Y-block venttiilikoneisto.

Ketju osiossa 'Ford Freak Club of Finland ry', aloittaja hotanpa, 2.4.2013.

  1. hotanpa

    hotanpa 1st gear

    Oil baffle plate näköjään puuttuu omasta koneesta, kuinka tärkeät nämä "öljy pellit" oikestaan on? Entä muut vinkit saada hyvä voitelu venttiilikoneistoon.
    Mikä olisi helpoin tapa löytää TDC y-lohkossa?
     
  2. teros292

    teros292 Gearhead

    Jos tarkoitat niitä jotka on siellä keinuvipuakselin palkkien alla niin eivät ole kovin tärkeitä.
    Jos kansi on irti niin helpompi tehdä silloin tuon TDC:n tarkistus Eli laittaa jonkin stopparin että mäntä pysähtyy hieman ennen yäkuolokohtaa ja tekee merkin dampperiin ja sitten kiertää konetta toiseen suuntaan siihen stoppariin ja taas merkki ja näiden merkkien puoliväli on oikea kohta. Haasteellisempää tehdä silloin kun kansi on paikoillaan. Silloin voi vaikka vanhasta tulpasta tehdä stopparin. Ja tämä stopparihan on tarkoitus laittaa ykkös sylinterille.
     
  3. Hollow Head

    Hollow Head Gearhead

    Puhtaus on puoli ruokaa, eli öljykanavat puhtaiksi ja öljypumppu kuntoon. Ja jos nokka-akselissa on keskimmäisessä laakeripinnassa öljyura, niin aina vaan paranee. Yleensä nuo Y-lohkot taitaa hukata öljynpaineet jos eka nokkalaakeri on kulunut tai öljypumpun putken tiiviste vuotaa ja pumppu imee ilmaa. Ja tietysti kannattaa tarkistaa keinuvipuakselit ja itse keinuvivut. Ne kun kuluu alapinnaltaan, mikäli voitelu on jossain vaiheessa ollut puutteellinen.
     
  4. hotanpa

    hotanpa 1st gear

Kerro tästä muillekin!