vuotavat ilmaiskarit tärytestissä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja J-M Partanen, 4.5.2004.

  1. J-M Partanen

    J-M Partanen 1st gear

    MItenkä käy jousitestissä katsastuksessa kun minulla on dartissa ilmaiskarit jotka ei ole toiminnassa eli ne letkut on irti, autoa tunkilta renkaille laskiessa kuului vain suhinaa iskarista, mietin että jos tunkaisi perän ilmaan ja akseliston roikkuessa tulppaisi iskarien reiät, hyödyttäisikö? vai meneekö läpi näin ei tämä käsin painellessa ainakaan löysältä tunnu, kiihdytyksissä kyllä painuu aika syvälle.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: J-M Partanen 2004-05-04 10:26 ]</font>
     
  2. BILBO4U

    BILBO4U 1st gear

    Jos ne iskarit ovat ehjät ja letkua jäljellä, niin tubeleksesta venttiili leikaten irti ja letku sisään ja liimaa väliin ja muita tarvittavia kiinnitysaineita. Sitten paineet sisälle.
    Jos taas ne on rikki, niin eipä taida katsastusmieskään niistä pitää, joten suosittelen vaihtoa.
     
  3. back in black

    back in black 1st gear

    Meni ainakin minulla läpi "tyhjinä"
    Sanoin vielä että taitaa letkut vuotaa kun on niin "löysän" tuntuinen
    Inssi silti kehui niitä hyvixi vaikka ei ollut ilmoja sisällä
     
  4. BILBO4U

    BILBO4U 1st gear

    Mulla oli itsellä vanhassa STW:ssä HD jouset eikä ilmaa iskareissa ja ihan hyvin toimi, peräkään ei roikkunut. Ei katsastusmieskään moittinut.
     
  5. rt68

    rt68 1st gear

    Eiköhän nuo pitäisi läpi mennä, ilmaiskarithan on muuten tavalliset iskarit paitsi että niissä on palje jolla saadaan ylimääräinen "jousi" ja jos niissä ei ole ilmaa toimii ne tavallisten iskarien tapaan jos ovat vaimenninosiltaan ehjät.
     
  6. J-M Partanen

    J-M Partanen 1st gear

    Jos ne sitten menisi läpi, normaali nopea iskunvaimennushan niissä tosiaan pitäisi toimia mutta juuri kiihdyttäessä painuvat eikä ole vetokoukkuaakaan eikä rytmiryhmää niin testataan sitten siltään.
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Joo mutta se vaimmennin osa on yleensä alimitoitettu ja surkea juuri tuon palkeen takia. Ja kun palje on passéé niin yleensä iskariosakin on finito..
     
  8. J

    J Gearhead

    Ei sitä iskaritestiä kannata pelätä. Sehän vaan mittailee jotta kuinka pysyy pyörä tiessä. Eikä ne taida edes hylätä testituloksen perusteella, vaan se on enempi suuntaa antava. Hyvä jos sitäkään.... Just viimeviikolla käytin emännän veljen japsiautoa leimalla, jossa on 4 senttiä madaltava alustasarja ja 40srj renkaat 17" rissoilla. Eteen tuli 55% ja taakse 23%. Alustalla(jouset&vaimentimet) ajettu ~2000km. Kysyin inssiltä että mites se tolleen, niin se tuumas että se on sellasta, taitaa nousta pyörä irti kun on niin jäykkä alusta ja kevyt auto. Leima paperiin, kiitos ja hyvää matkaa.

    Eli periaatteessa samaan tulokseen ois voinu päästä normialustalla jos ois kaikki vehkeet ihan paskana. Tai sitten ei: kaveri käytti 180tkm ajettua autoonsa, jossa alkuperäset vaimentimet ja sai jotain 75% luokkaa iskaritestissä. Mulle tuli 50tkm ajetuilla vaimentimilla vähä päälle 60%... :???:
     
  9. J-M Partanen

    J-M Partanen 1st gear

    Ei tosiaankaaan tarvinnut olla huolestunut tuosta hommelitzista, kehu mielettömästi etu ja takaisikareita. Harmi kun ei näkynyt siinä loppuraportissa niitä lukuja jotain 55 65 siinä ruudulla vilkkui. Saattaapi olla vielä niin että se täristys on niin lyhytkestoista että se ei paljasta iskarin todellista käyttäytymistä isoissa lyötteissä.
     

Kerro tästä muillekin!