Vain pakki löytyy..?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja nakke, 30.5.2003.

  1. nakke

    nakke 3rd gear

    Kyseessä siis Moparin 904. Pakilla pykälät löytyy normaalisti, mutta eteenpäin veto todella heikkoa. Missä vika? Pannat ja levytkö kärähtäneet? Kyseessä juuri "rempattu" aski shift-kitillä. Joku ammattilainen ollut taas asialla...
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    täh? siis pakin kautta pääsee eteen päin ilman ongelmia??
     
  3. SamiL

    SamiL Gearhead

    Mahdollisesti painevuoto kytkimessä tai kytkintä ohjaavissa piireissä? 904:ssä on kytkin- ja häntäakselien päiden välillä tiivisteprikka, joka saattaa päästää akselien keskellä virtaavan nesteen paineen karkuun.
     
  4. nakke

    nakke 3rd gear

    Taisin ilmaista itseäni vähän epäselvästi. Siis pakilla laatikko toimii normaalisti eikä luista. Mutta D:llä laatikko luistaa niin, ettei vetoa ole käytännössä ollenkaan. Öljynpaineet siis ilmeisesti kateissa? Täytyy tutkia, josko toi tiivisterengas tosiaan olisi syynä paineiden katoamiseen. Mitään kätevää kikkaa öljynpaineiden mittaamiseen? Välilauhduttimella tuskin oo merkitystä näihin oireisiin?
     
  5. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Eli shop manual kertoo:

    1. Hydr. paineet hukassa
    2. Venttiilikoneisto jumissa tai vuoto
    3.Painekello jumissa, renkaat rikkitai jousi rikki
    4.Levypakat tai servot jumissa
    5.Takimmainen kytkinpakka kulunut tai viallinen

    Paineet on toki mitattavissa.

    Mittapisteet ovat laatikon oikealla puolella täyttöputken takana.

    1. plugi: etuservon päästöpaine (ei alle 3 psi toimintapaineesta
    2. plugi: norm. toimintapaine (54-60 psi)1000 rpm.
    3. plugi (osoittaa taaksepäin): takaservon tartuntapaine.Pakki-asennossa, 1600 rpm 240-280 psi
    4. plugi (yokessa osoittaa vas alas): Jakajan paine (auto ja välityskohtainen)
    5. plugi: voitelupaine (=lauhduttimen paluuputki)1000 rpm, 5-15 psi

    Kaikki paineet säädettävissä.
     

Kerro tästä muillekin!