Vuotava kannentiiviste 6.2D

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Anonymous, 26.12.2002.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Niin,näyttäis siltä että mun Blazerin motorin kannentiiviste vuotaa kun alkaa öljyt ja vedet sekottua.Öljyn täyttöputkessakin on sellaista harmaata smegmaa.
    Mites sitten tiiän vaihtaa oikean tiivisteen kun on kasikone,että kumpi niistä sitten vuotaa?Ei viittis molempia vaihtaa kun joutuu kannenpultitkin vaihtamaan samalla.
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Jos syyläriin ei tule painetta niin vuoto voi olla vesipumpun ja lohkon välisessä pellissä tai sen tiippareissa. Joskus on tullut vastaan vesipumpun siipien takaa puhki syöpynyt pelti. Toinen yleinen vika on haljennut kansi. Siis silloin kun vedet ei lennä syylärin kautta pihalle.
     
  3. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Syylärissä ei näy kuplia,ja vesipumpun levy on ehjä.Keväällä sitä pyörittelin käsissäni kun koneen asensin keulalle.
    Pieni tunne on että se on aapparin puoleinen tiiviste mikä vuotaa.Se oli vaihdettu edellisen omistajan toimesta,mutta pulteista ei tietoa et onko niitä vaihdettu.Haynesin oppaassa sanottiin että olisivat kertakäyttösiä.
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    suosittelen käyttämään aina uusiakannen pultteja vaikka kaverit sanoo että turhaa.kokemuksesta voin sanoa että ne tuntuu ainaki 5,7 diisselissä olevan vain kerran kiristettävät.
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    suosittelen käyttämään aina uusiakannen pultteja vaikka kaverit sanoo että turhaa.kokemuksesta voin sanoa että ne tuntuu ainaki 5,7 diisselissä olevan vain kerran kiristettävät.
     
  6. ford scorpio

    ford scorpio 1st gear

    Jeps...yleenssä diiseleissä kannen pultit on vaihettava jos kantta aukoo..
    Olen nimittäin nähnyt erään koekäynistyksen eräässä volvossa (ei mun remppaama) kone kävi hetken hyvin ja sit alkoi kuuluu napsahuksii ja mylly kävi pätkii ..syykin selvisi helposti kun osa kannepulteista oli katkenna...
     
  7. mjo33400

    mjo33400 Gearhead

    Siitähän se on kiinni miten kiristäää.Käyttyjä pultteja 0,2 kymppiä vähemmän.
     
  8. autoilija

    autoilija Gearhead

    Tai,etene alkuperäisillä pulteilla tee ne alkuperäisjuttu kiristykset ja jätä koneesta riippuen se viimeinen kiristys,jopa kaksi jos kyseessä lämmityskiristys,vanha pultti ei veny ja uusi sen tekee,momentit on AINA laskettu uusille pulteille.
     
  9. kane

    kane 1st gear

    Tässä ehkä osa menee vähän ohi mutta...


    Radiator Caps

    Radiator caps can malfunction like any other component of your truck. If the cap begins holding more pressure than it's designed pressure rating, hoses, gaskets and seals in the coolant system can begin leaking. This happened to me a couple of years ago and I didn't discover the problem until the seal in the water pump had been affected and began leaking coolant. This forced me to change out an almost new water pump.

    Radiator caps are designed to hold pressure because this raises the boiling point of water and helps prevent a boil-over. I'm currently running a 13 lb Stat radiator cap and feel more pressure than this isn't necessary.

    1982-83 Cylinder Heads

    Some 1982-83 6.2L engines experience coolant loss at the lower rear corner of the drivers side head and the lower front corner of the passenger side head. These leaks are caused from a poor sealing condition around a "core cleanout" opening in this head location. This "core cleanout" passageway doesn't carry engine coolant between head and block. It's only there to facilitate manufacturing. GM recommends installing a brass plug kit (GM PN-14077197) , similar to an odd shaped freeze plug in these passageways. The kit includes a plug driver and a set of plugs. You supply the sealant (i.e. Loctite soft plug sealant) and an arbor press. The inside edges of the holes need to be dressed to remove rust and create a smooth sealing surface. If you ever have your 82-83 6.2L heads off for any reason, install this plug kit to help prevent future leaks.



    GM corrected this source of potential coolant leakage starting with the 1984 model 6.2L by eliminating this particular "core cleanout" passageway. This picture shows a 1984 model 6.2L head. This year head does not have the core cleanout passageway. The red circle outlines where the passageway would be on an earlier model.

    Most of the threaded head bolt holes in the engine block deck are open to the water jacket. These threaded holes must be cleaned prior to installation of the head. The best way to clean them is to run an M12-1.75 tap down into each hole, then spray the threads with an oil free solvent or carburetor cleaner.

    Always use new TTY (torque-to-yield) head bolts when re-installing a cylinder head. The new bolts need to be cleaned and then have a thread sealer applied to both the threads and the underside of the bolt heads. This will prevent the threaded ends from leaking coolant and when applied to the underside of the bolt heads, the sealant will act as a lubricant that will help to ensure consistent torque values. This thread sealer is similar to what is used on common household plumbing pipe threads and will allow easy future bolt removal. GM, Fel-Pro and others offer good engine head bolt thread sealants.

    The longer water pump bolts with the 15 mm bolt heads also tap into the water jacket of the block. To prevent coolant leakage, a similar treatment for these bolts will be required when changing the water pump.
     
  10. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Koneen pitäisi olla -89 Vanista,mut eihän sitä koskaan tiedä.Noh,pitää tässä lähiaikoina vaihtaa se tiiviste ja pultit,samalla vaivalla vaihtaa kakkosen nostajat kun pitää ajoittain pientä ääntä.

    Tuon syylärin korkinki vois tarkistaa.Vaikka se pitäis vaihtaa koko paketti,on nimittäin bensakoneen syyläri.Hyvin on vielä toiminu kun ei ole ollu raskaassa käytössä.

    _________________
    Chevrolet K5 Blazer 6.2D+TH350+NP205+D44+12bolt

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: 4x4_76 2002-12-30 19:45 ]</font>
     
  11. blazer

    blazer 1st gear

    6.2 diisselin kannenpulteissa on tiivistysmassa pultin kannan alla ja kierteissä ja pultit pitäis vaihtaa aina(osa pulteista vesitilan kanssa yhteydessä muistaakseni)joten voihan se vesi tulla sitä kauttakin öljyn sekaan? siis pultin kannan alta? puhuinko mitä sattuu?
     
  12. paxton

    paxton 1st gear

    venyvien pulttien eli kertakäyttöpulttien tyypillinen tunniste on että ne ovat osan matkaa ohuempia. ei tasapaksuja kokomatkaa.
     
  13. Samppa

    Samppa 1st gear

    Mun 6.2D:stä tulee nesteet paineella syylarista pihalle,onko kansiremppa edessä vai löytyykö joku muu syy moiseen?
     
  14. Samppa

    Samppa 1st gear

    Mun 6.2D:stä tulee nesteet paineella syylarista pihalle,onko kansiremppa edessä vai löytyykö joku muu syy moiseen?
     

Kerro tästä muillekin!