WCSC info

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja gremlin, 8.5.2010.

  1. dart69

    dart69 Gearhead

    Pitipä oikeen ilmottautua Vaasaan niin saa kummatkin kertalisenssioptiot käytettyä...

    Jossei sliksejä satu löytymään niin vedellään sitte katurenkailla 8)

    Mutta kortsuja en kyllä kehtaa mennä ostaa niin vedellään sitte paljaalla :oops:

    Ps. Jos vaikka pistäis Vaasan kisojen yhteyteen epävirallisen eteläpohojammaakupin missä sais kertalisenssilläkin pisteitä niin vois olla vähän porkkanaa! Palkinnoks vaikka niitä kortsuja...
     
  2. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

  3. Dartblower

    Dartblower Gearhead

    Sikäli mikäli itse olen enemmälti tua kentällä ollu sekaamas, olen huolehtinut niille kisavehkeille etuajooikeuksia jotka osallistuu kisoihin jos tarvetta on.

    Taisin vissiin olla viä talvihorroksessa viime kerralla :odroll:
     
  4. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    Muistaakseni on parhaimmillaan ollut 6 autoa Cupista,se tekee noin 10-15% Cuppilaisista.

    Testipäivillä saattaa olla 80 autoa ja ei ole tainnut tulla niistä 10-15% ajamaan Cuppia?

    Testipäivien idea alunperin oli saada helpompi ja halvempi kynnys tulla esim Cuppiin.

    Nyt ne kaikki jää testipäiville...
     
  5. JuhaKuu

    JuhaKuu Gearhead

    Ainakin minun kohdalla testipäiville osallistuminen oli se viimeinen virhe, nimittäin muutaman kerran jälkeen aloitettiin oman street-b kilpurin rakentaminen. Sillä ei tosin pysty ajamaan WCSC-street luokassa, koska ei sitä kilpiin enään saa.

    Katuautosta taas puuttuu tarvittavat varusteet, ainakin vielä. Eikä sitä muutenkaan raaskisi ihan kokonaan uhrata varttimailin alttarille.
     
  6. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    Niin,,,jos testipäivillä koko maan laajuisesti käy 3-500 kuskia,nuo kun saisi edes jollain osalla kisoihin niin AVOT!

    Ennemmin se taika olikin että kisoja oli enemmän kuin testejä...
    Nyt testejä järkkää vaikka kuinka moni mutta kisat jää pois.
    Täältäkin alueelta voisi luetella aika reippaan porukan jonka ainoa vaihtoehto mennä testaamaan auton kulkemista oli ilmoittautua kisoihin streetman,C-tai D-ryhmään.

    Siitä se lähti.
     
  7. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Täälläkin löytyy kaapista kaksi pyttyä jotka ajettu Street D ryhmässä. Tosin kisa oli Vaasa Street Race mutta sitä ajettiin rinnakkain West Coast Cupin kanssa.
    Ja auto ei ollut mikään kympin alittaja kun paras aika kirjattiin 14,3 ja kovilla katurenkailla liukastellen..
    :lol:
    Ei ollut vaihtoehtoa missä ryhmässä ajan, tai siis luokassa..?
    Katuautokisaa leimatulla katuautolla silleen että valoista lähdetään kuten kadullakin, eli samaan aikaan, niin silloin valinta on se paras Ree ryhmä!

    Ja varikolla ei milloinkaan katsottu viistoon tällaisen hitaan märkäkorvan pyristelyä kympin alittajien rinnalla. Päinvastoin oltiin mielissään kun joku viitsii tulla tykinruuaksi että saadaan jotakin kaavioita aikaan. Ja on siellä varikolla muutenkin varsin mainio ja hyvätunnelmainen ilmapiiri!
    Katsomossa tosin saattoi olla paljonkin niitä essonbaarin kuskeja joille joku 14 sek auto edustaa suorituskyvyllään lähinnä maatalouskonetta..
    :poff:
     
  8. Teukku

    Teukku 3rd gear




    Tuo mäki allekirjoitan :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:

    Mutt mikä se mahdoton kynnys sitte on.??
     
