Vw golf sähkö flekti pyörii koko ajan

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja hiihii, 2.6.2016.

  1. hiihii

    hiihii 1st gear

    Eli seuraavanlainen ongelma tuli

    Keskiviikkona ajoin autolla ja laitoin auton parkkiin noin klo.15

    Illalla kävin noin klo.19 aikaan ulkona niin ei ollut ongelmia, mutta noin 10 aikaan illalla kun tupakalla kävin niin ihmettelin että mitä helvettoa, oman auton sähkö flekti huutaa täysillä, vaikka ei ajettu 7 tuntiin ja kone on täysin viileä

    Eli auto on vw golf 1.9 TD koneella ja vuosimalli on 1994

    Ei ole tehnyt aiemmin tuota, ja nyt ei sammu ollenkaan vaan pyörisi niin pitkään kun akussa virtaa, ja vaikka ovet pistää lukkoon ja avaimet taskuun, niin pyörii
     
  2. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Flektin lämpötilaanturi sökö. VWssä kun se hajoaa, niin varona pyörii flekti sit kokoajan.
     
  3. hiihii

    hiihii 1st gear

    Mutta miten se voi hajota yks kaks? Auto oli tosiaan seissyt abaut 7 tuntia varjossa jonka aikana ei koskettukkaan....ja itsestään illalla oli lähteny päälle vaikka motti oli varmasti kylmä
     
  4. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Ne vaan hajoaa jossain vaiheessa. Nimimerkillä akku tyhjäksi yöllä ja akku lataukseen niin flekti huutaa nonstop :)
    Se anturi tosiaan hajoaa, niin se flekti pyörii kokoajan vaikka virrat on pois.
     
  5. hiihii

    hiihii 1st gear

    Eli koneena siis 1.9 TD vm.94 autossa....taidan heittää vesilintua koko autolla
     
  6. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    No tuon vaihtaminen ei ainakaan f-astrassa ollut kummoinenkaan homma, ja tuskin osakaan maksaa maltaita, niin varmaan kandee eka koittaa vaihtaa...?

    Tietty jos meni molemmissa pieleen, ni paaliin vaan.
     
  7. MJF

    MJF Double Gearhead

    Anturi on syylärin alareunassa, alavesiletkun lähellä. Uus anturi maksaa alle parikymppiä, eiköhän tuo kannata kokeilla. Kannattaa katsoa ensin minkälainen siellä on, niitä on monenlaisia. Tai ainahan voi nypätä johdot anturista irti, sillä ainakin sammuu.
     
  8. hiihii

    hiihii 1st gear

    Mutta on tehty niin että on anturilta otettu piuhat irti, silti vain hurisee...jotenki epäilyttää että jostai muualta ottaa virtaa, mutta mistä

    Ai että nämä sähkö hommat on niin mukavia :(
     
  9. mukko

    mukko 2nd gear

    Rele hirttänyt kiinni. Perus VW
     
  10. hiihii

    hiihii 1st gear

    Mikä mahtaa olla kyseinen rele? Yrittänyt löytää kaavioita netistä mut tuloksetta
     
  11. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ratin alla vasemmalla missä sulakkeet. Kokeile nyppiä yksi kerrallaan irti ja kun lakkaa niin on oikea.

    Flektin töpselin kun irrotat niin lakkaa se pyörintä. Toki ajaa sillä ei ilman flektiä kannata.
     
  12. hiihii

    hiihii 1st gear

    Kokeiltu on, ja ei vaikutusta....pyörii silti koko ajan vaikka jokaista relettä irti käyttää
     
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Seuraa johtoja flektiltä mihin menee ja ettei oo sulaneet tms. Flekti kuitenkin sammuu kun töpselin ottaa siltä? :D:D
     
  14. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Anturilta johtojen irti otto ei vaikuta, vaan saa aikaan saman kuin hajonnut anturi. Eli flekti pyörii kokoajan. Ainut keino saada se seis, on flektiltä johdot irti.
    Että uhraa nyt se 20€ siihen uuteen anturiin, niin ei tarvii kikkailla :)
     

Kerro tästä muillekin!