X-rungon kardaanikulmat

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja zero, 18.6.2019.

1. jart$u

jart$u Gearhead

On, jos ton nyt vääräksi asennoksi haluaa määritellä. on noita samaan tapaan tehty muitakin autoja, esim a-commorode.

2. Oli oikein googlattava. Näin se näköjään on:

3. jart$u

jart$u Gearhead

No tossa kuvassa on tarvike kardaani, siinä on etuputken lenkit eri asennosssa ku alunperin.

4. impala-63

impala-63 Gearhead

Mä luulen että joudun noin just tekemään kun tästä keskustelusta innoittuneena ajoin - 62 impalani pilarinosturille koska se täristämään siinä satasen jälkeen raivostuttavasti. Tulos =
    Kone 3.4* takakenossa
    Etupätkä 0.3* peräpää ylös
    Takapätkä 0.7* peräpää ylös
    Pinioni 3.0* nenä alaspäin

Pitää kokeilla jos laatikkoa saisi shippattua ylöspäin pikkaisen.

5. impala-63

impala-63 Gearhead

Ja tuollaisessa asennossa hän lepää. Keulassa 2" pudotus olat ja muistaakseni kierros pois jousesta.

wilburi, 4d sedan ja zero tykkäävät tästä.
  6. impala-63

impala-63 Gearhead

Shimmailin lootaa ylöspäin ja uskalsin sellaisen 10mm laittaa prikkoja väliin. Melko lähellä lattiaa alkaa loota olemaan. Koneen kulma muuttui 3.4* - >2.9*.

Pitäisi mennä taas kaverin tallilla käymään 4 pilarinosturilla että saisi mitattua kulmat uudelleen.

7. Carpenter

Carpenter Gearhead

Hiano!

8. ftms

ftms Gearhead

Mahtaakohan tuollaisessa olla samanlainen kardaanisysteemi kuin x-runkoisessa Rivierassa? Kaverilla oli samaa vaivaa joka pieneni olennaisesti kun korjasin kardaanin keskinivelen.

9. Sharpie72

Sharpie72 1st gear

Minulla '58:ssa ollut kaksi kesää billet tukilaakeri. Ei täristä ja ihan vakio kardaanilla.

Kerro tästä muillekin!