Yllättäviä moottorivalintoja

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja heikkisj, 2.11.2010.

  1. kuutio

    kuutio Gearhead

    tossa yks vanha starbu muisteli että tampesterissakin pyöri 70kyt luvulla
    rotke kingsway siipipeli motorisoituna rajulla tonniviissatasella beeämceeriekelillä :rotfl: :rotfl:
    että KUKA TUNNUSTAA :poff: :poff:

    ilmeisesti laulukuoro oli rahapulassa lainannu ton myllyn kaikkien rakastamasta lelulandseerpapaketterista
    hämeenkadulla kruisatessa oli pesää ollu luvassa vielä hyvin, mutta viimestään nokian motarille kiihdyttäessä oli tytytkin ruvennu ihmettelee :poff: :poff:
     
  2. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    BMC:stä en tiedä mutta vaikka uutena sai ostaa moisen Perkinsillä. En tiedä nuijittiinko ne kasaan Suomessa vai esim. Hollannissa, minulla on jossain hollantilainen -56 Plymouth Perkins -kombinaation myyntiesite.

    Jos moottoripyöristä puhutaan on tämä hemmo aika kova:
    Allen Millyard I: Kawasaki V12
    Allen Millyard II: Viper-bike
    Allen Millyard III: Kawasaki 5-inline
    Allen Millyard IV: Kawasaki V8
    Jätkä tekee noita autotallissaan perustyökaluilla, aika vaikuttavaa...


    Täältä löytyy muutenkin aikamoisia laitteita:
    V8-bikes

    Ja makuasioitahan nämä mutta tmä on mielestäni yksi karvaisimmista kilpapyöristä ikinä (vaikka onkin vain 500-kuutioinen):
    Moto Guzzi V8
     
  3. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Sen verran tuosta KustomSTW:n autosta sen verran, että myynti-ilmoituksessa mainittiin olevan 3.3l versio. Eikös se alunperin ole RS60 eikä MS65?
    Tuollaisen saaste-SBC:n istuttamisessa kyseiseen autoon ongelmaksi tulee iskutilavuuden liika kasvaminen. 2,6l vertailumoottorina ei kovin suurta saa vaikka tehojen (alkup. 140hv) ja painon (195kg) suhteen se ei olisikaan ongelma. :odroll:
     
  4. TopiCa

    TopiCa 1st gear

    TopiCa, ootko nähnyt lehtijutun siitä Aussin prätkästä missä oli V2 mikä oli sahattu Spitfiren Merlin motista. Tais olla Street&race joskus vuosia sitten=
    -----------
    Ei ole tuttu juttu mutta Aussit tekee "vaikka mitä"! Se V2 jonka näin oli SBCn pala ja proto, ja etsivät tekijää/valajaa Kalifornian alukansi paikoista tehdäkseen V2 koneita sarjatuotantona. Taisi kuolla koko idea.
    Aussit teki Volvo B18 alukansiakin rallisarjaan '60 luvulla. Ja maineikas ja menestynyt Brabham F1 pata oli Buickin alu V8, josta poiki Rover.
    PS. rebel58 - Tehdäänkö nopeat kaupat sun P1800 Vulvasta? Meen Ruottiin nyt torstaina, voisin vilkaista samalla.
     
  5. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Ei tehdä nopeita eikä hitaita kauppoja Pyhimyksestä eikä Floridesta.
    Mä tuon sen takas Suomeen jos kaikki hommat lähtee rullaa vähä paremmin.
    Yök toi väri Sharkin kuvassa. En tiennyt että tota baby shit ruskeeta sai Pyhimykseenkin. Mulla oli ton värinen 145 piilofarkku siihen aikaan kun Pyhimys ja Floride maalattiin 70-80 taitteessa. Faija ehdotti että maalattais samalla ruskealla. Ei helvetti maalattu! Floridesta tuli passatin metalli hiekan värinen ja Pyhimyksestä tietty punainen.
    Noi sekä Jagge on ollut org valkoisia. Pitäis kai "entistää" ne joskus.
    Niin ja kun The Jag saa 4-2-7 bbc räyhämotin niin toi nyt Jaggessa oleva akkalohko sbc joutais Pyhimykseen, eh?
     
