X-rungon kardaanikulmat

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja zero, 18.6.2019.

  1. jart$u

    jart$u Gearhead

    On, jos ton nyt vääräksi asennoksi haluaa määritellä. on noita samaan tapaan tehty muitakin autoja, esim a-commorode.
     
  2. Oli oikein googlattava. Näin se näköjään on:

    [​IMG]
     
  3. jart$u

    jart$u Gearhead

    No tossa kuvassa on tarvike kardaani, siinä on etuputken lenkit eri asennosssa ku alunperin.
     
  4. impala-63

    impala-63 Gearhead

    Mä luulen että joudun noin just tekemään kun tästä keskustelusta innoittuneena ajoin - 62 impalani pilarinosturille koska se täristämään siinä satasen jälkeen raivostuttavasti. Tulos =
    Kone 3.4* takakenossa
    Etupätkä 0.3* peräpää ylös
    Takapätkä 0.7* peräpää ylös
    Pinioni 3.0* nenä alaspäin

    Pitää kokeilla jos laatikkoa saisi shippattua ylöspäin pikkaisen.
     
  5. impala-63

    impala-63 Gearhead

    Ja tuollaisessa asennossa hän lepää. Keulassa 2" pudotus olat ja muistaakseni kierros pois jousesta.
    [​IMG]
     
    wilburi, 4d sedan ja zero tykkäävät tästä.
  6. impala-63

    impala-63 Gearhead

    Shimmailin lootaa ylöspäin ja uskalsin sellaisen 10mm laittaa prikkoja väliin. Melko lähellä lattiaa alkaa loota olemaan. Koneen kulma muuttui 3.4* - >2.9*.

    Pitäisi mennä taas kaverin tallilla käymään 4 pilarinosturilla että saisi mitattua kulmat uudelleen.
     
  7. Carpenter

    Carpenter Gearhead

    Hiano!
     
  8. ftms

    ftms Gearhead

    Mahtaakohan tuollaisessa olla samanlainen kardaanisysteemi kuin x-runkoisessa Rivierassa? Kaverilla oli samaa vaivaa joka pieneni olennaisesti kun korjasin kardaanin keskinivelen.
     
  9. Sharpie72

    Sharpie72 1st gear

    Minulla '58:ssa ollut kaksi kesää billet tukilaakeri. Ei täristä ja ihan vakio kardaanilla.
     

Kerro tästä muillekin!