiavaruuteen...

    Vastailin tohon Navetan (Torpan?) juttuun, etten siellä itse kauheesti viihtynyt. Kaikki heput kun siellä ei ollut mun mieleen siihen aikaan. Pelle saattoi käydäkkin, en tiedä varmasti?? Vaikka parhaita kavereita oltiinkin, niin osattiin me touhuta itsekseenkin. Autot kyllä säädettiin yleensä kimpassa ennen kisoja iskuun. Meillä oli hertsikassa yks Pellen suhde, missä käytiin ruuvaamassa ja sit Sahaajankadulla koittamassa. Kerrankin istuttiin isossa hallissa valot veks päältä, kun pollut keksi meidän "pitkät jarrutusjäljet". Ne jäi nurkalle väijyyn, mut ne väsy ennen kuin me :rotfl:

    Toi Camarohan oli alkujaan vihree/turkoosi ja mä maalasin sen 1980 ACS;n alla siniseks, minkä värinen se vielläkin on.

    Pelle oli kavereistani paras, ei sen vähempää ja pitkään me oltiin kavereiden kanssa se raati joka Pellen Pytystä päätti. Sit alkoi tuntua siltä, ettei me vanhat enää pysytty ajassa mukana ja jätettiin se FHRA:n tehtäväksi. Näin oli sen Pytyn säännöissä jo alusta asti perikunnan toimesta säädetty ja hyvä niin.

    Jonain päivänä (viikkoina) ois tarkoitus alkaa vääntää jollekkin foorumille juttu tosta Camarosta. Onhan sillä kait jonkin moinen historia tämän maan hot roddingissa. Oon sen mielestäni Pellelle viellä sen velkaa ja on sitä muutkin kyselleet. Ilmoittelen sit tännekkin, jos ei joku ehdi ensin...
     
  13. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Antti, silloin oli toinenkin Camaro. Tästä olen 100 saletti ku se oli ennen 80 näyttelyä. Reippaasti 70 puolella eikä se ollut sinä tai Pelle Gästrin. Navetalla/ torpalla pyöri.
    Ei mekään siellä hirveesti nassenna viihdytty. Tosi käytiin esikuvai katsomassa ja kuuntelemassa. Lähinnä Teukkaa ja muita kovia prätkäjätkiä.
    Mutta toi 67-68 Camaro. Se ei ollut teidän. Manuaali se oli ja se oli Vuosaren nopein Camaro. Suti viellä kolmosella kaasulla. Tummansininen oli. Ei voittanut Bobaa tai Ekiä, mutta härski se oli. Muistaako kukaan ennen kuin sumuvalo alkaa muistelee lisää Torpan (ei meidän koripalloilijoiden Kalastajan Torpan aikoja) aikoja milloin käytiin Lahdessa raggaroimassa?
     
  14. kime2

    kime2 Gearhead

    Voithan sä muutaman jutun heittää noilta koripalloajoiltakin tänne :rotfl:

    Kovia ne on olleet aikaisemmin sutimaan :eek:
    Oliko renkaat niin paljon huoinompia kuin nyt,vai mistä johtui?
     
  15. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Aika kultaa luistot? :poff:
     
  16. Anti-Midas

    Anti-Midas Gearhead

    vuosaari

    Mitäs jos sutikin nelosella ilman kaasua? Ei vaan, mutta olisko värimuisti pettänyt ja auto ollut Pepeltä Boballe mennyt silloin punainen valkoisella vinyylikatolla oleva, sittemmin Fennia/Syp jne stanukilpuri, nykyään Linkulla oleva SS396?
     
  17. Bomber#1

    Bomber#1 Double Gearhead

    Tuon vuosiluokan musta Barracuda seisoi ainakin tuossa 80-90-luvun taitteessa Myllypuron omiksilla yhdessä pikku tallissa ja alla oli mahdollisesti jotkut centerlinen tyyliset wheellisit. Tiedä sit oliko sama peli?!


    Nikke, mullakin on jotain fotoja tuosta GTS:stä Eskon omistuksen ajoilta...

    Rebel, pyörikö Slemmy torpalla tai Vuosaaren sillan kulmilla noihin aikoihin mopoillaan?


