Chrysler Vision 3.5i-V6

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Anonymous, 14.8.2003.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Onko kenelläkään kokemusta yllämainitusta autosta? Minkälaisia vikoja löytyy? Kulutus?
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ostatko suomalaisen vai saksan tuontiauton? En ole omistanut mutta kyydissä istunut vastaavassa,ja hieno ja mukava auto ja kuulema kiva ajaa, vaikka alkaa olemaan pienimmäsätä päästä toi kolmepuol-litranen noin isoon runkoon kun visionissakin on.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    uskokaa nyt että tommosta visionia ta interpiditiä ei missään nimessä kannata ostaa
    onhan se hyvä ajaa ja antaa pehmeen kyytin mutta entäs sit kun rupee motit ja laatikot poikiin niin kyllä markka nauraa puhumattakaan sähkövioista ja loimottavista varotusvaloista osta vaikka neoni tai stratus ne on vähän parempia...
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    Onko sulla henkilökohtaista kokemusta Visionista? Kuulo/luulopuheet ei kiinnosta.
     
  5. Roc

    Roc Gearhead

    Siis vertaat Neonia Visioniin? Huhhuh... ei oo helppoa kaikilla.
    Eiköhän ne Visionitkin korjattua saa.
     
  6. Käkö

    Käkö Gearhead

    Kaikissa autoissa on vikoja ja kaikki on saatu tähän asti korjattua, vai onko joku nähny korjaamattoman auton josta ei enään saa tehtyä autoa... :grin:
    Suomessa on autokorjaamoja vaikka kuinka ja aina löytyy joku joka osaa...
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Joo kyllä se Vision huolletaan ihan siinä missä Stratuskin. Vision on hemmetin hyvä auto, tutulla oli pitkään sellanen=hieno ja toimiva kombinaatio eurooppalaista ja amerikkalaista. Ei siinä koskaan mitään isompaa ongelmaa ollut, ja kyllä se 3,5 v6 tarjoaa voimaa ihan reippaasti
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    jaa luulo vai kuulopuheita ??????

    onhan noita hyrslereitä tullut yli 10 vuotta
    työnpuolesta kateltua ja tämän myötä näistä laitteista jonkinlainen mielikuva syntyntyt...
     
  9. Jza

    Jza Double Gearhead

    Niin, itsekin olin ostamassa Intrepidiä / Visionia, muttamutta. Autot ovat varmasti helvetin hyviä ja mukavia ajaa, mutta Stratuksen huolto /-varaosahintoihin vittuuntuneena en sitten viitsinyt moiseen ryhtyä.

    Saksasta noita visioneita muuten saa puoli-ilmaiseksi:

    http://www.mobile.de/SIDfRLByKD0ryHPLD. ... 123227449&

    http://www.mobile.de/SIDfRLByKD0ryHPLD. ... 810&top=4&

    http://www.mobile.de/SIDfRLByKD0ryHPLD. ... 91&top=10&

    http://www.mobile.de/SIDfRLByKD0ryHPLD. ... 705&top=5&

    jnejne... Hintahaarukka näyttää olevan 3000-6000 euroa!

    Intrepideissä sama homma. Hinta on kolmasosan tai alle suomessa pyydetystä :/

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Jza 2003-08-20 20:57 ]</font>
     
  10. Roc

    Roc Gearhead

    Ei noi hinnat voi pitää paikkaansa...
    Mitä veikkaatte mitä tollaseen Visioniin tulis veroja?
    Tommonen 3500 euroa 120 000km ajetusta Visionista ei tosiaankaan oo paha!
     
  11. Jza

    Jza Double Gearhead

    No valitettavasti näyttävät pitävän... Sama juttu kaikissa Chryslereissä (Neon Stratus Intepid 300m...)

    Otetaan vaikka tuommoinen -96/10 Vision. Tulli kertoo siitä, että veroprosentti on 27. Siitä sitten laskien keskihinnan mukaan (suomessa noin 18000€) vero on yhteensä 5929 egeä.

    Tahtoo sanoa, että puoleen hintaan suunnilleen saisi tuotua minkä hyvänsä ryslerin, jos viitsisi vaivautua. Tsekatkaa ihmeessä http://www.mobile.de sivuja ja ihmetelkää :grin:

    Mielenkiintoinen juttu sinänsä, että tsekatkaapa vaikka tullin sivuilta -97 vuosimallin Visioneita. Miten on mahdollista, että huhtikuussa valmistetuissa peleissä (automaatilla) veroprosentti on 29, kun toukokuussa valmistetuissa se on 23??

