Vuotava bensatankki.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Bob, 8.9.2004.

  1. Bob

    Bob 1st gear

    Eli tankista tihkuu bensa sauman kohdasta. Olisiko mitään ainetta jolla pitää vuoto aisoissa noin ensihätään ennenkuin ottaa tankin irti ja korjaa tai hommaa uuden?
     
  2. caddy61

    caddy61 Gearhead

    sama ongelma

    Mullakin sama ongelma ryskyssä. Bensamittarikaan ei toimi, vaikee arvioida minkä verran uskaltaa tankata.
    Onko tämä enemmän mopareitten ongelma?
    Nyt on toinen moppe ja sama vaiva ollut molemmissa.
     
  3. caddy61

    caddy61 Gearhead

    sama ongelma

    Mullakin sama ongelma ryskyssä. Bensamittarikaan ei toimi, vaikee arvioida minkä verran uskaltaa tankata.
    Onko tämä enemmän mopareitten ongelma?
    Nyt on toinen moppe ja sama vaiva ollut molemmissa.
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    saippua ,Mäntysuopa on hyvä ja yksinkertaisin .Hikkaa sappuaa vuoto
    kohtaan niin pitää.[/b]
     
  5. Alpegi

    Alpegi 1st gear

    Plastic padding.... Korjasin joskus itsetehdyn tankin sauman ja hyvin piti...
     
  6. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    Mäntysuopa (pala/neste)
    muodostaa lakkamaisen kerroksen, kannattaa vetää alustamassaa siihen päälle niin ei vesi liuota suopaa.
    Saippua ei toimi.

    Kaveri väitti että voisi tyhjänpuoleiseen tankkiin kaataa mäntysuopaa niin se hakeutuu reikäkohtaan (jos on pohjassa kivenisku-reikä). :eek:

    En uskaltaisi kokeilla jos kulkeutuukin kaasuttimelle tai tukkii pensapumpun... :oops:

    Onko kukaan korjannut sikaflexillä saumakohtaa, liukeneeko? PlasticBadding toimii jos kohta ei jousta, lasikuitupakkelia mielummin.
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Lasikuitukitillä olen tankkia "korjannut" menestyksellisesti. Tuttujen mäntysuovat on liuenneet sateella ajaessa ja Suomessahan sataa aika usein. Tuo massa suovan päällä voisi tietysti toimiakin?

    Kitiksi kannattaa valkata "pitkäkarvainen" lasikuitukitti, sillä mikään hienosäätökitti ei jää kunnolla kiinni. Kitin päälle kannattaa vetää normaalisti maali ja massa, niin ei ainakaan pääse vesi tankin ja kitin väliin. Pohjilla ei niin väliä ole, kukas sen näkee.

    Taikinalla leipomista parempi olisi irrottaa tankki ja kuiduttaa se lasikuitumatolla. Vielä parempi olis tietysti hitsata se tai vaihtaa uuteen tai... Mutta kun joskus on rahat ja aika ja vähän innostuskin tiukemmalla, niin pitää tehdä näinkin.

    Mun Mopareissa ei ole tankit puhki menneet, mun Servoletukassa kyllä, kun se keskisauma on väärinpäin, ja kerää kaiken p****n.

    Moparin löpömittarit tuntuu pettävän viimeistään 35 vuoden kohdalla, mutta kun tietää suunnilleen kulutuksen sadalla kilsalla, matkamittarista voi laskeskella, että koska on pakko viimeistään käydä tankilla.

    Silleenhän homma toimii niissäkin, joissa mittari toimii, mutta heiluu kumminkin punasen rajalla suurimman osan ajasta :wink:
     
  8. Chevy59

    Chevy59 3rd gear

    Lasikuituverkkoa ja hartsia,vaikka tankin maatuminen olis jo "pitsi" asteella niin sillä toppaa vuodot kun puhdistaa kaiken irtoruosteen,rasvat ja muun paskan pois.Oon paikannu sillai monet tankit eikä yksikään oo alkanu samasta kohtaa vuotamaan.
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kannataisko korjata tankki kerralla kuntoon näillä bensan hinnoilla????
    Sellaisia kunnon korjauksia tekevät jäähdytinkorjaamot ympäri suomea.
    Tinalla juotamalla saa siitä kohdasta tankkia ikuisen ja jos vielä viitsii sen puhdistaa ja maala/massata niin kestää taas vuosia
     
  10. Lancer 225 2d

    Lancer 225 2d Gearhead

    Ainakaan tuota lasikuitukittiä en suosittelisi ruosteiselle (irtonaiset poistettu ja liuottimella putsattu) pinnalle edes väliaikaiseksi paikaksi. Kesti itselläni käyttiksessä noin viikon ja sitten lohkesi kokonaan pois. Korjauksen olisin tehnyt tinaamalla kirkkaaksi hiotun pinnan päälle, mutta tankki oli lopulta niin huono, että ostin eilen uuden ja sain tänään asennettua paikalleen.

    Dodgeni ehkä alkuperäistä myöskin aika heikossa hapessa ollutta tankkia oli joku korjaillut myös jossain vaiheessa tinaamalla, ja nuo olivat kyllä parhaiten säilyneet kohdat kyseisessä tankissa.
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    saumasta vuotavaa tankkia ei kai yleensä jäähdytinkorjaamot saa kuntoon tai jos saa niin ilo voi olla lyhytikäinen. Paljonko uus maksaa jos sitä saa? tai käyttäri usa-tuonti tankki? Plastic paddin toimii varmaan mutta kitin raja-alueet täytyy ainakin olla puhtaat
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kyllä jäähdytin korjaamot saa korjattua myöskin saumasta vuotavan tankin korjattua.
    Ja sen korjauksen kestosta sen verran että tinaamalla korjattu on erittän hyvä.Tina on hyvä aine siihen koska on hieman joustava/venyvä materiaali.
    Toisin kun mitkään kitit/lasikuidut.
    Mutta onhan se valitetavaa että laatu yleensä maksaa ja kittiä saa halvalla.
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    vuotava tankki.

    itse korjasin vuotavan tankin seuraavasti. ensin "sulattaa" käsissä mäntysuopakokkareen ja painaa sen vuoto kohtaan. tämä eristää bensan tulon. sen jälkeen lastalla sikaflexiä päälle. tämä estää mäntysuovan irtoamisen. kolme vuotta omasta korjauksesta takana ja yhä pitää. normaali polyesterihartsi (mitä on sekä kitissä että myös yleensä kun puhutaan hartsista niin on polyesteriä) sensijaan ei kestä bensiiniä. se "sulaa" pois muutaman kuukauden kuluttua. sen sijaan on olemassa erityisesti bensiininkestäväksi suunniteltua isofstaalihartsia jota käytetään esimerkiksi veneiden polttoainesäiliöissä. on vaan vähän tuhottoman kallista... :(
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

Kerro tästä muillekin!