Yleistä rover v8:sta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja retox, 14.9.2014.

  1. kime2

    kime2 Gearhead

    2T koneen kannet nuo ei ole.
    Itse veikkaisin pösöä.
     
  2. Rover v8

    Rover v8 Gearhead

    Netin tutkimusten mukaan tojotan kansi ois 1:1 tuon kuvan kanssa..

    Se että koneista on 2T-??? versiota, niin sitä en tiedä paljonko eroa noissa kansissa on keskenään. Mutta 2T ja 2T-B kansi eroavat pikkusen toisistaan jo kuvien mukaan..
     
  3. Galaxie61

    Galaxie61 Gearhead

    toistan itseäni ainaki kerran. 8)

    eikä tämä ole arvauskilpailu, rakentaja ehkä kertoo asiasta kun kaikki on valmista.
     
  4. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Jäämme kaikki odottaan Custom Made V8 motin valmistumista!
     
  5. minorv8

    minorv8 Gearhead

    En tarkoittanutkaan että kävisi heittämällä. Kaiken karvaisia vaihtoehtoja on maailmalla heitelty mahdollisiksi aihioiksi Roverin lohkon päälle mutta jos ne mitoiltaan passaisi Roverin sylinerijaolla/koolle niin sitten joku muu mättää.
     
  6. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    ^ Kannen pultit? Aikoinaan täällä gurut laittoi Lotuksen 16 venasen kannen 2.3 Vauxhallin mottiin. Muuten natsasi kansipaffin mukaan hyvin, mutta pulttien kohdalta ei. Kuitenkin saivat sen sopimaan eli kanteen uudet reijät tai lohkoon? En tiedä miten, mutta ei siis mahdoton rasti jos pultin paikat ei paljoa heitä?
     
  7. minorv8

    minorv8 Gearhead

    Kannen pultit, työntötangot, vesikanavat, öljykanava sun muuta nyt tulee ekana mieleen.

    Onhan noita "helppoja" muutoksia, perinteisen Minin lohkon päälle käy BMW K-sarjan prätkien kannet, mm. 3 kannen pulttia sopii suoraan ja muita pitää vähän siirrellä. Sitten pitää muuttaa nokkien pyörimissuunta ja värkätä pari muuta jutskaa. Mutta saa toimimaan...
     
  8. Rover v8

    Rover v8 Gearhead

    Tutustuttu tojotan 2T kansiin.

    Sylinterijako 8mm pielessä vs roverin lohko.. Tojotassa n:100mm ja Roverissa 108mm.

    Kyllä ton kannen sinne saa sovitettua jos reikiä pirraa ovaaliksi tai tekee uudet. Keskimmäinen pultinreikä pitää kannen koekasauksessa kohdallaan, mutta mitäs tapahtuu päätimmäisille sylintereille kun rupeaa venttiilit vippaan keskilinjasta sentin ellei parinkin luokkaa.. :rotfl:

    Itse en kyllä kasais moista viritystä, ei kyllä virtaukset enään ole optimaalisia..
     
  9. Galaxie61

    Galaxie61 Gearhead

    taisin kyllä sanoakkin ettei se siihen käy. :soosoo:
     
  10. retox

    retox 1st gear

    Hohhoijaa, offroadpajalle koittanut soittaa pari viikkoa ilman että kukaan vastaa ja karaasiltakaan eivät vastaa. Olisko kellään ollu öljypumpun tiivistettä ylimääräisenä? Olevinaan ois kiire niin ei kerkeis ulkomailta tilata :s
     
  11. minorv8

    minorv8 Gearhead

    Mulla voi olla mutta olen viikon verran reissussa. Saan tsekattua sen vasta ensi viikolla. Brittiosa Kotkassa ja Lahden Laatuvaunu vois olla myös tarkistamisen arvoiset. Voi olla että saat ostaa koko tiivistesarjan.
     
