West Coast Street Cup 2009

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja gremlin, 16.4.2009.

  1. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Kisat meni sitten loppujen lopuksi vallan mainiosti! 8)
    Kerhon possujuna saapui perjantai-illan aikana pelipaikalle ja himmelit saatiin kasattua melko liukkaasti. Yöpaikaksi varattu mökki oli suorastaan ylellinen, oli saunat ja kaikki mitä saattoi kuvitella.
    Ilta menikin sitten nopiaa kaikenlaisen läpänheiton siivittämänä ja aamulla herättiin virkeänä.

    Vesisateen säestämänä alkoi autojen katsastus heti aamusta. Pienen viivytystaistelun jälkeen rata alkoi puolen päivän jälkeen olemaan käyttökelpoisessa kunnossa. Eikun rallit käyntiin!
    Välillä meinasi tulla muutama tippa vettä, ja välillä sitä tuli ihan oikeasti jolloin odoteltiin josko sitä tulis oikein kunnolla. Jossain välissä ajettiin taas muutama kierros. Sitten taas tiputteli, odotettiin, meinattiin aloittaa uudestaan jolloin alkoi kunnolla satamaan.. Oli vähän ihmeellinen sää koko päivän. No, kun iso sade loppui niin alkoi pian aurinko paistamaan ja tuulemaan hieman kovempaa. Lopuksi rata kuivui, ja lineupissa kärsivällisesti odotelleet pääsivät ajamaan aikansa alta pois.
    Pudotukset menikin sitten kohtuullisen äkkiä.

    Mitään isompia rasvauksia ei tullut, ja välillä käytiin rataryhmän kanssa tarkistamassa joitakin pöllähdyksiä jotka osoittautuivatkin onneksi puhtaaksi vedeksi. No löytyipä eräällä tarkistuskeikalla maaliviivan jälkeen tuollainen 15mm:n kiintolenkkiavain ykkösradalta! :eek: Mikäli jonkun konehuoneesta on sellainen hävinnyt niin kai se jossain on tallella vielä?

    Kisan jälkeen pokaalit jakoon, rensselit kokoon ja iltaa viettämään! :lol:
    Valtaosa meidän porukasta jäi sinne kalajoelle yöksi joten sen tietää mitä siellä taas tapahtuu.. Itsellä turnauskestävyys ei antanut periksi joten saavuin omaan lämpöiseen kotiini ajatuksena heittää muutama kuvatallenne internettiin. Sehän ei sitten oikein onnistunut kun amerikkalaiset on vissiin heränny just ja panneet tuon fotkin tilttiin. Täytyy koittaa aamulla uudestaan joten kuud nait! :wink:
     
  2. cuda69

    cuda69 Gearhead

    jees.vaikka välillä ripisteli vettä ,kisat sujui aikalailla ok.Opel record moparin magnumilla ja keula taivasta kohti oli kyllä päivän parasta antia samoin ku Joni pääsi dusterilla alle 13.ONNEA ONNEA!!!!!!!!!
     
  3. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Hyvät oli kisat kelejä lukuunottamatta, ehkä siks verraten vähän porukkaa katsomossa ja luku harveni vaan päivän mittaan? Pari Datsunia nostaisin esille eli asiallisia laitteita, turboSunny ja dieselZeta 8)
     
  4. skotikka

    skotikka 3rd gear

    Säät ei taas tosiaan suosinu vaikka ajamaanki pystyttiin :) masentava oli todeta et ei autoja näkyny varikolla entiseen malliin ja yleisö oli aika vähissä..

    kisojen selostuksesta täytyy ihan kattojana mainita et olisi ollu mukava aina kuulla kuskin nimi ja auto kunnolla.. ja sitten tietenki ajat kummaltakin, mut ne tais suurimmaksi osaksi kuuluukin ihan jees.. voihan se olla tietenki hankalampi toteuttaa kun ainaki oman kokemuksen mukaan ne autojen lineupit menee vähintään siinä vaiheessa sevon ku ruvetaan niitä autoja ruuvaan varikolla :lol:

    täytyy mainita vielä et ei oltu loppuun asti kattomassa, joten sillonhan se saatto se selostus jo ollaki erillaista..
     
  5. exchevelle

    exchevelle Gearhead

    Kisaan osallistuneena esitän ensimmäisenä kiitokset kisan järjestäjille suoritetusta "työvoitosta". Huonosta ja vaihtelevasta kelistä huolimatta kisa vietiin hienosti loppuun saakka.

    Lajitteluajon vapaa-ajojärjestys onnistui myös johtuen lähinnä suhteellisen pienestä osallistujamäärästä johtuen. Edelleen olen sitä mieltä, kuten ohjaajakokouksessa, että luokittain tapahtuva lajitteluajo on varsinkin suuremmalla kilpailijamäärällä ainut toimiva vaihtoehto. Silloin on tärkeintä päättää etukäteen missä järjestyksessä ajetaan ts kilpailijat tietävät ennen lajittelua mikä on ajojärjestys. Mielestäni tällöin ei edes tarvita järjestäjiä noutamaan kilpailijoita line-uppiin kun järjestys on esim 100-200-300..MP jne luokat peräkkäin. Kun jono line-upissa on lyhyempi niin kauemmalla varikolla olevat voivat tulla kuitenkin hyvissä ajoin esim line-upin takapäähän odottamaan omaa vuoroaan eikä line-up alue ruuhkannu.

