Seisovan mailin ennätys uusiksi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Remmiveto, 12.11.2012.

  1. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Vajaa kuukausi sitten ajettiin Floridassa uusi Guinessin ennätys katuautolla seisova maili.

    Performance Power Racingin Johnny Böhmer ajoi viritetyllä Fod GT: llä

    455.82Km/h (283.232 mph)

    http://youtu.be/uafO7n4LC3o

    http://carsroute.com/a-ford-gt-took-the ... ti-veyron/

    Kävin heinäkuussa vierailemassa Johnnyn pajalla ja täytyy samoa että on asiallinen äijä. Kertoi silloin tulevasta vallankumoksellisesti PandaAlloy- seos metallista josta valmistavat mm. kiertokanget ja männät.
    Äijä on muuten Nasan raketti-insinööri (entiseltä) ammatiltaan.

    Way to go , Johnny :D
     
  2. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Mahtava laite, kieltämättä; pällistelin tuloksia kun ne tuli saatavilla tuossa parisen viikkoa sitten.

    Kateuttani jokunen kysymys ja oletus perään.

    Jenkkifoorumeilla oli jossain vaiheessa lätinää miksei autoa tuoda kisoihin missä muutkin ajavat, että nopeudet olisivat vertailukelpoisia (Texasin kisat jne.). Ehkä kuitenkin Guinessin mittaamista varten yksittäisen radan varaaminen on helpointa.

    Avaruustekniikka on yleensä sellaista, että siinä pyritään mahdollisimman luotettavaan teknologiaan eli esimerkiksi uusinta uutta ei todellakaan käytetä. Näin joskus ymmärsin alaa opiskelleelta, kun itse luulin että avaruustekniikka on sitä ihan huippua. Ehkä ei kuitenkaan kaikilta osin ja ilmeisesti siksi vanhat ryssien Sojuz-tekniikat lienee niitä luotettavimpia avaruuteen kuskaavia voimanlähteitä. Mut ilmeisesti PandaAlloy on jotain aiheeseen liittyvää oikeata hitekkiä?

    Missäs se 300 km/h 300 Hyrsleri menee?
     
  3. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Semmosesta kolmesatkusta en tiiä, mutta meidän tallilla on jukalla seitenkymppinen New Yorkkeri jossa kyseinen lukema tavoitteena. Vai ehkä sama rojekti kyseessä?
     
  4. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Kävin Johnnyn kanssa reilun parituntisen keskustelun jossa hän näytti autonsa hienoudet ja erikoisuudet. tuskin kuitenkaan kaikkia. Puhuttiin myös nopeuskilpailun vaatimuksista. Kerroin omasta projektistani ja sain kohteliaan lyttäävän mielipiteen.

    Moparin B-bodyn saaminen turvallisesti 3 markan lukemiin ei ole niin helposti tehty. Vaikka ehkä voimaa olisikin riittävästi...
    Voimansiirto tulee olemaan ongelma jos orgis GT;n loota on suunniteltu kulkemaan 343km/h mut ei kestä 400,

    Esim. hänen GT on maailman painavin GT. Vaihdelaatikkona 80T$ maksanut billet prototyyppi.
    Hienoja autoja oli pajassa.

    Tässä asiassa saattaa tulla vielä yllättävä käänne... Siitä sitten myöhemmin lisää jos toteutuu... 8)
     
  5. Tomas C5

    Tomas C5 3rd gear

    Melekosta vauhtia ovat pitäneet.

    Tommonen veto vaatii muutakin kun tehoa koneeseen.

    --
     
  6. MadMike

    MadMike Gearhead

    Jos voimansiirron haluaa kestäväksi niin ei ole kuin yksi osoite... www.weismann.net

    *Lompakko pitää olla kunnossa kun Pat'n pakeille menee.
     
  7. XJR

    XJR 3rd gear

    Tänään Hallin kentällä musta -98 Vette kulki sateen jäljiltä vielä osin kostealla radalla 351km/h. Sateessa rymisteli huimat 336km/h. Vette-rivistö oli komea ja autojen vierustoilta löytyi mm. metanoli-kanistereita.
     
  8. Tomas C5

    Tomas C5 3rd gear

    Kyllä pitää hattua Jukalle nostaa.
    Ja kun kaasua joutui säännöstelemään kuulemma oikeen huolella, mitähän se kulkee kuivalla?
    Oli kuulemma aika mielenkiintoisa vetää märällä.
     
  9. XJR

    XJR 3rd gear

    Näytti omaan silmään ja kuului korvaan, että resursseja selkeästi kovempaan lukemaan kunhan pinta on kuiva. Lämpötilahan oli varsin sopiva tänään ja ilma muutenkin hapekasta.
     
  10. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Lienee -99.

    Ei mulla muuta asiaa sit ollukkaan.
     
  11. XJR

    XJR 3rd gear


    Ok. Siellä varmasti asiantuntevampi tieto. Esinrekisteröinti näyttää olevan -98 puolella, mutta vuosimallithan vaihtuu jo aiemmin.
     
  12. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Katos vaan, Vette paransi ennätystään, nyt 356.1 km/h eli 221 mph.

    Huima oli myös -65 Vette, 311.3 km/h. Vapari ja ilmeisesti pikkulohko.
     
  13. kaierkki

    kaierkki Gearhead

    No huh huh, -65 vette, varsinainen aerodynamiikan ihme - järkyttävän kova score tolla patti-nokalla. Noissa nopeuksissa pitää olla rutkasti vääntöäkin tehojen lisäksi.

    Onnea K ja J Suomen ennätyksistä - vette rules 8)
     
  14. BRC1

    BRC1 Gearhead


    Ettei ole sama auto mitä mopeman jouluttii keväällä. Mielenkiinnolla ollaan ootettu tuloksia. Alkaa tulla kiire jättää jälki aikakirjoihin kun jo pikkulohlo museocorvettekin pyyhkii päälle kolmen sadan.
     
  15. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

  16. caveman

    caveman 1st gear

  17. Kauhee Sairaus

    Kauhee Sairaus 1st gear

    Paljonko Suomessa museorekisterissä olevan auton ennätys on tällä hetkellä?
     

Kerro tästä muillekin!