Weld kisavanteiden katukäyttö?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja Fastback, 21.6.2008.

  1. Fastback

    Fastback Gearhead

    Weld Racingin Drag 2.0 kisavanteista lukee PRO Race Wheel NOT for street use. Tarkoittanee varmaan ettei hirveästi kanttailla näillä, mutta mitenhän toimisi normaalissa katukurvailussa? Vai onko syytä unohtaa ja jättää vain krääkreis ukoille?
     
  2. lake ender

    lake ender Gearhead

    Noita vanteita en ole katuvehkeiden alla nähnyt, liekö tossa syy.
    Mites nää draglitet tms. kun weldin sivuilla lukee, ettei sovi katukäyttöön?Niitä nyt näkee katuautoissakin. Kevyitä ne ainakin on ja sen myötä herkempiä varmaan vääntymään.
    Samaan syssyyn vois ihmetellä summitin "omia" weldin kopiovanteita. Onkos niitä kellään kokemuksia? Hinta ei oo todellakaan paha.
     
  3. BB Coronet 500

    BB Coronet 500 Gearhead

    Mulla on Dodgessa edessä Weldin Pro Star vanteet drag race only präntillä ja hyvin on toimineet katukäytössäkin (8v.) eikä ainakaan vielä ole vääntyilleet :rotfl: .
     
  4. chevy 2

    chevy 2 Gearhead

    Voi ajella kadulla mutta Weldin herrat laittaa tommoisen tekstin siksi että kun se on huomattavasti kevyempää ja ohuempaa materiaalia(vääntymäherkkyys),niin ei tarvitse korvailla persettään irti jos Alabaman punaniska kanttailee kärrynsä metsään.Ja kun se on kisaosa niin ei tartte annella takuuta...

    Sama pätee suomessa.

    Normaali ajossa uskoisin että menee ihan ok.Koska ei se vanne helpolla pääse kilparadoillakaan(DragRace)
     
  5. RB-440

    RB-440 1st gear

    Weld, kuten muutkin aluvanteet, voipi vääntyä jossain tilanteessa ja ameriikassahan on parempi varottaa ennakolta, ettei firma joudu oikeuteen, kun joku kumminkin sählää.

    Mun muistaakseni kannattaa kuitenkin tarkistaa ainaskin vanteiden kantavuus. Voipi nimittäin olla, että esim. Dragliten kantavuus jää aika naftiksi jollekin isommalle autolle.
     
  6. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Mulla vääntyi weldin draglite vanteet kun aikani kaminolla sladittelin.
    Joo ja ei osunu mihinkään. Mut "normaaliajossa" kestänee ihan ok. Eli urheilullisempaan menoon ostaisin jotain tukevampaa.
     
  7. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Ite kattelin kans noita summittilaisia, mutta löysin kuitenkin nämä:

    http://www.gregweld.com/wheel_detail_ra ... ar_15.html

    Hinta noin samaa luokkaa kuin draglitella tai prostarilla ja näihin sopii ns uudenaikaiset jarrusatulat pyörimään sisälle. Ja sopii ainakin mun silmään :D
     

Kerro tästä muillekin!