  6. pas2

    pas2 Gearhead

    Ei ainakaa haise köyhälle :poff:
     
  7. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    juu ei. rikkaalle haisee matkalaukkukutosen pakokaasu :rotfl:

    nimim blueflame pura ja kokoa...
     
  8. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Jos ollaan ihan tarkkoja, se oli Buickin alumiinikoneeseen perustuvasta Oldsmobilen koneesta tehty
     
  9. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Tuli mieleen, et jossain kasissa oli joskus pikkukuva jostain näyttelystä (sema-show?), mis oli '70 tai '71 Swinger viperin veekypällä. :eek: Tiedä sitten miten yllättävä ratkaisu tuo on, mut ei varmaan ainakaan tavanomaisin. :)
     
  10. Fastback

    Fastback Gearhead

    Pohjanmaanlakeuksilta tulee mielestäni suurin yllättäjä. Musta A-kuuppa Ford ja Fordin pikkulohkolla! Yllätyin aika perusteellisesti.

    Onnitteluni kulttuuriteosta.
     
  11. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    American Car Show:ssa oli tommonen v10 swingeri myös, kone tais olla alunperin jostai moparin trukista, mut niinhän se on viperissäkin..! Siis ihan suomikilpinen peli, jostain itärajan suunnalta muistaakseni. Se oli varmaan eka ja ehkä edelleenkin ainoo mopar V10 klassikko suomessa?
     
  12. cba

    cba 1st gear

    Multa löytyis modattu öljypohja ja moottorikiinnikkeet chevyn pikkulohkon sovittamiseksi Fury III:een 8) :lol:
     
  13. Fireball

    Fireball Gearhead

    Ylivieskasta pohjois-pohjanmaalta oli toi Swinger, en tiä missä nykyään majailee auto, rakentaja on kyllä rantautunut sinne syvään etelään.
     
  14. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Modaa ne kuusakosken lavalle. :lol: :poff:
     
  15. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Muistini on hieman lyhyt, mut se kuva kyllä saattoi olla american car show:stakin. Ku aattelin että ei kai suomessa kukaan tuollaisia... :odroll:

    Mut toi olis kyllä härski nähdä livenä. :eek:
     
  16. cba

    cba 1st gear

    Joo, Ylivieskassa on tämä kyseinen kampe edelleen tallessa. Ollut ainakin Oulun ja Helsingin näyttelyissä. :wink:
     
  17. pas2

    pas2 Gearhead

    Kah, oivalsit.

    En ole havainnut tuollaista.

    Muistutetaanpas:
    Suunnittelemani takaikkunatarrakin puree:
    "Köyhät hakee Saksasta ja persaukiset ajaa dieselillä"
     
  18. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    itte oon gm suoran kutosen purkanu ja koonnu ja ajanu sen jälkeen vuosia. kuulemma taksikäytössä tosi ongelmattomia varsinkin verratuna vastaavan ajan kaseihin. nykymittapuun mukaan kai suurikulutuksisia. ittellä vei tollanen 11L
     
  19. -nikke-

    -nikke- Gearhead

    http://www.cruisingnight.tk/index.p...ask=view&id=59&Itemid=29&limit=1&limitstart=1

    Tossa alarivillä tuosta yksilöstä pari kuvaa.

    Mitähän tolle nykyään kuuluu?
     
  20. MJF

    MJF Double Gearhead

    Samalla omistajalla kaiketi vieläkin, ainakin lärväkirjassa näkyy olevan kuvia. Alkujaan Ylivieskasta.
     

Kerro tästä muillekin!