    Jotenkin tuntuu, että herra isovelivalvoo vetää näitä veroprosentteja "hatusta".
     
  12. lesabre

    lesabre 1st gear

    Tohon kysymykseen liittyen tullin "veroprosentti määräytyy valmistuskuukauden mukaan" -toimintatavan motiiviin/siihen mihin se perustuu ei osanne vastata edes virkamies itse, niin älytön idea se on, tosin ei tämän maan autoilun kanssa tekemisissä olevan virkamiehistön kuningasideat eivät jaksa enää edes hämmästyttää,sen verran naivi systeemihän toi koko homma on.No,se politiikasta.
    Juu, se on tosi että visionit maksaa Saksan maalla naurettavan vähän Suomen hinnoista, vaikka laittaa siihen sen runsaan viiden tonnin veronkin päälle. Toisaalta muistutan että kannattaa suhtautua jotensakin skeptisesti ainakin niihin "tosivähän"ajettuihin yksilöihin, sillä Saksan maallapa toimii toistasataa firmaa jotka vääntää mittareita duunikseen. Toisaalta vastapainona manittakoon että Saksalaisessa 10 vuotiaassa autossa on alusta/kori muutenkin yleensä samassa kunnossa kun Suomessa 2 vuotta vanhassa autossa. Joku voisi vaikkapa perustaa topicin jossa käsitellään auton hakua Saksasta(mitä kannattaa autoista tsekata,miten kuljetus/paperisota kannattaa hoitaa,jne)käsittelevän topicin? Itse voisin, mutta ei nyt juuri ole aikaa...Katsotaan myöhemmin, sillä sellaselle topicille lienee tilausta?
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

  14. Jza

    Jza Double Gearhead

    Nojoo, tuolla taulukolla vaan ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa. Välillä se heittää suuntaan ja välillä toiseen.

    Esim -98 Stratuksen verotusarvo on tuon mukaan 21000 euroa! ..ja ketut sanon minä, 16-17000 saattaisi olla lähempänä totuutta.

    No, -96 visionin verotusarvo onkin taas sitten 15600, mikä on mielestäni alakanttiin reilusti suomessa. Riippuu tietysti kunnosta, mutta keskihinnat näyttävät olevan jonkin verran ylempänä.
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mulla on tuommoinen Vision ja kyyti on kyllä hyvää ja tehoa kotitarpeisiin (210hp). Kulutus on n.11-12L/100 mikä tämän kokoseen on aika pieni. Vikoja kaiketi normaalisti tulppia, öljyy, raidetankonpäitä ja sillee... Tähän omaani viimeinen remontti oli freonin lisäys ilmastointiin syyskesällä -03, jos polttimoiden vaihtoja ei lueta. Sähkövikoja ei ole ollu juurikaan ja kaikkihan tässä on sähkökäyttöistä. Ilmastointi laitteessakin on varmaan toimintoja saman veraan kun mun vanhassa Audi100sessa oli koko koetaulussa. Käy katsomassa net-kuvat autosta: http://members.surfeu.fi/mp.hki/
     
  16. Jza

    Jza Double Gearhead

    Minkä vuotinen toi Stratus on tuossa kuvassa? Kiinnostaisiko vaihto isompaan (-98 TransSport)?
     
  17. hopsis

    hopsis 1st gear

    Joo mulla kans -94 vuotinen saksasta laahattu Vision. Hyvin toimii ja pelittää kaikki. Toisaalta... Myyjän mukaan ollut siellä 160tkm asti Chryslerin omassa käytössä. Kukapa niistä ikinä tietää. Nyt 190 tkm ajettu eikä mitään vikaa. Kulutuskin suht inhimillinen 11 L/100km sekalaisessa ajossa verraten reippaalla kaasujalalla välillä. Eikä näissä sen enempää vikoja ole kuin pienemmissäkään. Ominaisuuksia ja tyyliä kylläkin.
     
  18. cadi-60

    cadi-60 Gearhead

    Muutamaan oon ollu laatikkoa vaihtamassa, mutta yleisesti ottaen ei kovinkaan paljoa vikoja. Usein moottorit vuotaa öljyä ajomäärään nähden aika lailla.
     

Kerro tästä muillekin!