webasto + kiertovesipumppu

Ketju osiossa 'Lisälaitteet ja -varusteet', aloittaja Teemupiira, 25.10.2018.

  1. Teemupiira

    Teemupiira 1st gear

    Sellanen ongelma , että webasto toimii mutta kabiinin tuleva ilma on haaleaa eikä ollenkaan lämmintä, mutta sitten kun kääntää virrat päälle niin alkaa tulemaan lämmintä ilmaa. Itelläni auto on ollut vasta puol vuotta joten webastoa ei ole paljoon tarvinnut käyttää. joten ei tiedä on webasto asennut väärin tai onko siinä jotain vikaa? Vinkkeä kaipaan mistä lähteä tutkimaan?
     
  2. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    mikä auto?
     
  3. Teemupiira

    Teemupiira 1st gear

    Auto on express 3500 duramax -06
     
  4. Kimmeli

    Kimmeli Gearhead

    ei tuttu laite, mutta tsekkaa lämppärin kennolle menevät letkut, onko molemmat lämpimiä vai vain toinen?
     
  5. Teemupiira

    Teemupiira 1st gear

    Onkohan sillä osuutta asiaan kun antoi vikakoodia ect-anturista?
     
  6. JoRkKiS

    JoRkKiS Gearhead

    Tuossa hyviä kaaviota kaiketi https://www.gmupfitter.com/publicat/2006_BB/2006_07_GH_Van_Elec.pdf

    Mitä itselläni nyt ottaa silmään kun tuota äkkiä selasin ja saattaisi sopia taudin kuvaan.
    Lämpötilasäädin saa käyttövirtansa virtalukon kautta. Tämä on normaalia, mutta voiko olla niin, että ei jätä "tilaansa" päälle ? Eli peruskäytäntöhän on aina et lämmöt täysille ja sitten vasta sammuttaa auton, mutta jos ei olekaan "perinteinen" säätönamiskahässäkkä ja tila ei jää päälle ? o_O
    Kunhan arvailen ei mitään kokemusta tästä aparaatista.

    - Jussi
     
  7. Teemupiira

    Teemupiira 1st gear

    joo ei tuo ylävesiletku lämpiä.
     
  8. DslCat

    DslCat Gearhead

    Kaippa se weba on kytketty lämppärikennolle menon väliin; letku poikki ja vesi kiertää weban kautta? Lämppärikennolta paluuletkua kokeilit ("ylävesiletku"), etkä moottorilta syyläriin menevää ylävesiletkua?

    Tuolta löytyy asennusohjeita, mutta jostain syystä ei vesiweballe vaan airtopille vaniin. Silverado Dmaxeihin kyllä.
    http://www.techwebasto.com/phocadow...ive/blueheat/blueheat_application_manuals.pdf
    Europeleissä, kait pahimpina Fiatit kun ovat harrastaneet vesikraanoja, muilla pitäsi lämppärikennossa vesi kiertää solkenaan. Läppien asennot määrää tuleeko A/C-lämppäri-kennon läpi vai ulkoa suoraan.
    Joissain autoissa ainoa tapa on sammuttaa auto oikeilla lämpötilasäädöillä, jopa sisäkierto päällä. Puhaltimen moottorin älyohjaus on helppo ohittaa, mutta läppien on jo työlästä..
     
  9. Teemupiira

    Teemupiira 1st gear

    ai prkl. moottorin syylärin ylävesiletkua kokeilin, pitääkin ottaa uusiksi
     

Kerro tästä muillekin!