  9. kime2

    kime2 Gearhead

    Heti aluksi on todettava et chevy2 kirjoottaa vakavahenkistä asiaa noista elämän parhaista asioista :D (missähän se on ite koko talven ollut kun sitä ei oo täällä palstalla juurikaan näkynyt...)

    Noissa Cup-kisoissa on ollut todella mukava käydä,radat on olleet hyvässä kunnossa Porissa on melkein aina ajettu autolle uudet ennätykset,viime vuonna päästiin siellä heti uudelle sekuntiluvulle,se tuntui erittäin hienolle liki kokonaan valvotun edellis viikon jälkeen,katkesi kardaania ja oli muitakin murheita mut niin vaan päästiin Poriin kisoihin ajamaan ja syömään eväitä :D

    Kalajoella oli mahtava pito auto ei vaan toiminut ihan parhaalla mahdollisella tavalla,paluumatkalla mekaanikkoa löylytettiin Ravintola Villiminkin terassilla jääkylmillä mansikka-kime siidereillä 8)
    Siitä sit taisi kiihdytysilta vielä jatkua aamuun asti jutustellen päivän tapahtumista!

    Kauhajoki meillä on muodostunut aina eräänlaiseksi kompastuskiveksi,viime vuonna jarrut päätti lyöpyä yllättäen ja ajat oli kauden huonoimpia mut hyvä reissu silti,paikalla oli useita meitä kovempia autoja!
    Paikalla oli myös liuta od:laisia,mudracerinkin kanssa muutama sana vaihdettiin!

    Porin finaaleissa taas päästiin parantamaan hiukan ennätystä,jopa sen verran et tultiin uusien turvavarusteiden "alaisuuteen",hyvä niin siinäpä saa seuraavissa kisoissa taas joku katsuri lyödä makuulle ja katsoa onko siellä kilpeä vai ei?
    Finaalikisoissa on ollut usein myös todella kovakulkusia autoja etelästä,joita ei juuri pohjoisemmassa näe,etenkin jos missaa Kalajoen SM-kisat!

    Mä olisin myös noiden testipäivien vähentämisen kannalla sen takia et saatais noihin cup-kisoihin lisää autoja!!!

    Ei sillä nyt suurta eroa ole et käykö noilla testipäivillä ajamassa vai ajaako cup-kisoissa,pitäishän se auto olla jonkinmoiset turvamääräykset täyttävä siellä testipäivilläkin ja oman turvallisuuden takiahan näitä turvavarustevaatimuksia on,sen ymmärtää ehkä sitten vasta kun niitä sattuu tarvitsemaan...
    Meillä kun katkes tuo kardaani viime vuonna just ennen porin kisoja niin olipa kannaltamme onni että se kardaanilenkki vaadittiin heti aluksi,sen verran se kardaani siellä alla möyrys et molemmat vaimentajat löi rikki,putket lommolle,pohjaan useita teräviä reikiä ja väänsi se sen lenkinkin vituralleen et ilman sitä takuuvarmasti kabiiniin ois tullut romua ja paljon...
    Sitä huonekaluputkea saa aika tavalla moukaroidakin et saa siihen lommoja,etenkin kun se on kumilenkkien varassa :soosoo:

    Tää oli nyt tällänen "vuodatus" wcsc:n puolesta ihan puhtaan kadunmiesten tiimin puolesta,tiimin joka ei tiedä vielä mihin kisoihin osallistuu mut jossakin kokeillaan tänäkin kesänä,Poriin ei vaan taideta ehtiä ainakaan avauskisaan ajamaan,mut ehkä tullaan kuitenkin katsomaan hyviä kisoja :D

    Rinnewood tuolla kirjoitti et päinvastoin oltiin hyvillään kun joku tuli tykinruuaksi ja samaa me ollaan havaittu ja ehkäpä juuri hyvän ilmapiirin ansiosta on tullut nyt 2 täyttä kautta kierrettyä,eikä ole kuin yksillä testipäivillä käyty ajamassa!
     