    Pudotusajossa ainakin oman luokkani osalta nouto line-uppiin toimi todella mallikkaasti. Samoin informaatio yleensäkin pudotusajon osalta.

    Omalta osalta kisa oli hivenen kaksi jakoinen. Oman ennätyksen (13.00) alitus ei onnistunut vaikka 60ft ajat (1.95) olivatkin parempia kuin aikaisemmin. Joistan syystä 1.vaihteen lopussa oli hivenen "veto kadoksissa" joka söi muut väliajat heikommaksi joten parhaillaan päädyttiin 13.11 lukemiin. Pudotuskisan kolmas sija tietysti oli kohtuullinen tulos. Semissä kun piti varma voitto pilata ottamalla vielä suurempi punavalo kuin vastustaja :x Positiivista tietysti oli myös se kotiin tultiin myös ajamalla takaisin ,kisavarustuksessa :eek:, putket kiinni ja g-forcet alla.
     
  6. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Johan kesti kuvien lataaminen! No, taas tuli pari-kolmesataa kuvaa kipattua öömappiin mutta muutama näytettävä otos jäi silti:
    http://public.fotki.com/Rinnewood/races/wcsckalajoki09/
    :odroll:
    Tuli kokeiltua kuvaamista sarjatulella, 15 kuvaa sekunnissa, mutta kuvien laatu kärsi melko radikaalisti. Onneksi en kovin paljoa sillä ottanut kuitenkaan. Alkaa tuntumaan pikkuhiljaa siltä että kamera menee vaihtoon. Tuo Olympus ei anna yhtään virheitä anteeksi, jopa vanhalla pokkari-Kodakilla tulee parempia kuvia.

    Tai sitten pitäisi perehtyä hiukan syvällisemmin tuohon valokuvauksen jaloon taitoon.. :poff:
     
  7. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

  8. Cadillac390Man

    Cadillac390Man Gearhead

    Täältä kanssa kiitokset rataryhmälle ja järkkäreille.

    Pitoa oli enemmän kuin edellisissä SM-kisoissa! :eek:

    Meitin Raketin uudet ennätyslukemat kirjataan nyt 11,311 & 192,11 km/h. 8)

    ...niin ja tuli pokattua ET Braketin voittopokaali.
     
  9. Cadillac390Man

    Cadillac390Man Gearhead

    Näinhän se on.

    Taitaa toi Olds Delta 88 4d tolppa olla vähiten arvostettu urheiluauto. :lol:

    Tolla isolla komeella ajaminen on nautintoa, menee suoraan ja pienemmät kusee alleen, kun OLDS sanoo räyh. :rotfl:
     
  10. kime2

    kime2 Gearhead

    "ministeritason vehkeitä" :wink:
     
  11. Käkö

    Käkö Gearhead

    Kommee juliste:

    [​IMG]
     
  12. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Kalajoella kävi myös eräs toimittaja kyselemässä tuloksia. Kirjoittaa tiettävästi Keskipohjanmaa-lehteen tai Kalevaan. Tai jopa molempiin. Jos joku bongaa jotakin jutuntynkää aiheesta kyseisissä lehdissä niin olisi ystävällinen teko vinkata tännekin siitä.. :wink:
     
  13. kime2

    kime2 Gearhead

    Oispa ihme jos kirjottais Keskipohjanmaahan :)
     
  14. Samppa73

    Samppa73 1st gear

    Sunnuntain Kalevassa oli ainakin lyhyt juttu ajoista.
     
  15. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    :odroll: ..hmm, jaa että eilisessä lehdessä? No sitä ei saa sitten enää mistään joten myöhässä oltiin asian kanssa!
    :-?
     
  16. F-body

    F-body Gearhead

    Rinnewoodille pisteet kotiin kuvablokin kisatuloksista :D . Porissa on tullut seurattua kisoja vuosia, mutta en ole vielä uskaltautunut viivalle MOPARilla. Jos sitten ens vuonna tai 15.8?
     
  17. Icharus

    Icharus 1st gear

    Onko aikoja nähtävissä missään sivustolla?
     
  18. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Tänks! :)
    Juu siinä oli vaan aika-ajo tulokset. Mutta hyvin siitäkin näkee että monta vetoa saattaa tarvita että sellanen itseä miellyttävä lopputulos irtoaa..
    Rohkeasti vaan viivalle! :wink:
     
  19. 55&64

    55&64 1st gear

    Onko VIP osallistujajoukossa? Muuten kyseessä pikkusen harhaanjohtavaa mainontaa...Kommee on juliste kyllä.
     
  20. kime2

    kime2 Gearhead

    Ei muuta kuin viivalle ajamaan tuo 15.8 rikki :wink:
     

Kerro tästä muillekin!