Yleistä turbiinista ja huollosta.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja wiltzu, 11.9.2008.

  1. wiltzu

    wiltzu 1st gear

    Elikkäs tuo minun projekti 5,7d + th 700...

    Turpiini sinne väliin pitäisi tunkea. Onko turpiineissa eroja? nähnyt puhuttavan stall speedistä? WTF :eek: ?

    Millainen ropelli tuonne meikäläisen sydemiin kannattaa tunkea, tulee vanin runkoon kiini eli 2000kg massaa menossa.

    Tuli tuon th700 lootan kanssa turbiini, öljyä siellä näyttäs olevan sisällä, kippaanko mäkeen ja kaadan uutta tilalle? Onko jotain muuta miten sen pitteisi / kannattaisi huoltaa?

    Näkeekö turbiinista päälle päin jollain tapaa, että onko se parempi verkonpainona kuin alkuperäisessä käyttötarkoituksessa?
     
  2. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Diisselikone tahtoo oman turbiinin... (semmoisen mikä kestää premmin tärinää kuin bensakoneen vastaava)...
    Muuten turbiinilukko lopettaa toimintansa pian (näin minulle on kerrottu).
     
  3. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Onko sinulla minkälainen adapteri? 5.7:ssa on BOP-jako ja Th700 on Letukkakaavelilla.. Dieseli tärisee aikalailla. Kuulemma adapterin pitäisi olla siksi aika tukeva..
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kokemuksesta 5.7DX suburbanissa niin 6.2 koneen turbaanin ("6 perseinen") stalli pikkasen liian alhainen!! 5.7 on lyhyt iskuinen ja tykkää kierroksista enemmän kuin pitempi-iskuinen 6.2 kikkara. Tollaseen kannattais laittaa "7" perseinen HD malli jossa juotetut pumppupyörän eli sen "perseen" siivet ja joka antaa parisataa kierrosta enemmän stallia.
     
  5. wiltzu

    wiltzu 1st gear

    En oo loppuun asti suunnitellut, 4mm lattaraudasta varmaan teen.

    Mulla kaksi turpiinia on itellä, en vaan yhtään tiedä mitä värkkejä ne alun perin on. Mulla vanissa nyt tällä hetkellä on Nissan Patrol 3,3l + th350, siellä oleva turpiini on nyt varmaan ihan ok kestävyydeeltään. Toinen turpiini tuli tuo 700 mukana. se voip tietysti olla joku mallia pensa kone.
     

Kerro tästä muillekin!