Ylä tukivarren puslat ja niiden irroitus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Selli, 11.7.2003.

  1. Selli

    Selli Gearhead

    Voi kamala paikka sentään!Millä ihmeellä saan ylätukivarren puslat pois.Alatukivarsien puslissa meni 4h ku vaihdoin ne.Oli meinaa kovassa.Jos täällä on joskus noi jo käyty läpi niin kertokaa niin etsin.Jos jollain omakohtaista kokemusta nii nyt olisi apu paikoillaan!!
     
  2. Selli

    Selli Gearhead

    Niin ja auto on -78 camaro (samat taitaa olla monessa gm:ssä noi puslat)
     
  3. Selli

    Selli Gearhead

    nyt on puslat vaihdettu.Prässiä en tarvinnut vaikka olikin käytettävissä.Eli yksinkertaisesti vaan "use extreme aggression on this job" paska homma mutta tulipahan tehtyä. :smile:
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Itse olen käyttänyt seuraavaa keinoa Malibun takatukivarsien puslien irroitukseen: Porataan ensin se puslan kumiosa pois. Eli vaikka 12mm terällä muutama reikä kumiin, että saadaan se löysemmäksi käsitellä. Sen jälkeen irroitetaan kumi vaikka paksulla ruuvimeisselillä vääntäen. Tämän jälkeen sahataan se kumin ympärillä oleva metalliholkki VAROVASTI halki akselin suuntaisesti rautasahaa käyttäen. Terä irti, holkin lävitse ja terä kiinni.. Sitten sahaamaan. Tässä kannattaa tosiaan varoa, ettei sahaa vahingossa tukivarren reikään koloa. Kun holkki on halki, niin se lähteekin näppärästi irti.

    Uudet puslat olen saanut paikoilleen isossa ruuvipenkissä puristamalla.

    Anssi
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    jos ei projektin kanssa ole kiirus niin kannattaa nakata tukivarret vähäksi aikaa vaikka saunanuuniin niin kumipusla palaa ilman tuskia pois.
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mutta eikö se rauta menetä jännityksen kun se "poltetaan" pesässä. Eli menee pilalle!
     

Kerro tästä muillekin!