  10. SMän

    SMän 1st gear

    Hei!

    Kauhajoen kisoihin liittyen haluan lentokenttää ylläpitävän Kauhajoen lentokenttä Oy:n hallituksen jäsenenä ilmoittaa että kenttä on edelleenkin käytettävissä kisatapahtumille tiettyjä ehtoja ja korvausta vastaan. Toistaiseksi kukaan vain ei ole tälle vuodelle ilmoittanut halukkuutta järjestää kisoja ja mitään sitovia sopimuksia ei ole olemassa minkään tahon kanssa eli mikä tahansa järjestö tmv. voi kisat halutessaan järjestää- jos sitä porukkaa järjestelyihin löytyy. Varmistin asiat hiljattain lentokentän päälliköltä.
    Paikalliset lentokerhotkin ovat tarvittaessa järjestelyissä mukana paikoitus, makkara ym. jutuissa. Näinhän ne hommat hoitui silloin "isojen kisojen" aikoinakin. Tiedän ilmailuharrastuksen tiimoilta varsin hyvin kuinka käy kun vuodesta toiseen sama ihminen joutuu tekemään yhä enemmän töitä yhteisen hyvän eteen. Joskus jaksamisen raja tulee vastaan ja ainut keino elvyttää harrastus on tehdä yhteistyötä muiden kerhojen kanssa.

    Ehtottaisinkin että muutamat kerhot pitäisivät yhteispalaverin kisojen järjestämisen tiimoilta ja yhteistyössä järjestäisivät kisat. Tälle kesälle varmasti vielä ehtisi.

    Tai jos ei kisoja niin kokopäivän kestävä testipäivä sitten :eek:

    T:Sami Mäntyharju, Kauhajoki
    Lisätiedot voi kysellä yv:llä tai 050-5593094
     
  11. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Kiitoksia SMän tiedosta! Tämä oli hyvä tieto ensivuoden kisoja ajatellen. Tähän mennessä on kaiketi ollut yksi ylimääräinen taho välissä joka on neuvotteluja hallinnut sekä jolta näitä juttuja on tiedusteltu, sisältäen hinta ym asiat. Joten jatkossa kenties homma selkenee jos on yksi välivaihe neuvotteluketjussa vähemmän??
    Tämä tuleva kausi alkaa oleen melko valmiiksi käsitelty, ja kauhajokea on myös tietääkseni tiedusteltu. Hintapolitiikkaan taisi kyykähtää joten se jäi pois kauden ohjelmasta. Vapaita viikonloppuja ei ole tulevalle kesälle mutta ensi vuoden kalenterissa on vielä joitain aukkoja..

    Mä nyt ryöpsäytin näppäimistölle myöhäisen ajankohdan mietteeni joka perustuu toisen käden tietojen varaan joten jokaisella on oikeus ja velvollisuus (?) oikaista mikäli virhelyöntejä tuli, tai sitten vetää kunnolla ne perunat hajustimeen..
    :lol:
     
  12. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Tänään on testattu vanha tuttu kotirata! Ajanottolaitteiden säätöä sisältyi myös päivän ohjelmaan. Taidettiin tehdä sellanen loppupäätelmä että 10.7.2010 aiotun Rengonharjun kisan sijaan ajetaankin Vaasassa 1/8 mile kisat samana ajankohtana.
    Kuvia nakkasin muutaman tonne naamakirjan puolelle:
    http://www.facebook.com/album.php?aid=1 ... d70adbe49e
    Pitäis olla auki kaikille joten kirjautumisia tms fanituksia ei pitäis tarvita, mutta tarkistakaa nyt joku muukin että kuvat aukee. Fotkille odottaa niin iso nippu ladattavia otoksia että huomiselle onkin koko päivälle tekemistä..
    Niin ja ne joilla tuo naamakirja on käytössä niin kannattaa vilkaista facebookin 'sunrise cruisers' sivulle, siellä on enemmänkin kuvia tämänpäiväisestä..
     
