Peltiä halvimmalla...mistä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Kori', aloittaja janiluo, 23.11.2009.

  1. janiluo

    janiluo Gearhead

    (Jos aiheesta on jo hyvä keskustelu niin ohjatkaa sinne ja poistakaa tämä.)

    Nuo peltifirmat, saatavuus ja hinnat kun muuttuvat vuosittain niin kysyisinkin että mistä olette ostaneet peltiä lähinnä mustaa tai peitattua ja mitä maksoi? Mitä kannattaa maksaa neliöltä?
    Alueena Uusimaa.

    Tarvetta olis 1.0, 1.25, 1.5, 2.0 mm levyille.

    - Jani -

    PS. Ei mitään leikkasin Volvon katosta ja konepellistä ja vedin popniiteillä kiinni ja ihan hyvä tuli-juttuja. Etsin ihan uusia arkkeja myyviä firmoja.
     
  2. America

    America Gearhead

    Nummelassa Peltityöt Kuula Oy myy/myi levyjä yksityisille, hintoja en tiedä, on jo muutama vuosi aikaa kun olin siellä töissä.
     
  3. Tuumer

    Tuumer Gearhead

    Mä olen hakenut pellit ja muut Protoshopin myyntivarastosta Otaniemestä: www.protoshop.fi

    Sopivasti tallimatkalla ja löytyy hyllystä kivasti tavaraa.
    Hintatasosta en osaa kyllä sanoa mitään. :oops: Ei varmaan ole kyl halvin paikka?!?

    Ja joskus vuosia sitten hain Kauniaisten kupeesta, Espoon palolaitoksen vierestä Palokoivu Oy:sta hitsauspeltiä, tais olla millistä kylmävalssattua. Hintaa en enää muista, halpaa oli. Mut se olikin markka-aikaa silloin.
     
  4. kauko-63

    kauko-63 Gearhead

    biltemasta ainakin saa pellin palasia,en nyt muista mitä makso mutta ei ne nyt pahanhitasia ollu.
     
  5. janiluo

    janiluo Gearhead

    Joo, toi oli myös mun vakiopaikka markka-aikana. Eurojen tultua ei tuollaisia paikkoja enää tahdo löytyä kun eiookin maksaa monessa firmassa jo parikymppiä.
    - Jani -
     
  6. Robot Riot

    Robot Riot Gearhead

    Kuula Nummelasta, hyvä valikoima, mustaa ja s-sinkittyä.
    Hintoja en muista kun tulee laskulle.

    Teräskolmio Hyvinkäällä Hyyppäräntiellä.
     
  7. Batman

    Batman Gearhead

    Mä oon hakenu Tattikselta muistaakseni Terästarvike Oy tai jotain sinnepäin. Kaikki mitä mä oon kysyny on löytyny hyllystä ja varasto on ainakin ison näkönen. Kuitteja en enää löytäny eli en osaa hintoja sanoa.
     
  8. Antti the Mato

    Antti the Mato Gearhead

    Ei tommosista kannata paljoa yli euroa per kilo maksaa, niin ja millinen painaa neliöltä 8 kg, eli millistä pitäis saada jo kympillä neliö ja 1,5mm 15,-/m² etc...

    Säsi on vähän kalliimpaa mut ei paljon 2 neliön arkki millistä maksaa 25-30 €, enempi on kallista...


    Täälläpäin paras valikoima on Velotolla, tämä siis täällä Loimaalla.
     
  9. janiluo

    janiluo Gearhead

    Teräskolmio on myyny levybisneksen toiselle mutta on edelleen samalla tontilla. Soitin mutteivät voi myydä kun ei ole avattua nippua ja nippu avataan kun tulee seuraava homma... ehkä ensi viikolla. :-?

    €25-30/1.5mm/arkki näyttäisi olevan yleinen hinta jota pidin kalliina muttei se sitte vissiin taida ollakaan.

    - Jani -
     
  10. Gutless

    Gutless Gearhead

    ajatuksiani pelleistä;

    bilteman pelti on ylihintasta

    vuosia sitten maksoin metrikakkosesta 3mm mustaa 25eur, romuliikkeestä.

    mitä se hyvin hitsautuva laatu on nimeltään, harmaa pinta, ei kiiltele kuten se hitsatessa roiskiva laatu tekee? Sinkkiä siinäkin on, valkoista huntua irtoaa. Ihme kun en koskaan ole saanut sinkkikuumetta.
     
