windage tray?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja jukka63, 31.1.2005.

  1. jukka63

    jukka63 1st gear

    mopar performace tarjoo jotain pellinpalaa lohkon ja öljypohjan väliin.onko siitä mitään hyötyä jos öljypohjana on esim. milodonin baffled 7 qts.eipä se mitään ihmeitä maksa,mutta tuntuu jotenkin turhalta, kun ei edes ymmärrä tarkoitusta.
     
  2. No se on loiskelevy, jonka ideana on estää kammenpyörimistä hidastavan öljysumun synty kampikammioon. Samalla vältytään öljyn vaahdottumiselta. Tarpeellinen tollainen on vasta 5500-6000 rpm käyttökiekkojen jälkeen / radalla..

    Eli millainen on koneesi? Jos vakio, etkä käy radalla, niin etpä juuri tarvitse.

    Tosin Esson baarissa tolla lienee kiva kehua?
     
  3. jukka63

    jukka63 1st gear

    no, moottori ei ole täysin vakio versio.528 ja pientä ahtoo(alle kilon)kaasut on varuttu jos tulee kiire joskus (plate 250 hp)rataakin on tullu joskus ajeltua hetken verran ahvenistolla ennen kuin bb.camino antautui.että silleen.mun oma kuvitelma on, jos on kunnon öljypohja vaimennettuna ei tarvii ns. loiskelevyä.vaikee sanoo kun en esson baarissa viihdy.
     
  4. No ideana on myös taata riittävä öljynsaanti ö-pumpulle. Kas kun öljy sumuna on pois pumpun tarvitsemasta nestemäisestä öljystä.. Mutta ongelma tulee vastaan vasta kun kierratetään + 5500 rpm ja pitkäään...

    Ton levyn tarvetta voi funtsia autosi öljytilavuuden ja max-kierrosten suhteella.. Isot pojat Esson -baarissa kertoivat, että litra tilavuutta ö-pohjassa per 1000 rpm kiekkoja kestävällä pohjalla..

    eli 5 L = 5000 rpm ja 7 L = 7000 rpm.. Eli jos komboon ei sovi esim alustasta johtuen syvä pohja, ja haluaa kierättää... kannattaa katella loiskelevyä?

    Mutta kertokoon se joka on itse kokeillut käytännössä.. :odroll:
     
  5. jukka63

    jukka63 1st gear

    mullahan on tarkoitus kasvattaa öljy tilavuus johonkin 10l. 528 öljypuolellla luotan milodonin matalaan versioon 7 litraseen ja öljyt tietysti otan tuplasuodittimien ja lauhduttimien kautta kotiin.saattaa pudottaa koneen käynti lämpöjän ihan kohtuullisesatiui?
     
  6. Kai se sumu siellä kampikammiossa jäähdyttää jonkinverran? Varsinkin jos sitten sitä öljyäkin jäähdytetään ? :odroll:
     
  7. Mopar

    Mopar Gearhead

    Siinä Moparin omassa loiskelevyssä on ihan onnettomat louversit, eli niitä pitää avata lisää, muuten se öljy jää vaan siihen levyn päälle, eikä pakene öljypohjaan kuten olisi tarkoitus. Mopella on ainaskin vakio iskulle tuota levyä, 4,15 iskusta en nyt muista.
    Milodonin loiskari on paljon parempi versio ja sitä muistaakseni löytyy 3,75 ja 4,15 iskulle.
    Eikös ne kampuran öljyt oo enempi "naru" maisia, mitkä pitäs leikata pois pyörimästä.
     
  8. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Joo, milodonin levyä minäkin suosittelisin ennemmin kun mopsin. Se on asiallisempaa työtä muutenkin kun toi mopsin jollain kumiprässillä prässätty ohut ryppylevy. Hyöty riippuu myös vähän käytetystä öljypohjasta, joidenkin kanssa tollasesta ei oo hyötyä kun taas toisten kanssa on. Y-lohkosessa moparin isolohkossa ei ylipäätään toi öljykontrolli oo kauheen hyvin hallussa disainin takia, huippuhyväks sitä ei saa millään, iekä se oo niin tarkka siitä, että on vähän huonompikin toisin kun jotkut muut moottorit.
     
  9. challenger500

    challenger500 Gearhead

    Joo ja ihan kokemuksen syvällä rintaäänellä kesällä rakennetusta 500:sta.
    Milodonin loiskelevy EI sitten mahtunutkaan siihen väliin, eli jouduin laikkaamaan auki ja madaltamaan hieman jotta sopi väliin. Oli ilmeisesti tehty jollein 4,5" iskulle + Milodoni omalle pohjalle. että kattoo sitten tarkkaan notta tuloo oikia malli :lol:
     
  10. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Se milodonhan on myös edemmäs ulottuva kun moparin oma, joten sieltä luulis ensimmäiseks ottavan kiinni. Moparin omassakin voi availla niitä slotteja ja tehdä niitä lisääkin, kuten oon omassani tehnyt, mutta kokonaisuudessaan se milodon on niin paljon parempi laatunen, että kannattaa sijoittaa muutama euro enempi siihen. Itekin meinaan vaihtaa sen nyt kun motti on auki.
     

Kerro tästä muillekin!