  12. retox

    retox 1st gear

    Ebaystä täydellisen tiivistesarjan tilasin, mut ei siel sitä tiivistettä ollu. Laakkoselta löyty onneks hyllystä. Eipä oo ikinä tarvinnu ilmata öljypumppua kun nytten. Eli porakoneella pyöritin akselia ja piti käyttää öljynsuodatinta löysällä ymm. Noh lähti nousseen loppujen lopuks, joten kaikille tarkkaavaisuutta..
     
  13. maddis

    maddis Gearhead

    Itse olen ilmannut kansirempan jälkeen öljypumpun paineilmakäyttöisellä jarrujen ilmaajalla.

    Eli öljynpaineenvalon kytkin pois pumpusta, siihen sit kumiletkusovitteella em. ilmaaja. Toinen vetää alipainetta pumppuun ja toinen sitten starttaamaan. Ei tarvinnut montaa sekuntia startata kun oli jo öljyt pumpussa. Tietysti varmistetaan ettei kone lähde käyntiin ottamalla vaikka päävirtarele pois tms.

    Näin ei tartte sotkea ajoitusta jos sattuu tarttea ilmata pumppu jostain muusta syystä. Normiöljynvaihdossa ei ole itse tarvinnut.
     
  14. holstwhi

    holstwhi Gearhead

    pora kiinni akseliin niin saat paineet
     
    Muokattu: 27.7.2016
  15. minorv8

    minorv8 Gearhead

    Ei oma kone öljynvaihdon yhteydessä tarvi mitään ilmauksia. Uusi filtteri öljyä täyteen ja kone käyntiin. Paineet nousee muutamassa sekunnissa. Toissa päivänä pyöritin jakopään kopan vaihdon yhteydessä paineet koneeseen. Sama juttu, filtteri täyteen ja akkuporakoneella pyöritystä. Tais vaatia vajaat 15 sekuntia. Vaseliinin kanssa en ole koskaan lätrännyt, aina on akkuporakone riittänyt nostamaan paineet.
     
  16. Rover v8

    Rover v8 Gearhead

    Mää kyllä jättäisin tuon pumpun vaseliinitäytön pois.. Eise ole voiteluaineena niin hyvää kuin öljy. Sitä en tiedä miten se liukenee moottoriöljyyn..

    Kuten Minorkin tuossa sanoi, suodatin täyteen öljyä ja jos haluaa niin öljynpaineanturin reijästä laskee vielä öljyä pumpulle. Sit porakoneella pyörittää pumppua, niin nousee paineet. 230V porakone on monesti parempi kun aukkukäyttönen, akkukäyttösessä ei tule riittävästi kierroksia tuonne että rupeaa imemään.. Koitettu useammalla akkukoneella.
     
  17. Rover v8

    Rover v8 Gearhead

    Jokos se 68corvette taikoi tästä tekemästään roverin myllystä 300hv? :D
     
  18. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    [​IMG]
    Niin, no onhan tuossa keinuvipuhärvelin alla kannessa joku valumerkki numeron lisäksi. On vaan sen verran epätarkka kuva ettei logosta saa selvää.
    Kyllä se voisi olla toyotan teq-logokin mutta jos ei kerran ole toyon kansi, vai eikö se ole toyon 2T-G kansi?
    Harvinaisempi V-sarjan koneen kansi?
    Noita kansien päätyjä taitaa olla koneistettu ja ja muutenkin vähän muokattu vai hämääkö kuva vaan. Jotenkin vaan näyttäisi hiukan erilaiselta loppuun nähden.
     
  19. dart -66

    dart -66 Gearhead

    2/3TC:n kannet näyttäisi olevan, päätyjä koneistetty ja taitaa olla oikean puoliskon kannen pääty muokattu vasemman kanssa kaveriksi. Ts. kannet ovat eri päin tuossa lohkon päällä...

    villi arvaus....
     
  20. zejk

    zejk 1st gear

    Perjantaina penkitetty viimeinkin Sierra. 140kw löytyi takapyöriltä eli ihan ok lukema mielestäni.
     

Kerro tästä muillekin!