  11. America

    America Gearhead

    Sähkösinkitty?
     
  12. vallu67

    vallu67 Gearhead

    joku 17e oli puolen neliön pala biltemalla 1.25 ja 1.5 mm ku kesällä kävin hakee

    Seinäjoen Hartmannilta 2mm/2m2 oli 67e

    Lahden starkilla 1.25mm/1.5mm oli pitkälle toistasataa kaks neliöö. Se meni mulla yli kipurajan
     
  13. janiluo

    janiluo Gearhead

    Peitattu!

    Koskaan ei kannata ostaa terästä rautakaupasta tai kumituotteita Etolasta.

    - Jani -
     
  14. mafo

    mafo 3rd gear

    Jos meinaat sitä peltiä muotoilla niin kysy syväveto laatua, paljon parempi käsitellä, maksaa vähän enemmän kylläkin :wink:
     
  15. Buddy

    Buddy 1st gear

    Monikaan pellifirma ei pidä sisäänvetolaatua hyllyssä kun se hyvä muokattavuus häviää itsestään muutamassa kuukaudessa. Näin kertoi paikallinen rautakauppias.
    Someron rautakaupasta saa pinnastaan lievästi hapettunutta 2mm:n sähkösinkittyä pelliä 20€/levy jos on vielä jälellä.
    Mä olen hakenu peltejä myös yhestä peltisepänliikkeestä ja hinta on ollu mielestäni kohtuu edullinen. Sit ne on voinu viel leikata sopiviks paloiks siellä ni ei tuhraannu niin pal aikaa pellisaksilla nykertelemiseen. Eikä ol pakko ostaa koko arkkia jos ei ol rahaa tai tarvetta. :wink:
     
  16. Coyote Custom

    Coyote Custom 1st gear

    Sähkösinkittyä!!!

    Käytän sitä ite paikkauksiin.
    Sähkösinkityssä pellissä on paljon ohuempi sinkki, siksi ei tule sinkki kuumetta, eikä haittaa hitsatessa.

    Peitattu on hapotettua, eli on ilman mitään korroosiosuojaa.
     
  17. kustomkuuppa

    kustomkuuppa Gearhead

    Johan on teräksen hinta noussut niistä ajoista kun viimeksi rahalla ostin! Onneksi minulla on melkein viiden vuoden ajan ollut lupa dyykata yhden metallifirman roskalavalta mustaa peltiä.
     
  18. ohc205

    ohc205 1st gear

    Jokelassa romuliike suotula myy peltiä myös, 1,25mx2,5m oli 20-30e arkki.
    paksuudesta riippuen.
     
  19. Antti the Mato

    Antti the Mato Gearhead

    Näihin romuliikkeiden pelteihin kannattaa suhtautua pienellä varauksella, työstettävyys voi olla välillä melko huonoa, tosin usein ne on vaan väärän kokosia eikä siksi kelpaa yleiseen myyntiin.

    Kerran koitin kantata romukaupasta ostettua peltia niin se oli niin kovaa, että ensin meinas hajota koneet, ja kun viimein saatiin se taivutettua vinkkeliin se repes kantista...

    Juttelin muuten tänään ton toisen Veloton myyjän kanssa aiheesta ja oli kovinkin kiinnostunut yhteistyöstä harrastajin kanssa, lupasi jopa lähettää ympäri suomea levyjä jos vaan saatte aikaiseksi jonkun kokoisia tilauksia.
    Eli yhtä levyä tuskin alkavat lähettämään, mutta esim. kerhot tai muut ryhmittymät jos saavat tarpeeksi pellin tarvetta aikaiseksi niin onnistuu kyllä. Löytyy mustana levynä 0,5-5mm, säsinä 0,7 ja 1mm, lisäksi alumiinit ja rosterit, kuparit messingit etc...

    Myös muita tarvittaessa, mutta nämä ns. hyllytavaraa

    Jos kiinnostaa niin ottakaa suoraan yhteyttä Jariin.

    http://www.veloto.fi/index.html?n=14151&Yhteystiedot
     
  20. petrib1

    petrib1 Gearhead

    Kuusankoskelta Joensuun seudulla olen ostellut peltiä. Hinnat pyörii 0.5mm 5e/m2 , 1.0mm 10e/m2 jne..ja kyse oli ihan tavallisesta mustasta.
     

Kerro tästä muillekin!