  13. Cadillac390Man

    Cadillac390Man Gearhead

    Onkos se vielä samassa kunnossa kuin silloin finaalien finaalissa?

    Onko lähtöalue korjattu?

    Mitkä ovat strategiaset mitat nykyään (1/8 kiihdytys & 1/8 jarrutus)? Vai jotain muuta?
     
  14. Akke

    Akke Gearhead

    Tere

    En paikalla tänään olleena mutta joskus siellä tilanetta katselleena voin sanoa että lähtöä todennäköisesti joudutaan siirtämään lähemmäs niin sanottua "varikkoa" koska radan loppu osasta puuttuu pätkä tai toinenkin.
    Mukavaa notta joku vielä jaksaa yrittää ehkä olemme myös mekin paikalla? T.Akke OL 540 Sometime Racing
     
  15. kime2

    kime2 Gearhead

    Hienoa kuitenkin et es tälläisiä kisoja järjestetään!

    Mukaan tullaan useamman auton voimin!
     
  16. tha022

    tha022 Gearhead

    Töitä riittää kovasti niin lähtöalueen kuin radankin kanssa.
    Pitäis kaapia vanhat kumit ja jutut irti ja kumittaa koko homma uudestaan.
    1/8 kiihdytys ja olikohan 380m. jarrutus.

    Ikävä kyllä mun testailut loppui ekaan vetoon, guide plate poikki, mutta minkä nyt koko matkan sutimisella sain vauhtia niin pysähtyy ihan helposti.
    Joten innolla odottelemaan tulevaisuuden kahinoita, vaikkakin "eka" kesä voi olla hieman liukasta. Ei sitä laakista saa samaan kuntoon kuin oli -06.
     
  17. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Nykyinen lähtöviiva sijaitsee montussa ja burnispaikan takana on hiukan isompi monttu, joten mikäli lähtöä siirretään taaemmas niin siitä alkumatkasta muodostuu erittäin mielenkiintoinen.
    Käytiin pari viikkoo sitten mittailemassa kentän nykykuntoa silmämääräisesti, ja Tony otti hiukan vauhtia cityooppelilla. Silloin pohdittiin sitäkin vaihtoehtoa että lähtö laitettaisiin toiseen päähän jolloin nykyinen lähtö/varikkoalue olisi jarrualueena? Tämänhetkisen lähtöpaikan montut vaan jäi askarruttamaan. Normitilanteessa vauhti on siinä kohdassa jo saatu alas, mutta riski on että jos jollakin ei vauhti hidastu niin monttujen jälkeen tarvii lentolupakirjaa. Päädyttiin vanhaan reseptiin.
     
  18. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Saas nähdä miten ensi viikonlopun Porin kisan kanssa käy. Tota laatikkoa ei näköjää millään tonne 440sen perään kiinni saa :mad:

    Kun ihan jokainen asia joka voi pieleen mennä menee, alkaa pikkuhiljaa koko projekti vi***amaan koko läjä. Siis auto :-?

    Katotaan nyt :odroll:
     
  19. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    ^Heivaa se moparin motti sieltä kankaalle ja laita tilalle bbc niin johan alkaa pelittämään :rotfl:
    Sen jälkeen siihen ei enää tarvikaan kai vaihtaa kun koppa niin sehän alkaa ollakin valmis ja vieläpä hyvä :poff:
     
  20. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Päinvastoin, nakkaa se pg sieltä kuikkaan, niin ei tule tuollaisia allergia oireita täysin pätevään mopar tuotteeseen. :poff:
     

Kerro tästä muillekin!