    Btw. Hieno topikki ja tuossa trailerissa vilahtaa muuten Puottarin ja Itiksen miljöötä kaheksankyt luvun alusta:
    http://vimeo.com/2964035
     
  18. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Jukka, sinä Anti Midas, kyllä entinen duunikaverisi Slelemmy pyöri Torpalla niin kuin sillakin. Samoin kuin sinun ex työnantajasi mitä viitattiin täällä vaiilla ja se en ollut minä. Navetta ei olut meidän kaikkien paika, toki siellä käytiin. Niistä lisää joskus kun repeli avautuu?
    Linkku myös sinun ex pomo duunikaverisi. Kysessä ei ole Boban Stabdars Camaro, vaan aivan eri muu auto. Ex SYP ja sittenmim musta Fennia Camaro nykyään entisööty MR punavalkoinen BB 396 bb 4 speed Camaro eri auto kuin tuo tai Gästrin/Millasnooren Camaro. Vuosi oli reippaasti ennen 80 kun Antin sinen Camaro oli American Car Shoussa. Eli kyseessä kolmas Camaro. Se oli sillalla ja se suti. Kävin tosa joku aika sitten Parnilalla kattelemassa vanhoja haalistuneita valo kuvia. Paikka on milulle pyhä ja esim Pata ei sinne ikinä päässyt. Poikani isoveljen kanssa päästiin mekkaan ja Eki näytti meille kuvia ja kertoi vanhoija juttuja miolloin olin nöösi. Näistä tulee lisää juttua vielä!
    Silloin kun oli Swenkassa se od meating niin oli aika huonossa hapessa. Tupis tais heittää mut himaan? Parnila ei päässyt tontille, mutta Kiekun ja Käkön vanilla me haettiin Husson Jaska paikalle. Se oli toka kerta kun VIPottaja oli siinä baarissa. Kolmas kerta tulee, ja silloin kaikki vanhat pierut tulee tiskille. Jykäkin voidaan ikkunasta taas nostaa alueelle, ja jopa voidaan se ikkunasta heittääkin ulos ettei tartte pokelle heittää tippiä?
     
  19. kime2

    kime2 Gearhead

    Mulle ei oo oikein vielä(kään) avautunut mikä oli tämä navetaksi kutsuttu paikka?
    Mikäs Padassa oli vikana ettei sinne päässyt,liian nopea auto vai väärän merkkinen?
    Aikanaan kuitenkin ko.herran Nova oli hyvinkin pitkälle mulle "se auto" joka ohjas mut tälle tielle ja VARMASTI viitoittanut tietä muillekin harrastajille vuosikymmenten varrella,siitä kun on kohta 30v kun se kasissa esiteltiin!
    Tuon auton muistaa/tietää kaikki,tuota lehteä missä se esiteltiin multa usein pyydetään nähdä,pari kertaa olen antanutkin "väärän" lehden eli sen VM:n missä ko.auton "pataa" rakennetaan :rotfl:

    Anna rebel "ramman kalakattaa" ja kerro näitä vanhoja juttuja,niissä on sitä jotain ja useat autot/jutut palautuu V8:sta mieleen,jopa erään herran lukon luistamiset yms. :lol:
     
  20. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Ainakin Lönnbergin Tompalla vartsikasta oli kans tollanen sininen camaro, tais kyllä olla ihan vakio 327 ja nelilovinen, ja varmaan pyöri torpalla kun oli aiemmin moottoripyöräillyt. Sillä oli toinen niistä kahdesta mustasta katetusta Hondasta, olikohan ne jotain muscle machineja nimeltään sakslaisella y:llä? Joka tapauksessa toi Camaro sitten purettiin palasiks ja sitä muutama vuosi rakennettiin Merihakaa vastapäätä olevissa teollisuuskiinteistössä kunnes keskeneränen projekti vaihtu johki '64-'65 vetteen.

    Navetta tai torppa tai skatta on mesta josta taiteilija Miina Äkijyrkkä , vai mikä Lång se nykyään lienee, tossa justikään häädettiin/ollaan häätämässä. Näin mä ainakin oon käsittänyt, siellä oli vilkasta mooottoripyörätoimintaa, kymmeniä ellei saa pyörää ennen lehmiä.
     

Kerro tästä muillekin!