yli vaihde nalkkaa kiinni

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja caprice85, 16.7.2010.

  1. caprice85

    caprice85 1st gear

    terve, ostin tuossa itelle pontiac transport vm91 3.1 koneella, autossa sellainen ongelma että ylivaihde nalkkaa kiinni, ajelin autolla, ja maskun kiisanpirtin kohdalla, nakkasin piku d:n ja jarrutin, auto sammui ku pysähdyin. Käynnistin uudestaan ja laitoin pykälän päälle niin heti sammui, aivan kuin kytkin polsin olisi ylhäällä. jouduin odottamaan noin 30 min ja sitten laatikko suostui toimimaan, olen ajellut nyt pelkällä pikku D:llä eikä mitään ongelmia ole ollut, ja laatikko vaihtaa todella hienosti. Olisko jollain neuvoa antaa. Kiitos asiallisista vinkeistä
     
  2. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    Veikkaan että lukkoturbiini jää päälle, solenoidin vaihto tai liitin irti laatikon kyljestä.
    Jos ottaa liittimen irti niin kulutus nousee pikkasen ja laatikko käy vähän
    kuumenpana kun luistaa kokoajan.
     
  3. caprice85

    caprice85 1st gear


    pitääkö solenoidin vaihdossa ottaa laatikon öljypohja irti, onko vaikea vaihtaa. eikö nuo öljyt tarkisteta lämpimänä, käydään kaikki vaihteet läpi ja jätetään n:asentoon. ja öljyjen lisäys vissiin tapahtuu kone käynnissä. kiitos vastauksesta
     
  4. Big_Easy

    Big_Easy 1st gear

    Pitää ottaa askista öljypohja irti. Solenoidin vaihtaminen on suht helppoa, 2 pulttia irti ja vanhat johdot poikki (uuden solenoidin mukana tulee ruuviliittimet ja OHJEET). Samalla kannattaa vaihtaa öljynsuodatinkin, ja tietysti öljypohjan tiiviste ja putsata öljypohja. Vaikeintahan tässä hommassa on kerätä ne vanhat öljyt talteen. :D

    Mulla ainakin lukee noi öljyn tarkastus/lisäämis ohjeet lootan öljytikussa (aski TH200-4R).

    Mullakin oli samanlaiset oireet ku solenoidi oli hajalla. Lyhkäsillä matkoilla ei ollu ongelmia, mutta ku ajo yli 20km niin lukko jäi päälle.
     
  5. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    etuveto askissa solkku ei ole tavallisen öpohjan alla vaan vetari pois,sieltä koppa pois koska venakoneisto on siellä ,ja solkku siinä kiinni.
     
  6. ford59

    ford59 1st gear

    Ikävin vaihtoehto on että turbiinissa on rihlat kuluneet hampaille ja irroitus takertaa niihin. Solkun vaihdosta on helpoin kyllä aloittaa.
     
  7. Paasikivi

    Paasikivi 1st gear

    TCC solenoidi

    Jep, etuvetosen turbiinilukon solkku on lootan päädyssä venakoneiston kannen alla.
    Kandee ostaa tosiaan vaan sellanen solkku joka liitetään vanhaan johtosarjaan, on meinaan vittumainen jobi pujottaa se liitin joka tulee lootan kyjestä ulos.

    Tossa aika hyvät kuvat/ohjeet:
    http://www.v6z24.com/howto/tcc
     
  8. caprice85

    caprice85 1st gear

    Re: TCC solenoidi



    kiitos vastauksista, pitänee aloittaa siitä, täytyy korjausopas vaan hankkia ensin
     
  9. caprice85

    caprice85 1st gear

    Sellaista vielä, missä kohtaa se johto tulee vaihteistosta ulos, että saisi sen solenoidin pois toiminnasta, niin vois käyttää sitä isointa vaihdetta pelkäämättä että solenoidi jää jumiin.
     
  10. ford59

    ford59 1st gear

    Liitin on laatikon etupuolella, helpossa paikassa.
     
  11. caprice85

    caprice85 1st gear

    selvä, katselin tänään niin löysin laatikon etupuolelta vihreän liittimen johon meni 2 johtoa, ajattelin eka että onko pruutusvalon kytkin, mutta jos on se piuha niin nappaan irti, niin saan bensa kuluja hiukan pienemmäksi
     
  12. ford59

    ford59 1st gear

    Se on varmaan oikea liitin. Bensakulut kyllä nousee jonkun prosentin kun turbiinilukko ei enää kytkeydy liittimen ollessa irti.
     
  13. caprice85

    caprice85 1st gear


    joo niin nousee, mutta se on pikku vaiva homma ku se että lukko jumittaisi liikennevaloihin ja auto jäisi siihen. kiitos neuvoista
     

Kerro tästä muillekin!