Ympäristön suojelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja alteredmag, 14.1.2008.

  1. kt9001

    kt9001 Gearhead

    Just niin se toimii, missä toimii.
    En löytäny tästä intter-netistä sähköuutista, mutta otan näpytellen pätkän paperiversiota, SS la 23.2, kotimaa:

    Sanoo 3 vuotta sitten valmistunut Forres 2020 -selvitys.
    Juttu jatkuu

    Alakaa olemaan sitä kaliiperia nämät pikku "oho-eiku"t, että äkkinäinen luulisi kohta älyn orastavan tunkkasemmallakii viheriöllä.
    Että se ei oo ihanjees, jos Suomen pitäsi alakaa käyttää vuorovettä, hiekka-aavikkotorneja, osmoosivoimalaa ja mannerlaattojen liikettä sähköntuotantoon ihan vaen siks, kun hippikaverit pössyissään on sillai keksiny.

    Alakaako tässä näkyä nyt tulos siitä, että kun osa "tynkkysistä" on ollu jo kaksi sukupolvee, parhaat kolmatta, ilman kosketusta ihmiselämään, pelekästään pööpöilemässä kivitalossa kitupalkalla lappusten leimaajana, ainoana huolena se, että pysyis "näissä piireissä".

    Loppukevennys, kotimaaosastolta:
    Siis uutinen, ei vitsi, mutta ympäristö on nyt suojeltu, kun keskitytään huolella tarkkailemaan Lokan valasparvia, ja kait se Tornin ikkunasta hoituu Itämerikii.
     
  2. RB-440

    RB-440 1st gear

    Hybriidipirssi on hesarin mukaan voittanut ilmastonystäväkilpailun. Kaikenlaisia kivoja tuloksia voipi lukea tuolta taulukosta:

    http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Vuoden ... 5234181670

    Tossa vaan katselin taulukosta, että jos hybriidi kuluttaa maantiellä 5,43 litraa satkulla, niin miten se voi tuottaa vähemmän hiilidioksidia kuin muut autot, jotka ton saman taulukon mukaan kuluttaa maantiellä vähemmän bentsiinilitroja?

    Kumminkin kaupunkikulutuksen puolella pienempi pentsiinimäärä näemmä tuottaa pienimmät hiilidioksidit ihan niinku maalaisjärjellä pitäiskin.

    Eli mitäs mä nyt taas en ole tästä moternista tekniikasta ymmärtänyt?
     
  3. nyffikaakoo

    nyffikaakoo 1st gear

    Rupee jotenkin kuulostaa huvittavalta kun sanotaan sana "Hallitus", vaikkei Oras Tynkkystä vielä olekaan mainittu...

    Jo nyt näen sieluni silmin Oras Tynkkysen istumassa jossakin Töölönlahden takuisen laskuojan reunalla ja seuraamassa vuoroveden nousua ja laskua...ja kohta seuraa pääministerimme soutaja-Matin (sukunimi unohtunut) tiedotustilaisuus vuorovesi-ilmiön hyödyntämismahdollisuuksista maaseudun ojissa sekä juhlallinen lausuntokomitean nimitystilaisuus jossa emeritus-arkkihiippapiispa Wikström hehkuttaa kuulaansa. Lopussa Porilaisten marssi ja aploodit.
     
  4. RB-440

    RB-440 1st gear

    Mielenkiintosta luonnonsuojeluhommelia tämäkin. Kuitenkin tulee helposti mieleen, että jos länsiväylän bussikaista varataan busseille, tavaraliikenteelle ja ekoautoille, niin helposti voipi tulla busseille ahdasta. Voi nimittäin olettaa, että varsinkin nää ekoautot tulee lisääntyyn työmatkoilla, kun on sitä ruuhkanpoikasta. Tai riippuuhan se tietysti ekoauton määrittelystä. Jos se tulee oleen polkuauto, niin ei niistä varmaan ruuhkaa aikaan saa.


    http://www.hs.fi/kaupunki/artikkeli/Metro%20ei%20estä%20Länsiväylän%20liikenteen%20kasvua/1135234403017
     
  5. Putte

    Putte 1st gear

    Mutta jos se kaista varataankin vaan ekoautoille, niin silloin ei busseilla olisi edes asiaa sille kaistalle. Los Angelesin alueella joukkoliikennekaistaa saa käyttää kaikki autot, joissa on sisällä vähintään kolme ihmistä. Siellä niitä joukkoliikennekaistoja muuten on myös moottoriteillä.
     
  6. alteredmag

    alteredmag 1st gear

    Hmmm... Mietiskelin tota bussikaista systeemiä. Tuntuu jokseenkin oudolta, tai ei oikeastaan, tämänkin ympäristöpoliittisen keskustelun helssinki keskeisyys. Siis mediassa, en tarkoita od:ta.

    Suomi on kuitenkin harvaan asuttu maa ja tälläisiä meikäläisen tapaisia juntteja, joilla pää alkaa särkeä heti kun Keimola on ohitettu, on edelleen olemassa. Siis miksi snadista yritetään väkisin rakentaa miljoonakaupunkia? Kaikkine sen mukanaan tuomine ongelmineen. Miksi Suomessakin pitää olla smogista kärsivä pääkaupunki?
    Ja eikös se "miljoona-vauvakin" ollut espoosta? :rotfl:

    Kansallinen alemmuudentunne? Ei sellaista ole, mutta "häpeän-olla-helsinkiläinen-koska-asun-kuitenkin-pikkukaupungissa"-kompleksi taitaa olla totta.

    Ytimeen: Onko koko kansan kärsittävä tässäkin asiassa, vain ja ainoastaan sen takia, että snadiinkin halutaan oikeat kansainvälisen standardin mukaiset ruuhkat ja saasteet!?! :eek:

    Ainiin!!! Nyt kun snadi on jo vallannut palan sipoota... Onko kohta vuorossa koko etelä-suomenlääni? Suur-Helsinki. Olis aika siistii. Kerralla ainakin pinta-ala kohdalleen. Ja sen jälkeen pakkosiirrolla loppu Suomi tyhjäksi! :rotfl: :rotfl:

    Saamelaiset tosin saavat jäädä lappiin. Nehän eivät ole "puhdasrotuisia".
    Siik hail vaan teillekkin!
     

Kerro tästä muillekin!