Huh huh, olihan viikonloppu, nyt jo kerkes koneelle. Keli oli tosiaan helvetin kuuma, melkoiset rapujuhlat oli ehtoolla. Hiukan pelotti toi rata, että mahtaako siihen tulla mimmostakaan pitoa kelin takia, aamulla 9 aikaan näytti jo 35 astetta olevan radassa lämpöä, mut aika kohtuullinen siitä sitten tuli. Hyvää kalustoa oli paikalla, ET Bracketissa 27 auton kaavio, Street Bracketissa 25 kaavio ja todella ilosena yllätyksenä Heads Up, missä oli 14 auton kaavio. Lisäks oli vielä kymmenisen Blacklist kisaajaa ratkomassa järjestyksiä. Ja kolmisenkymmentä prätkää testaamassa. Kaikkiaan oli reilut 100 kilpailijaa paikalla, oliskohan peräti vaan kerran ollut enenpi. Rasvauksia ei ollut ainuttakaan, ja ei muutakaan äksidenttiä. Collaniuksen nopeasta Escortista lensi ekassa lajittelu vedossa ristinivel plutoon ja Järvistön Chevystä takakummi tyhjentyi pudotusten tokalla kiekalla 60 jalkasen kohdilla, onneks sai kuski hallittua vankkurin ja stopattua asfaltille. Ja joku auto oli ottanut hieman valkeeta radan päässä, minkä ripeä ratahenkilökunta sammutti parilla sammuttimella. Siinä tais olla päivän pahimmat tapahtumat. Just noitten rasvausten puutteen takia kerettiin aika hyvin vetämään lajittelu kierroksia, parhaat veti kait 6 vetoa, suurin osa 4-5 vetäsyä. Ei huonosti tolla kilpailija määrällä kolmessa tunnissa! Pudotuksia päästiin alotteleen jossain kolmen kintaalla, ja noin isojen kaavioitten takia meni kierrosten välit aika pieniksi. Eikä toimitsijoitakaan ollut kyllä yhtään ylimäärästä, aika minimillä mentiin. Todella kovan homman teki joka jätkä ja mimmi tässä kisassa, ja vielä noin rajussa lämmössä. Et jos jotain kiinnostaa ens suvena tulla touhuumaan mukaan niin apu olis todella tervetullutta. Tuloset: Street Bracket: I Sven Lindberg, Ford Mustang II Pasi Heikkilä, Plymouth Duster III Ville Ikonen, Opel Speedster. ET Bracket: I Mikko Niemi, Toyota Corolla. II Antti Hautamäki, Chevrolet Chevelle. III Jarno Salonen, Chevrolet Chevelle. Heads Up: I Järvelä Marko, Ford Escort. II Michel Seeck, Dodge Dart GT III Jussi Nurmi, VW Kupla Tosi hienoa oli nähdä Jykän Wheelie Valiantin ekat kiskaisut 32 vuoden huilin jälkeen, ja pelihän oli -79 Porissa samalla kentällä ajetuissa SM kisoissa, mistä oli aika tarkkaan 35 vuotta! Isot kiitokset vielä kaikille hommaan osallistuneille, kuskeille ja mekatsuille, puuhamiehille ja naisille, lentokentän henkilökunnalle ja yleisölle.
Kiitoksia kaikille hyvistä kisoista. Auton kymmenen vuotta sitten ajettu ennätys parani parilla kympillä ja 60 jalkaset parani samaa luokkaa, eli pito oli kyllä mahtava! Lämpö söi tehoa lajitteluissa ja kummassakin pudotuslähdössä kun oli kone jäähtynyt ja kuski taas oppinut ajamaan, meni indeksin alle vaikka nosteli 100m ennen maalia... olis vaan pitäny ajaa täysiä, tiiä mihin tuo vehe olis vielä mennyt. No turvakaarihommiin tässä päästään joka tapauksessa jos meinaa tuolla vielä kisailla! Hyvä kisa kaiken kaikkiaan ja auto pelas hyvin. Kalustoa oli kyllä hienosti paikalla ja mahottoman nopeita.
Joo hieno tapahtuma jälleen. mukava kuulla et muillekin ritti auringonpaistetta. Lomalla pitää olla lämmintä. Suurkiitokset Gremlinille et saatiin käydä pe iltana saunassa ja sit vielä asuntoautoon sähköä et kaljat pysyis kylmänä. No Holo64:n ja mun apujoukot piti huolen siitä että kaljat ei ehtineet edes jäähtyä. Itse kisa meni meidän tiimin osalta mallikkaasti. Eliminaattorin ekalla kierroksella Bundy Garagen autot vastakkain .Molemmat ajoi omat ennätykset,Holo 9,70 ja meikäläinen 10,68. Tallin nopein titteli siis edelleen Novalla. Virallisesti mä voitin kun me ajettiin molemmat alle indeksin. mut tärkeintä ei ole voitto vaan hauskanpito ja kaluston rajojen testaus. Apujoukoille ja muille kavereille myös kiitokset päivästä.
Osaisko joku laittaa mulle yyveenä HeseP oikean nimen niin sais sen lehtikuvaan? Olen Heseltä yyveellä kysyny, mutta se ei ole viestiä vielä lukenut.
Mäki luulin jonku nimen sieltä lukeneeni, mutten kyllä tähän hätään sitä löydä? EDIT: eiku nyt löyty, kiitos vinkistä!
Kyllä oli kivat kisat, eikä kauheesti harmita vaikka punavaloon loppuikin....eikä sekään että oma aikatavoite jäi saavuttamatta....sen verta lähellä kumminkin... Eli katuautolla, katurenkailla ja (Olds)pikkulohkolla aavikkovälityksellä (2,2) oma enkka aika 14,04 ja loppunopeusenkka 164,99...
Tuossapa vielä kisaraporttia ET Bracket kuskin näkökulmasta. Tosiaan kuten jo aikaisemmin sanoin, niin hauskaa oli ja selvisi myös pari juttua, millä ensi kaudella päästään kovempaa. WCSC Pori 26.7. Ja muutama kuva löytyy Tuolta. Pari videota: Omat suhailut: https://www.youtube.com/watch?v=UyxOOS9wE78 Wheelie Valtterin eka lähtö: https://www.youtube.com/watch?v=gZCTtcVs__0 Niin ja se piti vielä sanoa, että olisi hyvä, jos aikakortissa näkyisi myös, onko voittanut vai hävinnyt lähdön. Se, että pääsikö jatkoon vai ei, piti kysellä sitten burnisnäyttäjän toimesta kavereilta, jotka olivat katsomon puolella, kun kuuluttajan kuulutusta ei kuulemma kuullut lähtöalueelle. Muuten homma toimi todella hienosti.
Kaikki kaaviolähdöt ajojärjestyksessä ja hiukan muuta materiaalia osoitteessa http://youtu.be/kybzy0rCtwc
Mikä keleen pikkulohko sulla on? Mulla on '78 Delta 88 461 cid BBO:lla & TH350 & 2,41 välitys ja aika on vain 13,91 s & 161,9 km/h, eikä autokaan paina kuin ~1800 kg. Tosin renkaat ovat 275/60R15 BFGoodrich Radial T/A:t.